Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

Nu är det så att min dator har börjat stänga av sig utan någon anledning de senaste dagarna. Först försvinner bilen och ljudet börjar hacka, sen så stängs den antingen av eller så får man göra det själv. Den kanske är för varm för igår testade jag att sätta fläktarna på max och då höll den i typ 5 timmar tills jag sänkte hastigheten till 50%. Det konstiga är att jag har alltid kört på 44%, ända sen jag köpte den för ungefär 5 månader sen.

I morse så stängdes den av igen men då kunde jag inte starta den igen. Eller jo, den startar men det blir ingen bild på skärmen.

Vad tror ni kan vara felet? Jag behöver hjälp fort!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu är det så att min dator har börjat stänga av sig utan någon anledning de senaste dagarna. Först försvinner bilen och ljudet börjar hacka, sen så stängs den antingen av eller så får man göra det själv. Den kanske är för varm för igår testade jag att sätta fläktarna på max och då höll den i typ 5 timmar tills jag sänkte hastigheten till 50%. Det konstiga är att jag har alltid kört på 44%, ända sen jag köpte den för ungefär 5 månader sen.

I morse så stängdes den av igen men då kunde jag inte starta den igen. Eller jo, den startar men det blir ingen bild på skärmen.

Vad tror ni kan vara felet? Jag behöver hjälp fort!

En fläkt kan vara sönder, Eller mycke damm, typ

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt nätverkskort har problem.

Helt plötsligt kan det bara "stänga av", det jag måste göra för att det ska funka igen är att inaktivera och aktivera nätverksanslutningen.

Vad kan jag göra för att stoppa problemen? :)

Har samma problem, helt utan förvarning "dör" internet och jag måste rusa ner till routern och koppla ur och in den för att det ska fungera..

..jag tror det är samma problem, kek.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter och tankar ett lagligt (förstås) ps2-spel med mitt trogna uTorrent, när jag kom tillbaka till datorn efter ca. 2 timmars frånvaro hade runt 60% av filen tankats men nu är mitt bredband helt strypt verkar det som, det finns 31 "källor" och 15559 klienter (enligt programmet), varför sitter jag då fast på 90.1% med mellan 0.0-0.5 kB/s, kan programmet strypas om man typ tar bort en torrent utan att ha seedat till minst kvoten 1.0 eller nåt sånt? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter och tankar ett lagligt (förstås) ps2-spel med mitt trogna uTorrent, när jag kom tillbaka till datorn efter ca. 2 timmars frånvaro hade runt 60% av filen tankats men nu är mitt bredband helt strypt verkar det som, det finns 31 "källor" och 15559 klienter (enligt programmet), varför sitter jag då fast på 90.1% med mellan 0.0-0.5 kB/s, kan programmet strypas om man typ tar bort en torrent utan att ha seedat till minst kvoten 1.0 eller nåt sånt? :unsure:

Det kan vara så att de du tankar ifrån inte har kommit längre än 90.1% och att ingen 100%:are är inne, kolla så att inte det är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka gillar vi bäst, D-link eller Neatgear?

Av D-link har jag erfarenheter. De har krånglat lite för mig. Däremot har jag inte någon som helst erfarenhet av Neatgear. Jag har två fina val:

D-link

eller

Neatgear

Tack, tack :unsure:

Har en sådan Netgear router thingy. Krånglar aldrig, väldigt bra med trådlöst grejs och väldigt lätt att konfigurera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men det är ju så jäkla många som seedar och läcker, btw, n00b-fråga, hur kollar man att "100%-are" är inne :unsure:

Såhär. *editerar in en bild inom en sekund*

Om du inte orkar scrolla igenom alla så klicka bara på knappen med "%" på tills den sorterar så att de med högst procent hamnar överst.

post-9459-1168037529_thumb.jpg

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såhär. *editerar in en bild inom en sekund*

Om du inte orkar scrolla igenom alla så klicka bara på knappen med "%" på tills den sorterar så att de med högst procent hamnar överst.

Okej, tack, har aldrig förstått mig på det där men nu har jag en liten inblick iallafall (rapporterar om problemet är att inga 100%-are är inne) :unsure:

lol, ja typ 50 st är på 90.1%

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...