Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Installerat drivrutinerna till grafikkortet? :wub:

Va det där seriöst xD.. Jag har installera alla drivrutiner men efter att jag installera Directx började det lagga och det är ganska svårt att ta bort det och man behöver ju det för att spela spel :lol: . Det laggar bara när jag startar filmen och slutar när jag stänger av film programet

Redigerad av nexus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska ha ett litet lan ikväll. Vi ska koppla ihop oss på samma nätverkshub. Visst kan vi dela ut saker mellan varandra då?

Hur, i så fall?:lol:

Jag kan två sätt.

Antingen skickar man bara via msn, det går äckligt fort när man är sammankopplade att skicka via msn.

Eller så får man skapa ett nätverk som alla datorer kan ansluta till, och där skapar man en mapp, så är det bara att lägga in sakerna man vill ge bort och så går någon annan in i den mappen (från sin dator) och kopierar över filen till sin dator.

Jag har haft en anslutning via mina nätverksplatser, men jag köpte en ny och jag kommer inte ihåg hur man skapar en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan två sätt.

Antingen skickar man bara via msn, det går äckligt fort när man är sammankopplade att skicka via msn.

Eller så får man skapa ett nätverk som alla datorer kan ansluta till, och där skapar man en mapp, så är det bara att lägga in sakerna man vill ge bort och så går någon annan in i den mappen (från sin dator) och kopierar över filen till sin dator.

Jag har haft en anslutning via mina nätverksplatser, men jag köpte en ny och jag kommer inte ihåg hur man skapar en ny.

Okej, låter enklast att skicka via msn. Hur skapar man eget nätverk då?

Är det bara att gå in i Mina nätverksplatser och sedan konfigurera hemmanätverk?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, låter enklast att skicka via msn. Hur skapar man eget nätverk då?

Är det bara att gå in i Mina nätverksplatser och sedan konfigurera hemmanätverk?

Ja, men alla datorer måste ställas in på att ni accepterar att varandras datorer kan komma in i ens egen dator (om du hängde med där).

Och jag vet inte hur man gör det, tyvärr, men R2 kan tror jag :ermm: Ta kontakt med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, låter enklast att skicka via msn. Hur skapar man eget nätverk då?

Är det bara att gå in i Mina nätverksplatser och sedan konfigurera hemmanätverk?

Om ni byter till samma Workgroup (finns i Den här datorn>Högerklick>Egenskaper>Något med namn) så ska ni kunna komma åt varandras delade mappar.

Kolla också så att fil och printerutdelning är aktiverat, titta i nätverksinställningarna bara så hittar du nog.

Det kan vara lite krångligt att fixa, om det bara är några få filer kan ni skapa en delad mapp i MSN Messenger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I det photoshop jag har (CS) kan man inte göra animationen i photoshop, utan man klickar på en knapp i photoshop vilket flyttar bilde(rna)n till imageready.

Så frågan är, vilket photoshop har du?

Lite sent svar men, CS 2 :ermm:

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska jag göra för att dela på en rar fil?

Till exempel, jag har en fil som är 800 MB, jag vill dela den till två rar filer där både innehåller 400MB var, min kompis vill ha denna fil som är 800MB, han måste ladda ner båda delarna som är 400Mb för att kunna öppna den i rar och ta ut den.

Hur ska jag göra för att lösa detta? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska jag göra för att dela på en rar fil?

Till exempel, jag har en fil som är 800 MB, jag vill dela den till två rar filer där både innehåller 400MB var, min kompis vill ha denna fil som är 800MB, han måste ladda ner båda delarna som är 400Mb för att kunna öppna den i rar och ta ut den.

Hur ska jag göra för att lösa detta? :ermm:

Vad vill du göra?

Delar du en rar-fil måste man ha båda för att kunna extrahera den, vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad vill du göra?

Delar du en rar-fil måste man ha båda för att kunna extrahera den, vad är problemet?

Jag vill lägga ner de två rar delarna på varsin CD och föra över till en annan dator, jag vet att det går att göra så fast jag fattar inte hur man ska bära sig åt.

Om filen redan ligger i en rar fil hur delar man den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill lägga ner de två rar delarna på varsin CD och föra över till en annan dator, jag vet att det går att göra så fast jag fattar inte hur man ska bära sig åt.

Om filen redan ligger i en rar fil hur delar man den?

Du kan antingen skapa ett nytt rar-arkiv som innehåller .rar-filen som du vill dela eller extrahera .rar-filen och skapa en ny.

När du vill skapa ett rar-arkiv i flera delar är det bara att fylla i rätt storlek i rutan:

winrarje2_827108_0.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...