Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Klicka på länken så får du b.swf i en spar ruta.

Får inte upp någon spar ruta :wub:

Du kanske använder firefox medan jag kör IE?

---

Förresten, jag har hört att folk med FF har ett program som gör att de kan spara filmer från t.ex. Youtube.com? stämmer det? Isånnafall: http://youtube.com/watch?v=oU1d2QMlka4

Redigerad av luddee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett problem med mitt grafikkort (och chassi-lcd)

I korta drag.

Jag beställde dator, med chassi-lcd där man ser temperatur för CPU/Grafikkort och sånt skit. Man kan även ställa in Alarmtemp så den piper om temperaturen blir för mycket för grafikkort/CPU blabla.

När jag fick datorn var grafikkorts temperaturen inställt på 50 grader, och när jag spelar nått nytt spel stiger tempen fort och det piper. Så jag har höjt tempalarmet till 60c för grafikkortet, men den piper ändå ibland.

Vad är maxtemp för mitt grafikkort som är ett XFX GeForce 7900GS eXTreme

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ om jag är admin på min dator, hur kan jag hacka mig in på admin accountet om jag har glömt lösenordet :)

Så det är inte så att det är din kära fader som sitter på ett Admin konto medan du sitter på ett med "begränsad behörighet"?

För jag tror inte man glömmer bort sitt lösenord bara sådär om man nu som du, verkar sitta vid datorn varje dag.

But thats just me.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det är inte så att det är din kära fader som sitter på ett Admin konto medan du sitter på ett med "begränsad behörighet"?

För jag tror inte man glömmer bort sitt lösenord bara sådär om man nu som du, verkar sitta vid datorn varje dag.

But thats just me.

Näee jag snackar om skoldatorn

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näee jag snackar om skoldatorn

Okej, du vill fjortishacka.

Såhär gjorde jag, det förusätter att du ha en dum admin som har glömt att sätta password på att ändra CD-rom till första boot-device.

Boota Linux Live-CD, kopiera alla viktiga SAM-filer till ett USB-minne, boota windows, kör SAMinside, cracka, klart. Och om du har en riktigt dum admin så har han samma lösen på BIOS, huvudadmin och lokal datoradmin, som våran.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...