Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

... Jo specielt då. l2p

Nä men oj l2p vad orginellt. Om du skulle hängt med lite i utveckligen så kanske du skulle vetat att vapenhastigheter normaliserades i 1.8 som kom för ett antal månader sen. Här har du patchnotes:

http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/patch1p8.html

Låt mig citera

Instant Attacks

The mechanics of most instant melee attacks have been modified to improve item balance. Previously, instant melee attacks did damage based on the damage range of the weapon, plus a bonus for the player's attack power. This bonus was then multiplied by the speed of the weapon. As a result, slow weapons did more damage than was intended, and fast weapons were considered inferior by most players. We have changed the way the attack power bonus is calculated for instant attacks. This change does NOT affect attack power calculations for normal melee attacks. Instead of multiplying by the speed of the weapon, the attack power bonus is now multiplied by a fixed number pulled from the following table:

Two-handed weapons: 3.3

Daggers: 1.7

All other one-handed weapons: 2.4

As a direct result of this, many weapons have shifted position in their relative power. In particular, many Epic (purple) quality items are now more powerful than slower Superior (blue) weapons.

This change was not made to reduce the power of instant attacks, but to correct the relative imbalance of weapon itemization. At a given level requirement, epic quality weapons should always be more powerful than superior quality weapons.

Please also note that all normal weapon swings will be completely unaffected by this change. The following abilities are affected by the design change: Sinister Strike, Ambush, Backstab, Whirlwind, Mortal Strike, and Overpower.

l2l

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så våldtog Dreadlords Hakkar =) Aegis of the bloodguard droppade, även eye of hakkar, ena våran dragonstalker hunter fick Eye of hakkar och våran MT fick shielden :D Vi ska te MC på söndag o planerar en aq20 raid. När jag fått Doomulus prime ,tycker ni det är värt att skaffa Crusader enchant på den eller ska ja jag något lite "lättare" ? som Fiery wep eller så. Tack för mig puss o kram

Har själv Crusader enchant på min Doomulus Prime, funkar rätt bra. Crusader enchant är inte så fasligt dyr heller, så om du har pengar kan du ju skaffa den :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag t ex e Senior sergant, och sen helt plötsligt blir nerrankad till Grunt, kan jag fortfarande köpa det där "halsbandet" som kräver Senior sergant? eller måste man vara ranken för att köpa items eller räcker det att man har varit?

Du måste vara den ranken som kräver halsbandet.

Blev Knight-Lieutenant idag, 46% progress..förhoppningsvis Knight-Captain nästa vecka :lol:

Eternal Gathering, bästa guilden på Doomhammer, har dödat C'thun :D

Film

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste vara den ranken som kräver halsbandet.

Blev Knight-Lieutenant idag, 46% progress..förhoppningsvis Knight-Captain nästa vecka :lol:

Eternal Gathering, bästa guilden på Doomhammer, har dödat C'thun :D

Film

Njeh, man kan ju köpa t.ex. rank 7 setten och sedan bli nerrankad till 6 och fortfarande använda rank 7 setten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njeh, man kan ju köpa t.ex. rank 7 setten och sedan bli nerrankad till 6 och fortfarande använda rank 7 setten.

Han mena att om han är rank 7 tex och vill köpa nått pvp set, men blir rank 6 så undrar han fall man kan ändå köpa det för man har varit rank 7.

Men annars har du rätt, du kan bli rank 14 och köpa alla saker sen skita i pvp och fortfarrande använda det.

Redigerad av Knarkuzz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag t ex e Senior sergant, och sen helt plötsligt blir nerrankad till Grunt, kan jag fortfarande köpa det där "halsbandet" som kräver Senior sergant? eller måste man vara ranken för att köpa items eller räcker det att man har varit?

När du blir en rank så låser du upp saker, så du kan använda dom. Du MÅSTE va den ranken som dom kräver för att kunna köpa och använda dom, men kan sedan använda dom när din rank sjunker.

Det är därför folk leech-pvpar upp till rank 14, köper allt som man kan köpa och sedan skiter i att PvPa. Grattis, nu har man bättre dps än folk i AQ utan att behövt göra nått mer än att lama sig i BG's några veckor. GG Blizzard.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du blir en rank så låser du upp saker, så du kan använda dom. Du MÅSTE va den ranken som dom kräver för att kunna köpa och använda dom, men kan sedan använda dom när din rank sjunker.

Det är därför folk leech-pvpar upp till rank 14, köper allt som man kan köpa och sedan skiter i att PvPa. Grattis, nu har man bättre dps än folk i AQ utan att behövt göra nått mer än att lama sig i BG's några veckor. GG Blizzard.

Några veckor?!?! :ermm:

På min server kör alla pvp som djur, fan inte normalt. Tar minst några månader att bli Rank 14. Fast sen är pvp så tråkigt att jag inte fattar hur folk orkar sitta och nötta BG.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till helgen tänker jag lvla upp min lvl 13 rouge till lvl 20.

Hur ska man göra om man vill lvla absolut snabbast? skaffa en healer och göra hög lvl quests?

Att ha en healer ger dig non-stop grinding, men halverar din exp. Är det värt det? Nej. Du får grinda för 2 personer, men slipper äta lite mat. Det är inte värt det på 100 år.

Enda klassen som kan grinda med en healer är en mage som är lvl 24+ (Instant AE). Gå in, ta aggro på 5-6 mobs, AE tills dom dör. Mycket snabb grinding.

I ditt fall så finns det bara 1 sett att göra. Döda allt som rör sig. Där har du den absolut snabbaste vägen att lvla.

Chatta inte med någon, chattar tar tid.

Questa inte, för att springa mellan questgivers tar tid. Om du ska questa ska du ta "Kill X <mob>" eller "Gather Y <item> from <mob>" som ligger i samma ställe som du tänker grinda vid. Och spring inte tillbaka för att lämna in questen precis när den är klar. Questerna lämnar du in när du är klar med din grinding runda, och du inte ska spela mer.

Du säger till helgen, det blir alltså från fredag efter skolan till söndag kväll? Right?

Det första du gör är att fixa fram en mage. Denna magen ska ge dig mat som ska räcka hela fredagen ut. 100+ food är att föredra. I ditt fall skulle nog en bra sak vara att lvla upp till 15 så du kan få en högra rank av maten.

Thottbot/allakhazam är din vän. Kolla upp vart det finns mob's i din lvl range hela tiden. Försök att hålla dig till 1-2+/- din egen lvl. 3lvls högre så kommer du att missa för mycket, och 3 lvl mindre så är dom gröna och ger mindre exp.

Håll dig borta från mobs som healar/psn/curse/disease eller annat som kan förstöra när du grindar. (finns inget mer störande än att ha en melee klass som får en disease som gör -hit..)

Försök att hitta en spawn med mycket mobs, som har en lagom snabb respawn time på sig. Du vill inte ha för seg spawn så det tar minuters vänte tid tills det spawnar igen, och du vill inte ha för snabb spawn så du får en mob i röven när du sitter och äter.

Håller man alla dom punkterna så lovar jag att man skulle kunna bli lvl 60 på dom 2-3 dagarna. Inget att rekomendera dock. Du kommer vara en glassko när du dingar 60, med fina lvl 30 saker på dig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att det är din första char? Gör alla quests du kan hitta. Även dom jobbiga elite questerna och "spring dit, sen dit, sen dit...." questerna. Allt för att snappa upp så mycket som möjligt. Aldrig kul att bli lvl 60 för att sen ha missat halva spelet för det va så hypat att bli lvl 60.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njae, min andra char. Har en lvl 22 shaman ochså. Jag har fattat hyffsat mycket om spelet och har fått en massa hjälp av lvl 60´s.

Ska grinda till helgen och sen göra lite quests så jag får lite bättre equip.

Eftersom jag verkligen avskyr WC ska jag skita helt i den nästan. Kanske köra igenom den 1-2 gånger så jag får lite agility eq.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket kostar det?

På min server kosstar det typ 120-300g :P

edit: Usch o fy, e 3% från Blood Guard :) började dock pvpa lite sent, en dag innan så fixade en hel del ändå för den tiden. Hade räknat med o få Blood Guard bootsen o sen skulle en polare enchanta +7 agillity på dem åt mig. Men icke denna vecka, tänkte även försöka orka lira Scholomance men så kom en uppkäftig lv 58 mage som kallade alla n00bs och invitade lv 55or o sånt shit, tok för låg lv för scholomance. Aja, stack ut med en polare istället. Får se när jag orkar köra scholomance, så mitt mål är; Fixa bloodguard, köpa bootsen, agillity på dem, köra scholomance så ja får mitt förbannade vurpollon och sen tänkte jag fixa Doomulus prime o crusader enchant på den. Sen är jag skapligt nöjd :)

edit:

Såhär kommer jag se ut när jag fått allt som ja vill :)

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...