World of Warcraft

lulle

Xemtoth: Du får va hur nöjd du vill, men faktan kvarstår. Earthshaker suger för att vara en epic, och kommer alltid vara den näst sämsta vapnet som droppas i MC (Då vendorstrike är ett skämt som borde tas bort).

Sword spec > Mace spec vilken dag du vill. Och ja, var nöjd för all del att du har den, men inse faktan att Mace är Pally/shaman vapen > Warrior vapen. Då shamans inte äns kan använda swords. Säger bara att du inte ska ha för stora förväntningar på Earthshaker, så byt ut den så fort du får tillfälle. Men självklart är det en uppgradering mot vapnet du hade innan, inget snack om saken.

Ja..enda anledningen att jag rollade på den var att jag behövde bättre vapen och loosade rollen på Zinrokh, när jag får tillfälle ska jag rolla på Zinrokh, om Obsivion edge blade droppar vet jag inte om jag rollar ,tänkte spara lite dkp till might saker sen. <_<

edit: Jag är även medveten om att Earthshaker inte är ett vapen jag ska nöjja mig med som End-Game, men som sagt, det var bättre än mitt förra och jag ser klart och tydligt skillnaden på skadan.

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok kom nyss ut ur en ganska skräpig UBRS grupp..

Först så droppades en ring med 4 mana per 5 sec och 24+ fire damage.

Jag(mage) och warlock needade, Jag needade även fast jag är frost specc darför att när patchen kommer kommer jag förmodligen respecca till Fire/Frost.. Han blev sur och klaga hela vägen fram till Rend där han inte sa någonting alls.

Sen i rummet innan the beast, andra mobben droppar maidens circle 18+dam 6int 7spi och i sista sekunden needade jag och vann(har fruktansvärd tur med sånt nämligen).. Så vi döda bara Beast sen HSa han och spammar nu i general att alla ska ignorera migblabla.. men iaf har jag inte epquipat ringen än.. Vad tycker ni ska jag maila den till honom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok kom nyss ut ur en ganska skräpig UBRS grupp..

Först så droppades en ring med 4 mana per 5 sec och 24+ fire damage.

Jag(mage) och warlock needade, Jag needade även fast jag är frost specc darför att när patchen kommer kommer jag förmodligen respecca till Fire/Frost.. Han blev sur och klaga hela vägen fram till Rend där han inte sa någonting alls.

Sen i rummet innan the beast, andra mobben droppar maidens circle 18+dam 6int 7spi och i sista sekunden needade jag och vann(har fruktansvärd tur med sånt nämligen).. Så vi döda bara Beast sen HSa han och spammar nu i general att alla ska ignorera migblabla.. men iaf har jag inte epquipat ringen än.. Vad tycker ni ska jag maila den till honom?

Flaming Band of Concentration - Antar att det är denna som droppade först (du vinner denna, då du faktist har användning av den) Warlocken har ingen anledning att klaga.

Maiden's Circle - Denna droppar innan The Beast, och är BoE. Du vann den på roll, och den är bättre än Flaming Band då den boostar Fire/frost/arcane.

Frågan är väl vad du har för andra ring? Dom 2 tillsammans är ganska härlig boost om du skulle vara Fire speccad, men har du råd (i dmg perspektiv) att ge bort ringen till 'locken så fine, annars tycker jag du ska be han dra åt helvete och sluta sprinda ut massa skit, då du vann dom på roll båda två så han kan inte kalla dig ninja då du faktist kan använda båda ringarna i gott syfte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför kan int jag gå in i någon huvudstad typ Ogrimmar,Undercity,Stormwind,ironforge ingen av dom städerna kan jag gå in i för då blir jag disconnected :'(

Du har kass dator.

Sänk upplösningen till 800x600 med lägsta grafikinställningar och testa om du kan gå in. Om du dissas då med skulle jag säga, ominstallation, eller köp ny dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför kan int jag gå in i någon huvudstad typ Ogrimmar,Undercity,Stormwind,ironforge ingen av dom städerna kan jag gå in i för då blir jag disconnected :'(

Hade samma problem, mailade Blizzard, fick detta i svar, testade och det fungerade.

Hello,

This problem can be resolved in a number of different ways depending on your internet connection.

As a first step, delete the WTF, WDB and Interface folders in the World of Warcraft directory. This will reset the game to default settings, clear the cache and reset the user interface. It is possible that these have been corrupted.

If the issue continues, make sure that you have the latest drivers installed for your network adapter from the manufacturer's homepage.

Also, download and install the most recent Firmware available for your router from the router manufacturer's support website.

If the problem continues after making sure that these are up to date, please check the following:

1. Go to Start > Control Panel

2. Double click to open Network Connections

3. Right click on your network adapter used to connect to the internet and go to Properties.

At the top of the General Tab it will say "Connect Using:" followed by the name of your network card:

- If you have an RTL8139 series network card:

Download these drivers directly from Realtek:

http://www.realtek.com.tw/downloads/downlo...6&Software=True

Download and run the auto installation program to update your drivers.

Using these drivers has been found to resolve this problem for several players.

- If you have a Netgear FA311 series network card:

Download the latest drivers for the card from Netgear here:

http://kbserver.netgear.com/products/FA311.asp

Extract the zip file onto your desktop

Click the Configure button in the network connection properties.

Select the Driver Tab and click the Update Driver button

Choose "Install from a list or specific location (Advanced)"

Choose "Don't search. I will choose the driver to install"

Click the "Have Disk.." button on the right

Click Browse and then browse to the F31XV180\Ver 1.80 folder on the desktop.

Select the Netfa31x.inf file

Click Open and then Ok

Select the FA311 Driver and click Next and then Finish once the installation is complete.

If you encounter a warning during this process regarding the driver signing or that it is an older driver, choose to install the driver anyway.

- If you have an NVIDIA NForce Networking Controller:

Click on the Configure button and go to the Advanced tab.

Now look for the following options and set them as below (the wording may vary):

Checksum Offload : Disabled

Segmentation Offload : Disabled

Optimise For : Throughput

Then click OK.

Changing these settings tells the network card to allow the CPU to make these calculations rather than making them itself.

- For any other network card models

Click on the Configure button and go to the Advanced tab.

Now look for the following options and set them as below if they are present (the wording may vary):

Checksum Offload : Disabled

Speed and Duplex Setting : Force 100 Mbit Full Duplex *

* With some older networks it may be necessary to set this to Force 10 Mbit Full Duplex instead

If the problem continues and you do not have these options or the settings above have not helped, please supply us with the following information together with a tracert file and dxdiag and msinfo files:

-Your town and Country:

-Realm played:

-Internet Service Provider:

-How fast is your internet connection? :

-Modem model:

-Router model (if used):

-Do you share your connection?

-Connection used, USB, Ethernet or Wifi:

-Network card model if one is used:

-Have you experienced this problem on another realm?

To run a Trace Route to our log-in server:

- Click 'Start' and then 'Run'

- Type "command" and press Enter

- In the command window, type

tracert eu.logon.worldofwarcraft.com > C:\tracert.txt

A file will be created on your local drive (C:) called tracert.txt that contains the trace route information. Please be patient when waiting for the tracert command to complete as it may take several minutes. When you are returned to the command prompt, then the trace is complete. Please attach your tracert.txt to your reply for further analysis.

To obtain the systems diagnostic files, follow the instructions below:

Important Note: Please reboot your system prior to creating the dxdiag and msinfo files.

1. Click on Start.

2. Click on Run.

3. Type in DXDIAG and press Enter or click OK, this will open the DirectX diagnostic tool. Run the DirectDraw, Direct3D and DirectSound tests found under the Display and Sound tabs before creating the dxdiag.txt file.

4. Click on the Save All Information Button (save this file to your windows desktop and name it dxdiag).

5. Click on the More Help tab and open the Microsoft system information tool (MSInfo).

6. Click on File and choose Export (save this file to your windows desktop as a text file and name it MSInfo). Please make sure to save this file as a .txt file and NOT as a .nfo file.

7. Attach the dxdiag.txt and msinfo.txt files to your reply to this email.

*Special MSinfo Instructions for Windows 2000 users:

1. Create your dxdiag.txt file as explained above

2. Now choose the More Help tab

3. Click the MSInfo button

4. Important! - Be sure to highlight the System Information in the top left

5. Go to the Action menu; choose All Tasks, Save As Text File

6. Save the file to your Desktop and name the file msinfo.txt.

7. Attach this msinfo.txt file and the dxdiag.txt file to your reply email

Best Regards

Blizzard Entertainment Europe

Andrew R.

English Technical Support

http://www.wow-europe.com/en/

(förlåt för mycket text, but I just wanna help ya)

---

Yay, idag tog jag min druid till lvl 38.., när jag sedan dödade lite Bloodsailors så kom det fram en kille som inte kunde engelska och gav mig en Voodo mask.. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev bloodguard idag o köpte boots o gloves, använder bara boots dock, fixade +7 agillity enchant på dem xD gjorde även klart mitt Noggerfogger quest så ja kan köpa det nu, vad kan man få förnågot med noggerfogger elexir mera än Skeleton-form,Shrink och Slowfall?

edit: grr.. här e min "guild-snuttepojke" som vann rollen över Zinrokh :'(

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev bloodguard idag o köpte boots o gloves, använder bara boots dock, fixade +7 agillity enchant på dem xD gjorde även klart mitt Noggerfogger quest så ja kan köpa det nu, vad kan man få förnågot med noggerfogger elexir mera än Skeleton-form,Shrink och Slowfall?

Du kan bara få dom sakerna men jag har för mig att man kan kombinera Noggenfogger med Orb of Deception, t.ex om du blir skelett och sen tar orb of deception så blir du nåt annat än det som du skulle bli med bara orb of deception.

Trist att en hunter fick Zin rokh, tycker att warriors/palas borde ha priority på den och att mages/warlocks borde ha priority på Hearth of hakkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor