Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag vet inte om man ska ta detta i denna tråden eller mobiltopicen.

Jag har nyss köpt en w850i. Dess mediespelare kan visa skivomslagen på de album man lyssnar på. De flesta av mina album har inga omslag inlagda (alltså, de ligger i låten, ingen separat bild). Finns den nått program som kan lägga in skivomslag i låtarna?

Edit: Det löste sig.

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag kollar egenskaper i min musikmapp står det att jag har X-antal filer i mappen. Men när jag lägger in mappen i min låtlista i Winamp så får jag upp X*2 typ. Vad står X för? :unsure:

Nej, men srsly. Någon som vet varför det inte visas mer än hälften av innehållet? Finns det något sätt man kan fixa rätt det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. Nu är det så att jag sitter vid min TV och skriver detta och undrar vad jag behöver för kablar för att jag ska få ljud. Bilden funkar bra, använder en VGA kabel. Jag har en kabel som jag har kopplat in mellan datorn och tv;n som ska ge ljud men det kommer inget. Ändan som ska in i datorn är svart och dom som ska in i tv;n är röd och vit. Har kopplat in dom i hålen brevid VGA ingången. Men det kommer som sagt inget ljud. Gör jag nått fel? Behöver jag några extra kablar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför lyser den där lilla lampan som sitter vid MicroCard ingången när jag har slagit av datorn?

Den indikerar väl strömförsörjning, och den piper alltsom oftast. Dra ur sladden så belastar du inte elleräkningen.

Jag undrar också hur man lägger till bildinfo till den låt man spelar i mediespelaren, nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. Nu är det så att jag sitter vid min TV och skriver detta och undrar vad jag behöver för kablar för att jag ska få ljud. Bilden funkar bra, använder en VGA kabel. Jag har en kabel som jag har kopplat in mellan datorn och tv;n som ska ge ljud men det kommer inget. Ändan som ska in i datorn är svart och dom som ska in i tv;n är röd och vit. Har kopplat in dom i hålen brevid VGA ingången. Men det kommer som sagt inget ljud. Gör jag nått fel? Behöver jag några extra kablar?

Det skall fungera så som du beskriver under förutsättningen att du kopplat in kabeln, som bör se ut som den på följande bild förutom att den svarta stora kabeln bör vara vit (även om det inte spelar någon roll), i samma utgång som du vanligtvis stoppar in högtalarsladden i på ljudkortet. För det mesta är den porten färgad grön, så den kanske även är det på ditt ljudkort?

Om det inte beror på det kanske det är något så enkelt som en inställning i volymkontrollen som bråkar?

---

Och så har jag en fråga:

Jag har stulit ett par trådlösa sändare från min mors pojkvän, och dessa skall kunna skicka AV-signaler mellan varandra. Jag tänker använda dem till att koppla ihop TV:n och min dator utan att dra en jobbig S-videokabel mellan dem. Jag har alla nödvändiga kablar, så det är inget problem med det.

Däremot har det varit en idiotisk svenne som har översatt vilken maskin som är sändare och mottagare (se bild).

Frågan är alltså, bör jag lita på den röda svenska texten, den röda engelska texten, eller den gråa etiketten på maskinens undersida som tillverkarna förmodligen satt dit?

Jag vill inte hålla på och pilla i timmar med mottagaren instoppad i datorn, det är därför jag helst inte testar mig fram.

post-844-1167394239_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skall fungera så som du beskriver under förutsättningen att du kopplat in kabeln, som bör se ut som den på följande bild förutom att den svarta stora kabeln bör vara vit (även om det inte spelar någon roll), i samma utgång som du vanligtvis stoppar in högtalarsladden i på ljudkortet. För det mesta är den porten färgad grön, så den kanske även är det på ditt ljudkort?

Om det inte beror på det kanske det är något så enkelt som en inställning i volymkontrollen som bråkar?

Jupp, så har jag gjort. Aja, kommer hit en snubbe någon dag som är duktig på ljud å sån skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försöker sätta upp pappas bärbara dator till ett trådlöst nätverk. Har installerat routern till adsl kabeln från modemet. Men nu säger den att den inte hittar nån enhet i närheten när jag söker, men på pappas bärbara så har jag kontakt över nätverket, men inget internet.

Kukigt skrivit, orkar inte göra saken bättre nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick en Razer Copperhead i julklapp, som funkar finfint. Problemet är att när jag startar Synapse (programvaran till musen) står det att den inte hittar någon mus kopplad till USBn. Jag kan ändra DPI och Hz. Men för att kunna ändra sense måste jag hålla på att koppla in och ur musen och annat bök för att Synapse (eller Windows?) ska hitta den. Men sen verkar den "försvinna" igen, för efter ett tag kan jag inte ändra inställningar.

Någon som har en lösning till problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det något program man kan bränna ut .avi filmer så de fungerar på alla dvd-apparater?

När jag har gjort det fungerar det bara på en jag har här hemma

Du måste göra om formatet helt och hållet om du vill att vanliga DVD-spelare skall kunna spela upp dina filmer. Bland annat Nero av detta, men det finns en hel del program som fixar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...