Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

På min server kosstar det typ 120-300g :)

edit: Usch o fy, e 3% från Blood Guard :( började dock pvpa lite sent, en dag innan så fixade en hel del ändå för den tiden. Hade räknat med o få Blood Guard bootsen o sen skulle en polare enchanta +7 agillity på dem åt mig. Men icke denna vecka, tänkte även försöka orka lira Scholomance men så kom en uppkäftig lv 58 mage som kallade alla n00bs och invitade lv 55or o sånt shit, tok för låg lv för scholomance. Aja, stack ut med en polare istället. Får se när jag orkar köra scholomance, så mitt mål är; Fixa bloodguard, köpa bootsen, agillity på dem, köra scholomance så ja får mitt förbannade vurpollon och sen tänkte jag fixa Doomulus prime o crusader enchant på den. Sen är jag skapligt nöjd :wub:

edit:

Såhär kommer jag se ut när jag fått allt som ja vill :P

120-300G :) :S, Tur att man sluta lira på Mazrigos för länge sen (Long live Emeirss B):) )!! Är lvl 41 nu och dingar väl snart 42 och undrar om jag borde investera i ett nytt vapen kör me Whirwelwind axe (orkar inte söka på thottbot men dom flesta vet säkert vilket vapen jag menar :P ) just nu

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

120-300G :) :S, Tur att man sluta lira på Mazrigos för länge sen (Long live Emeirss :) :) )!! Är lvl 41 nu och dingar väl snart 42 och undrar om jag borde investera i ett nytt vapen kör me Whirwelwind axe (orkar inte söka på thottbot men dom flesta vet säkert vilket vapen jag menar :P ) just nu

Blade Of Titans kanske kan vara något? http://thottbot.com/?i=9958

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OMG?! skojjar du?... jag har inte ens 100g och ni säger att det är billigt... omg

Själv tycker jag att 40silver är billigt och 1g är dyrt. :)

När man varit lv 60 ett tag så tycker man att pengar blir mindre o mindre värde för man känar oftast mera o mera..

Blir antagligen Zul'gurub ikväll igen, fast måste plugga lite No oxo, alltså vemfan bryr sig om nervystemet? aja natten e lång :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man varit lv 60 ett tag så tycker man att pengar blir mindre o mindre värde för man känar oftast mera o mera..

Blir antagligen Zul'gurub ikväll igen, fast måste plugga lite No oxo, alltså vemfan bryr sig om nervystemet? aja natten e lång :)

Det är bra att vara lite snål, även fast inkomsten ökar. På det sättet får du större förmögenhet, och kan i slutändan leva på det en väldigt lång tid eftersom summan inte minskar så mycket.

(köpte min 60% mount på lvl 43 men va tvungen att låna 20g från en guildpolare. När jag dingade lvl 60 hade jag 250g och slutade runt en månad senare med ca. 500g. När jag började igen så kom jag in i mitt esse. 300g på en vecka, köpte epit mount. Sen har pengarna rullat in hela tiden. Går runt med 2000g~ nu för tiden)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bra att vara lite snål, även fast inkomsten ökar. På det sättet får du större förmögenhet, och kan i slutändan leva på det en väldigt lång tid eftersom summan inte minskar så mycket.

(köpte min 60% mount på lvl 43 men va tvungen att låna 20g från en guildpolare. När jag dingade lvl 60 hade jag 250g och slutade runt en månad senare med ca. 500g. När jag började igen så kom jag in i mitt esse. 300g på en vecka, köpte epit mount. Sen har pengarna rullat in hela tiden. Går runt med 2000g~ nu för tiden)

eehh hur får du så mycket pengar ? :P:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Druid är ingen grind-bot class som alla andra klasser som har lite dps. Eftersom vi har lägst dps i spelet är det ingen idé för mig att dra till Tyr's hand för att grinda då jag kommer slösa hala min mana-pool för att döda en mob. Så i mitt fall så suger Tyr's.

Jag har hört att Tyr's kan vara bra om man har hela spawnen för sig själv, vilket är 1/10000 chans. Efter att Tyr's nerfades så är det ännu sämre (detta va pre-1.7 tror jag). På den tiden var det lönt. Inte lika mycket nu.

Sen kommer då andra frågan, epics. Det är det som får dom flesta att bli rika. Låt säga du lootar en world drop epic, som du sedan säljer på AH. Grattis till allt från 1-2000g. Sån tur har jag dock aldrig haft. Jag har sett 3 world drops, men aldrig vunnit eller fått dela med nån. Jag har, som mest lootat "Scarlet Kris", lvl 58 dagger som såldes för 200-300g.. Var dock i ett 5-man party, så fick inte så mycket pengar av det ändå.

Det jag känast mest på är Alchemist skulle jag tro. Alla professions kan man käna grova pengar på, det är hur mycket tid man orkar lägga ner på det.

Om jag dedikerar en hel dags spelande på att farma herbs till Major Healing och Major Mana pots, så kan jag få ihop till runt..50 av varje.

Healing säljer för 10g x 5 = 100g

Mana säljer för 15g x 5 = 150g

Då har vi 250g på en dag. utan att jag behöver slösa mer än lite flygpengar och vad det kostar att lägga upp det på AH. Inga mobs som jag behöver döda, inte heller några dyra reperationskostnader.

Sen hade jag, mellan 1.8-1.9 en bra inkomst med Fire Elementals och Heart of Fire. Friendly med TB, så jag kan transmuta 1xHeart of Fire till 3xElemental Fire. I searing gorge finns det lvl 40ish fire/stone elementals som droppar detta rätt ofta. Kunde farma ihop runt 200 Elemental Fire på en vecka, och ändå hinna göra annat. Alltså inte mer än 1-2 timmar per dag i Searing Gorge. Efter detta så har man 2 alternativ. Sälja Elemental Fire för 1g styck på AH, eller skaffa Dreamfoil och göra Greater Fire Resistance Pots som sålde för runt 5x 15-20g.. Dock inte längre, då så många har dödat Ragnaros nu, så alla vet vad som behövs.

En annan bra inkomst är Tier0-set items. Dom säljs för runt 10-50g styck. Dock behöver man pengar för att kunna käna pengar. Sök efter alla olika sets då och då, hittar du någon del som är ovanligt billig, köper du ut den och säljer den för 10-20% mer. Gäller med allt på AH förövrigt, Du kan käna stora pengar utan att behöva röra dig mer än mellan AH och Mailbox. Dock kräver det att du har pengar.

Hörde en historia hör om dagen, en person skapade en lvl 1, som han ställde vid AH. Han frågade sen runt sig bland alla höglvlade om han kunde få investera deras pengar. Visst, jag skulle inte nappa om det kommer en lvl 1 och frågar om han kan få låna 100g för att senare betala tillbaka det med vinst.

Men han hittade iaf en person som lånade ut 100g till honom. En månad senare så var killen fortfarande lvl 1, hade betalat tillbaka snubben 150g (50g för han hade lånat av honom) och ägde själv över 1000g. Så AH kan göra dig rik om du vet vad som är "Hot or Not".. Kräver som sagt pengar för det dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt nice :lol: ! Dock så har jag för mig att det är ganska dyrt då det är rare (har jag rätt ^_^ ) lr sällsynt kanske det heter, om jag inte minns fel så ligger priset mot 50G och neråt, värt o investera i?

Hehe, fick dock min grattis till min warrior, inte mitt fel fall han inte lärt sig hur man skickar C.O.D :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt nice :) ! Dock så har jag för mig att det är ganska dyrt då det är rare (har jag rätt ^_^ ) lr sällsynt kanske det heter, om jag inte minns fel så ligger priset mot 50G och neråt, värt o investera i?

Förstår inte hela meningen med att länka till BoE saker? Chansen är inte mycket större än att loota en epic.. Så nje, och om man verkligen ska få tag på den så måste man lägga ut massa onödiga pengar för dom.

Grimlok's Charge - Grimlok I Uldaman. lvl 42 Polearm.

The Rockpounder - Archaedas I Uldaman. lvl 44 Mace.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte hela meningen med att länka till BoE saker? Chansen är inte mycket större än att loota en epic.. Så nje, och om man verkligen ska få tag på den så måste man lägga ut massa onödiga pengar för dom.

Grimlok's Charge - Grimlok I Uldaman. lvl 42 Polearm.

The Rockpounder - Archaedas I Uldaman. lvl 44 Mace.

:) !

Logga in på wow i dag eller imorn stell föri helvete så ska vi köra Ulda (om du vill/orkar) för många säger att Wlock är bra i instancer men jag är inte 100% om det stämmer ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(w00t) !

Logga in på wow i dag eller imorn stell föri helvete så ska vi köra Ulda (om du vill/orkar) för många säger att Wlock är bra i instancer men jag är inte 100% om det stämmer ;)

Idag är kört, och imorgon så.. Ja, det är fredag och jag är 18+. Ska alltså ut på krogen. Iofs inte förens halv 8, så kan köra en runda innan dess kanske, om jag inte ska spela på min mage.

Och ja, lock's p00nar i instancer, och på övriga ställen. Dock så är jag Ruin speccad, för att få ut full dps och kommer få det riktigt svårt att inte sno aggro. Så det gäller för warriorn att vara snabb. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen har stoppar honom?

Nu ville(?) han köra med mig. Inget mer med det.

Tänkte bara att han ber dig om nästan allting, och uldaman är ingen svår instance att hitta team för direkt.

Edit: wtf varför blir min jävla låt-sak upphakad? jag lyssnar inte på samma låt 4 ggr, haha.

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara att han ber dig om nästan allting, och uldaman är ingen svår instance att hitta team för direkt.

Mjo Jag leta i cirka 1,5H iförgår för ulda jag hitta 2st (+ mig) jippi och så är ju Stell Imba ;) Btw Gratz Stell

Edit: Vilken boss är det som droppar http://www.thottbot.com/?i=5237

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...