Jump to content

Val 2014


Frenzy
 Share

Politik  

51 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

!!!!!!!!!!!!!!!!!! **** BREAKING NEWS **** !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och då har GTAsajtens vallokal stängt och med den forumitens chans att påverka forumet de kommande fyra åren. Det visade sig tillslut att vallokalsundersökningen inte alls stämde och istället får vi en helt annan verklighet!

Den röd-grön-rosa oppositionen har fått egen majoritet i GTAsajtens riksdag med 52,9 procent! Socialdemokraterna gör ett historiskt dåligt val med 20,59 procent tillsammans med Moderaterna som nu delar andraplatsen med Miljöpartiet (vardera 14,71 procent). Kristdemokraterna trillar ner på 2,95 procent och åker därmed ur sajtens riksdag tillsammans med Centerpartiet som fick häpnadsväckande 0 procent av rösterna, inte ens deras egen representant övertygades av sig själv!

Sverigedemokraterna ökar med någon enstaka procent till 5,88 procent och på samma plats hittar vi Feministiskt initiativ som brädar de främlingsfientliga anhängarna och gör en rekordspurt vilket betyder att vi har ett nytt parti i sajtens riksdag.

Vidare fick övriga partier ett samlat valresultat på 8,82 procent, preliminära undersökningar visar att Kalle Anka-partiet fått 5,88 av dessa och SvP pinsamma 2,94 procent.

-----------------------------------------------------

Tänk om detta var verklighet! Så lär det inte bli, troligtvis en röd-grön minoritetsregering där SD ställer sig bakom alliansens budgetförslag... nåväl, vi får se hur det går.

Visserligen obehagligt med 2,94 procent nazister men den siffran får ju dibel-justeras.

Redigerad av Jazz
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra med kvällen

Ny regering

F! gick + (Hoppas på över 4% 2018)

Reinfeldt avgår

Dåliga

SD 13% (Vafan Sverige?)

Nu är det bara att hoppas att SD fortsätter göra skandaler och att partierna enas om att inte samarbeta med rasisterna!

Redigerad av VaXXoR
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ändå med ett leende på mina läppar som jag tittar på Löfvens tal. Ja, 12,9 procent väljer att förbise verkligheten och välja vad de tror är en enkel väg ut, en väg fördold i dunklet av rasismen och nazismens hat. Samtidigt är i skrivande stund 87,1 procent av oss inte rasister utan vettiga medborgare. Nästa steg är att låta oppositionen bilda regering, montera ned konceptet blockpolitik och sträcker ut händer över de ideologiska gränserna. Det absolut viktigaste är att vi mobiliserar oss mot SD och att vi regerar över huvudet på dem, i marginalen spelar deras procent ingen roll.

Ni som röstar på S, gillar ni Lövfén? Var ärliga nu. De flesta som jag har pratat med hade hellre sett någon annan partiledare för S, men röstar på dem ändå.

Jag tycker om honom, på riktigt. Ge honom en chans, folk talar om oerfarenhet. Om han med samma kraft, tillsammans med de andra rödgröna partierna, mobiliserat den vettiga opinionen och fått ett så pass högt förtroende på bara två år utanför riksdagen förväntar jag mig att det går lika bra i Rosenbad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har väldigt blandade känslor.

Hurra för regeringsbyte. Buu för minoritetsregering. Hurra för ett avsked till Reinfeldt. Buu för F!s 3%. Men samtidigt hurra för F!s 3%. Stort jävla BUU för SDs jävla 13%.

Det kommer bli knepigt för Löfven att styra ifall SD (vilket de förmodligen kommer göra) tar Alliansens parti i riksdagen. Jag ser hellre att de Rödgröna och Alliansen kompromissar med varandra i alla beslut än att SD får leva ut sin vågmästarroll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt skruttval, SD får bra makt och vänstern börjar styra.

Att Alliansen inte får styra vidare säger mig väl inte så otroligt mycket. Men att SD har ökat så otroligt mycket sedan förra valet är skrämmande. Att det har varit mycket oroligheter från båda sidor i vallokaler runt om i landet är ju oerhört tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...