Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Kan någon förklara vad, hur, när man använder "DKP"?

Test joinade en guild som använde sig av sådant, läste lite av det här när jag såg det på deras sida, är tydligen en massa regler och grej för sådant.. =/

Rules for DKP/Raid:

(All Rules below count to every member in the guild including Guild Leader and Officers)

1: Every Member of the Guild equal or above level 40 will automactically recieve 5.00 DKP, if a member of the guild is below that level then when he/she gets to level 40 then they will recieve 5.00 DKP.

2: If a member of the Guild signs up for a raid and shows up then they will recieve 0.10 DKP.

3: If a member of the Guild signs up for a raid and does not show up then she/he will lose 2.50 DKP

4: If a member of the guild signs up for a raid, arrives and then leaves halfway through the raid then the 0.10 DKP added will be detucted along with 2.50 DKP.

5: Items will be collect by the Raid Leader, Master Looter will be on at all times, all loot will be recorded and at the end of the instance members of the Raid or guild can bid for the item using their DKP.

6: Any items that are BOP will be sold at the vendor and the money will be sent to the Guild Bank.

Jag fattar 57.5% av detta, kan någon förklara "resten"? Har inte orkat "lära" mig detta förens nu..

liek.. und snabb genomgång..

hur man håller koll på hur mkt man har osv..

:(

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mhm, säljer BoP till vendor..? ^_^

Hoppas ni inte kör någon endgame instance. :>

Iaf, man tjänar dkp för olika bossar man tar/kommer till raids man signat på etc.

Sedan, när items droppar använder man den DKPn man fått ihop av de bossar genom att bidda på itemen man vill ha.

T.ex. vi dödar Lucifron, Boots of Might droppar, och jag vill ha dem. Av Lucifron fick man 10 dkp, och av att komma till raiden fick man också 10 dkp. Då kan jag bidda 20 dkp på dem. Din DKP står säkert på sidan.

Nu tycker jag att erat system är lite konstigt. :(

Först tog vi ner Onyxia idag, Eskhandar's Collar, Judjement Crown och Bloodfang Hood droppade. Jag fick BF hood.

Efter det tog vi ner Chromaggus, Bloodfang Spaulders och Stormrage shoulders droppade, fick inte BF shoulders, men nu har man iaf mest dkp av rogues. :wub:

Efter det gick vi upp till Nefarian och kollade först vilka färger drakarna hade, och på första försöket gick han till 91%, sen till 76%, sist till 19%. Happ, här får ni en bild. :wub:

Redigerad av Addepladde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi dödade precis alla bossar i ZG, jag fick en epic ring, en healing mace och ett par brallor. (Jag fixar linkar sen). Igår downade vi både hakkar och Kurinaxx, General Rajaxx, Moam och buru the gorger i AQ20. Ikväll är det dags att ta ragnaros :)

--

Btw hur lägger man upp en sån där allakhazam link så man ser vad charactern har? har en gammal (lvl 40) men kommer inte riktigt ihåg hur man gör.

Redigerad av gizmo91
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi dödade precis alla bossar i ZG, jag fick en epic ring, en healing mace och ett par brallor. (Jag fixar linkar sen). Igår downade vi både hakkar och Kurinaxx, General Rajaxx, Moam och buru the gorger i AQ20. Ikväll är det dags att ta ragnaros :)

--

Btw hur lägger man upp en sån där allakhazam link så man ser vad charactern har? har en gammal (lvl 40) men kommer inte riktigt ihåg hur man gör.

Ladda ner WoWReader, logga in på din profil, gå in på WoW, gå ut, klicka upload, om det står no data to upload klickar du bara refresh en gång och sedan klickar du på upload.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som installerat WoW nyligen?

Undrar om det blir en 1.0.3 > 1.10 eller om man måste ladda hem varje jävla patch.

Tyvärr, man måste ladda hem varje patch. :)

Det är bara att logga in på WoW sen så börjar nerladdningen. Sen startas wow om och du gör allt om igen. (Ja fick iallafall göra de när jag installerade WoW)

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till Lulle

Om du köper ett " pre paid card " så får du 60 dagar men du kan ej avaktivera det för att få pengar tillbaka. Ett sånt kort kostar 250 kr. Du kan också lägga det på ett kreditkort då e första månaden fri. Så om du då tröttnat så behöver du ente betala räkningen

Hej det e jag igen!

Vet ni någon bra WOW Ot server? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar inte vara nån som har några bra patch sidor.

Någon som kan skriva ner namnen på alla patches eller ge mig en printscreen på alla?

Har fått ner;

wow-1.2.3-enGB-patch.exe

wow-1.3.0-enGB-patch.exe

Behöver snabb hjälp (kommer inte fylla på mitt acc innan jag patchat klart det för att inte kasta pengar i sjön)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar inte vara nån som har några bra patch sidor.

Någon som kan skriva ner namnen på alla patches eller ge mig en printscreen på alla?

Har fått ner;

wow-1.2.3-enGB-patch.exe

wow-1.3.0-enGB-patch.exe

Behöver snabb hjälp (kommer inte fylla på mitt acc innan jag patchat klart det för att inte kasta pengar i sjön)

Kan detta hjälpa dig lite? http://www.3dgamers.com/search?config=htdi...words=wow+patch

EDIT: Hittade en sida som Verkligen kan hjälpa dig http://www.wowwiki.com/Patch_mirrors (tror jag :P)

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar inte vara nån som har några bra patch sidor.

Någon som kan skriva ner namnen på alla patches eller ge mig en printscreen på alla?

Har fått ner;

wow-1.2.3-enGB-patch.exe

wow-1.3.0-enGB-patch.exe

Behöver snabb hjälp (kommer inte fylla på mitt acc innan jag patchat klart det för att inte kasta pengar i sjön)

När det står Full patch, borde inte det vara allt då?

wow-1.11.0-to-1.11.1-engb-patch.exe UK retail v1.11.0 -> v1.11.1 patch

wow-1.11.0-engb-patch.exe UK retail v1.11.0 full patch

hmm du kan ju testa.

http://www.3dgamers.com/games/worldofwarcraft/downloads/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...