Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

Men jag ska inte koppla den via datorn.

Såg att länken inte funkade.

JMEdata.se - sök på "VGA till tv" kommer upp endast en produkt

Så du ska koppla en digitalbox eller liknande till skärmen? Eller vill du ta signalen från din TV och se den på din nya fina 22" widescreen-skärm?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Som sagt ^^ eller se koppla via en extern TV-turner då behöver man ingen video/digitalbox. Jag vill ha en extern Tv-turner med VGA koppling eller en sladd som kan omvandla scart till vga.

Varför inte bara göra det lätt för dig och köpa ett TV-kort till datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du bara har tagit bort genvägen så är det bara att trycka på kör på startmenyn och skriva mspaint *enter*.

Vill du skapa en genväg så är det bara att skapa en som går till c:\windows\system32\mspaint.exe.

Mja, mjo, mje. Jagh ar tagit bort prorgammet från HEEELA datorn. Fråga inte mig varför. Men finns det någon bra sida där man kan ladda hem det igen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det HDMI to VGA-adaptrar?

Jag sökte efter bilder på google, och även om jag inte har någon länk till en sådan produkt så kan jag påstå att de finns:

Adaptern till vänster är alltså till VGA, den högra till DVI. Man ser inte att den vänstra är VGA, men du får försöka att lita på mig.

DVIFHDMIM1_821230_0.jpg

*EDIT*

Jaha, nähä!?

Nu slutade bilden fungera för mig, iallafall. Här har du en en länk till googlingen.

@Ceone

Den länken du skickade, den till JMEdata.se. Det är alltså ett externt TV-kort. Det är mycket möjligt att den fungerar. Men, som jag sade förut, så kräver detta en större apparat för att fungera, och denna, som kostar 800 kr, tycker jag är en större apparat.

Du borde forska lite mer om just den produkten, för att det är möjligt att den kan fungera.

*EDIT*

Fast, jag ser nu att det är VGA till TV. Var det inte tvärt om du ville ha: TV till VGA?

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sökte efter bilder på google, och även om jag inte har någon länk till en sådan produkt så kan jag påstå att de finns:

Adaptern till vänster är alltså till VGA, den högra till DVI. Man ser inte att den vänstra är VGA, men du får försöka att lita på mig.

DVIFHDMIM1_821230_0.jpg

*EDIT*

Jaha, nähä!?

Nu slutade bilden fungera för mig, iallafall. Här har du en en länk till googlingen.

@Ceone

Den länken du skickade, den till JMEdata.se. Det är alltså ett externt TV-kort. Det är mycket möjligt att den fungerar. Men, som jag sade förut, så kräver detta en större apparat för att fungera, och denna, som kostar 800 kr, tycker jag är en större apparat.

Du borde forska lite mer om just den produkten, för att det är möjligt att den kan fungera.

*EDIT*

Fast, jag ser nu att det är VGA till TV. Var det inte tvärt om du ville ha: TV till VGA?

Den kan väl göra tvärtom också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. Nu är det så är att mitt grafikkort inte funkar, jag har provat o tanka nyaste patcherna men det funkar inte (blir och stå så här)

Vad är Framework? ska prova o tanka det nu.

Återkommer snart med en Edit :huh:

Edit: Har installerat Framework 2.0 och provat o försökt installera nya drivrutiner, tyvärr funka det inte nu heller :huh:

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag fick en acer laptop i julklapp. Jag gjorde som det stod i instruktionerna och ladda batteriet. När jag kom fram tiill steget "starta datorn" gjorde jag detta och allt verka funka. När amn sen skulle instalera OS så börjar det komma upp sträck och skit över hela skärmen. den hänger sig och jag stänger av. Sedan startar jag den igen och då är skärmen helt svart. Är det fel på skärmen eller? Jag är väldigt dålig på datorer :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...