Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har stött på ett problem. Hände första gången när jag skulle konvertera en film från AVI till MPEG och nu hände det igen, när jag skulle kompilera en bana i Valve Hammer Editor. Den inbyggda högtalaren i datorn börjar tjuta som en ambulans eller liknande och slutar när man avbryter/stänger av konverteringen/kompileringen. Hade inte detta problem förrut.

Någon som vet vad det kan vara och hur man fixar det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filmen, eller hela skivan?

Vill du skapa en image av skivan kan du använda det ärade Magic ISO, vilket förvisso behöver en cd-nyckel för att fungera fullt ut, men det är inte svårt att skaffa.

Vill du bara ha en filmfil kan du använda DVD2AVI eller Total Video Converter, av vilka det första alternativet är sämst med gratis, och det senare är skitbra men behöver en nyckel för att helt fungera. Återigen är det inte svårt att få tag i.

Asså jag har total video player. Men jag vill spara filmfilen i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ Helpiswhatiwant

Beror ju på vilken router du har.....

Har som princip att inte skriva i denna tråd eller läsa, men jag gör ett undantag.

En port behöver nödvändigtvis inte var stängd i en router. Han kan mycket väl ha Windows XPs inbyggda brandvägg eller en annan nerladdad brandvägg eller helt enkelt en hårdvaruvariant.

Om du har router kan du testa att skriva http://192.168.0.1 i din webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte sätta text på en film jag har

Någon som har nåt tips?

Du har nu lyckats med att göra ett väldigt informativt inlägg.

Säg hur du gör, vad filmen är i för format, vad du har för undertext, vilket program, vilken färg din tröja har, vad du har provat, vad som inte funkar och lite sådant. Gissa är svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har två frågor. Båda är angående CS, men den ena är mer dator-relaterad.

1. Om jag vill köra CS mot min kompis, som bor ungefär 30m ifrån mig. Hur gör vi då? Båda har CS 1.6.

Alla i hela området har en gemensam server (se bild).

post-6660-1166746652_thumb.jpg

2. Hur får jag vapnet till andra sidan i CS?:huh:

post-6660-1166746663_thumb.jpg

Ursäkta mina paint-skills.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har två frågor. Båda är angående CS, men den ena är mer dator-relaterad.

1. Om jag vill köra CS mot min kompis, som bor ungefär 30m ifrån mig. Hur gör vi då? Båda har CS 1.6.

Alla i hela området har en gemensam server (se bild).

post-6660-1166746652_thumb.jpg

2. Hur får jag vapnet till andra sidan i CS?:lol:

post-6660-1166746663_thumb.jpg

Ursäkta mina paint-skills.

1 Ni skapar en server och lirar på.

2 Tryck på H > left hand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1 Ni skapar en server och lirar på.

2 Tryck på H > left hand.

1. Antingen så går du in i CS, tar New Game och väljer bana. Din kompis får då leta under LAN i Servers.. Där ska din server finnas. Om det inte funkar får ni ladda ner Hamachi båda två.

2. Ta ner consolen när du spelar CS.. (knappen under ESC, §)

Skriv cl_righthand 1

Nu är det till höger. För att få till vänster, cl_righthand 0..

Nästa gång du startar CS ska du ha vapnet till höger, om inte, gå in i din config (ex. Steam/SteamApps/Karatemorfar/CounterStrike/cstrike/config)

leta sedan upp var det står cl_righthand 0, sätt en 1 där, se till att filen inte är skrivskyddad, Spara, sen skrivskyddar du filen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...