Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

First Kill är då alltså när det är första gången ett guild dödar en boss. Reaktionerna på Ventrilo... Det är därför man spelar spelet. Den känslan är enorm.

Ingenting slår det. Det är det bästa med spelet. :o

Jo, det förstår jag. Men det är ju också kul första gången man själv varit med och dödat en boss man aldrig dödat förut. Aja, end of discussion tycker jag. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte filmen var grymt bra för att vara en snabb inspelade film. Hoppas du börjar göra mer filmer, och längre. :o

Någon som vet hur man ska kunna ta död på en mage? Har ingen chans mot en mage. Frost nova, teleport, frost nova, teleport. Grymt jobbigt.. efter jag använt Intercept är man ganska körd. Har heller inte Warriors pvp trinket.

Nerf mage!

För det första måste du ha PvP trinketen.

Börja med att charga, byt direkt till zerkerstance och dra bloodrage (finns ett macro som gör allt med ett knapptryck).

Magen blinkar, du interceptar. Magen frostar dig, du använder PvP trinket. Om han använder coldsnap nu är det oftast kört men annars är det bara att mata MS och whirlwind och sen execute så borde du vinna. Försöker han polymorpha så använder du plummel. Om du har rage så ha alltid hamstring på honom.

Fire mages är lätta iom att dom inte har coldsnap (tar bort alla cooldowns), bara du inte låter dom polymorpha dig så kan dom aldrig få in en feting crit.

Min win/loss mot mages ligger på 75/25 men som sagt allt hänger på att du får in första chargen och aldrig blir frostad eller polymorphad. Tycker mages är en av dom lättare för oss warriors i 1 vs 1. Det finns ju dom som är princip omöjliga (shadowpriest och feral druid i bamseform)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första måste du ha PvP trinketen.

Börja med att charga, byt direkt till zerkerstance och dra bloodrage (finns ett macro som gör allt med ett knapptryck).

Magen blinkar, du interceptar. Magen frostar dig, du använder PvP trinket. Om han använder coldsnap nu är det oftast kört men annars är det bara att mata MS och whirlwind och sen execute så borde du vinna. Försöker han polymorpha så använder du plummel. Om du har rage så ha alltid hamstring på honom.

Fire mages är lätta iom att dom inte har coldsnap (tar bort alla cooldowns), bara du inte låter dom polymorpha dig så kan dom aldrig få in en feting crit.

Min win/loss mot mages ligger på 75/25 men som sagt allt hänger på att du får in första chargen och aldrig blir frostad eller polymorphad. Tycker mages är en av dom lättare för oss warriors i 1 vs 1. Det finns ju dom som är princip omöjliga (shadowpriest och feral druid i bamseform)

Warriors är ganska enkla i caster form också.

Root/Starfire spam hela tiden. Kommer ni för nära går man in i bear och bashar er.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första måste du ha PvP trinketen.

Börja med att charga, byt direkt till zerkerstance och dra bloodrage (finns ett macro som gör allt med ett knapptryck).

Magen blinkar, du interceptar. Magen frostar dig, du använder PvP trinket. Om han använder coldsnap nu är det oftast kört men annars är det bara att mata MS och whirlwind och sen execute så borde du vinna. Försöker han polymorpha så använder du plummel. Om du har rage så ha alltid hamstring på honom.

Fire mages är lätta iom att dom inte har coldsnap (tar bort alla cooldowns), bara du inte låter dom polymorpha dig så kan dom aldrig få in en feting crit.

Min win/loss mot mages ligger på 75/25 men som sagt allt hänger på att du får in första chargen och aldrig blir frostad eller polymorphad. Tycker mages är en av dom lättare för oss warriors i 1 vs 1. Det finns ju dom som är princip omöjliga (shadowpriest och feral druid i bamseform)

Hmm, det låter ganska bra. Du kan inte posta eller länka till macrot som gör allt det där? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, det låter ganska bra. Du kan inte posta eller länka till macrot som gör allt det där? :ermm:

/script CastSpellByName"Charge()"; SpellStopCasting(); CastShapeshiftForm(3); SpellStopCasting(); CastSpellByName"Bloodrage()"; SpellStopCasting();

Väldigt bra, den byter stance och använder bloodrage medans du chargar så när du står vid fienden har du mycket rage utan att ha slagit ett enda slag. Enda nackdelen är att om du trycker och är out of range eller om du av någon annan anledning inte kan charga än så byter den ändå till zerker stance och kör bloodrage

Finns en bra tråd på warriorforumet om macros http://forums-en.wow-europe.com/thread.asp...mp=1#post157055

Stell: Roots har väl dimnishing returns, i alla fall så resistar jag dom ofta och dom släpper ofta i förtid. Dom druider som brukar äga mig(i princip alla :o) går i björnform och bashar/rootar bara när dom ska heala sig. Anyway björform är så imba med rätt gear. Kan ju inte göra skada på den, mer damage reduction än paladins och warriors känns det som

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, så har man gjort klart alla gathering quests för AD nu då.

Nu är det bara att fortsätta grinda för att få min 18slots bag, eftersom allt annat bara är skit.

Var också i AQ40 igår för första gången och dödade Bug Trio och Twin emperors. Fick min bug mount också, riktigt nice. :unsure:

Idag blev det lite ZG med, eftersom jag hade långtråkigt. Blev honored och fick även Hakkar hjärtat, för alla andra hade det. Lyckad dag.

Clean #2:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, så har man gjort klart alla gathering quests för AD nu då.

Nu är det bara att fortsätta grinda för att få min 18slots bag, eftersom allt annat bara är skit.

Var också i AQ40 igår för första gången och dödade Bug Trio och Twin emperors. Fick min bug mount också, riktigt nice. :(

Idag blev det lite ZG med, eftersom jag hade långtråkigt. Blev honored och fick även Hakkar hjärtat, för alla andra hade det. Lyckad dag.

Clean #2:

/bild\

Kör eran guild naxx? och hur långt har ni kommit isf? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pvpat mkt ikväll :P kändes kul när min Classleader hade sagt till en utav mina polare "Xemtoth got imba dps gear now..and i agree" :) aja imorn blire Onyxia o förhoppningsvis Ragnaros, droppar bonereavers edge så måste jag vara ensam DPS warrior annars blir jag ledsen för har minus 420 dkp i mc :rolleyes:

edit: Kan någon svara på detta; Är verkligen Zin'rokh bättre än Bonereaver's edge för MS warriors? endel jag snackat med säger att Zinrokhs atakpower tar ut dmgen som Bonereaver har extra, e det sant?

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pvpat mkt ikväll :P kändes kul när min Classleader hade sagt till en utav mina polare "Xemtoth got imba dps gear now..and i agree" :) aja imorn blire Onyxia o förhoppningsvis Ragnaros, droppar bonereavers edge så måste jag vara ensam DPS warrior annars blir jag ledsen för har minus 420 dkp i mc :rolleyes:

edit: Kan någon svara på detta; Är verkligen Zin'rokh bättre än Bonereaver's edge för MS warriors? endel jag snackat med säger att Zinrokhs atakpower tar ut dmgen som Bonereaver har extra, e det sant?

Bonereaver's Edge

Binds when picked up

Two-Hand Sword

206 - 310 Damage Speed 3.40

(75.9 damage per second)

+16 Stamina

Durability 120 / 120

Requires Level 60

Chance on hit: Your attacks ignore 700 of your enemies' armor for 10 sec.

Equip: Improves your chance to get a critical strike by 1%.

Zin'rokh, Destroyer of Worlds

Binds when picked up

Unique

Two-Hand Sword

196 - 295 Damage Speed 3.80

(64.6 damage per second)

+28 Stamina

Durability 120 / 120

Requires Level 60

Equip: +72 Attack Power.

MS går på max-dmg och inte på AP om jag inte misstar mig. Därför skulle Bonereaver's vara bättre för en MS warrior. Sen är 10dps~ mycket bättre än 72ap överlag.

Satsa på Bonereaver's till varje pris.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bonereaver's Edge

Binds when picked up

Two-Hand Sword

206 - 310 Damage Speed 3.40

(75.9 damage per second)

+16 Stamina

Durability 120 / 120

Requires Level 60

Chance on hit: Your attacks ignore 700 of your enemies' armor for 10 sec.

Equip: Improves your chance to get a critical strike by 1%.

Zin'rokh, Destroyer of Worlds

Binds when picked up

Unique

Two-Hand Sword

196 - 295 Damage Speed 3.80

(64.6 damage per second)

+28 Stamina

Durability 120 / 120

Requires Level 60

Equip: +72 Attack Power.

MS går på max-dmg och inte på AP om jag inte misstar mig. Därför skulle Bonereaver's vara bättre för en MS warrior. Sen är 10dps~ mycket bättre än 72ap överlag.

Satsa på Bonereaver's till varje pris.

Okey tack, om den droppar får jag då köpa en till crusader föra cirka 200-300g :rolleyes:

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...