Jump to content

Vad för appar spelar ni?


jo77
 Share

Recommended Posts

Tänkte kolla lite vad för spel alla har på mobilen! Vad spelar ni mest? Flabby Bird? ;) Jag som är en galning i ordspel har mest det. Laddade ner det där Anagramspelet som folk snackar om. Jäkligt kul måste jag säga, någon mer som testat det? Spela mot mig, men ni kommer garanterat förlora. Ladda ner och utmana mig! Anagram

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar mest emulatorer med riktiga spel. ScummVM har gått varmt med både Monkey Island 1, 2, 3 och Sam and Max. (Observera att det krävs ett tilläggspaket till det, eller andra beroende på spel.)

Har just installerat Day of the Tentacle också, så vi får se när det är färdigt. Eftersom jag aldrig spelat det förr kan det ta jättelång tid, man vet aldrig. :) Metroid Fusion och Metroid: Zero Mission ligger inne på GBA-emulatorn, precis som GTA Advance (som är snäppet roligare än man tror, men inte mycket).

GTA III köpte jag för 13 kronor, fett värt. Har funderat på VC också men besudlar inte minnet av spelet med en simpel mobilversion.

Kan för övrigt rekommendera Meon och Flow Free i pusselgenren. Det förstnämnda är rätt knepigt ibland, man får tänka till rejält och kanske även fuska med walkthroughs. Det andra är däremot sjukt simpelt men håller fingrarna sysselsatta. Medeltiden per bana känns som 20 sekunder, med få undantag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Waking Mars (rekommenderas), Telltales TWD-spel, The Silent Age (rekommenderas), Jet Car Stunts 1&2.

Mestadels spel med en tydlig början och ett tydligt slut, gillar oftast inte såna där repetitiva spel som man bara ska spela om och om och om och om och om och om igen för att slå sin egna poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra tråd. Jag spelar fan inga mobilspel längre, och det är ju tråkigt. Hittar inte något längre något som är roligt att spela varje dag... Kom till bana 349 på Candy Crush Saga, men gjorde en fabriksåterställning och har hållit mig ifrån det sedan dess. Spelade även Ski Safari så pass mycket att jag fick vänta på uppdateringar för att kunna få nya assignments, men jag glömde ta backup på den sparfilen... :cry:

Kanske skulle börja köra något via emulator. Har ju faktiskt aldrig spelat ett Pokemon-spel... :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske skulle börja köra något via emulator. Har ju faktiskt aldrig spelat ett Pokemon-spel... :>

Haha, skoj. För när Twitch Plays Pokemon drog igång så blev jag sugen att nostalgilira spelen jag hade som knatte så jag skaffade en emulator och rotade fram några roms att lira på telefonen när man har tråkigt.

Sedan har jag en N64-emulator som jag spelar ibland också, Super Mario 64 är det enda jag orkat skaffa till den då jag tävlade lite med en klasskompis ett tag. :P

Riktiga mobilspel är väl Candy Crush och Wordfeud mot farbrodern som jag lirar aktivast. Sedan testade jag Super Stickman Golf 2 som är rätt skoj men rätt frustrerande emellanåt, man kan utmana varandra på det så det kanske kan vara något att lira med kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa spelen på min androidlur:

Plants vs. Zombies

Plague Inc

Super Hexagon

Osmos HD

Rocket Island

Om man har iPhone rekommenderar jag att man skaffar Peggle. Från samma gäng som har gjort Plants vs. Zombies. Tyvärr finns det inte till Android, bara en sämre knockoff som heter Pegland Deluxe.

Btw, är det bara jag som får lite bot-reklam-vibbar från trådstarten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Simpsons Tapped Out spelar jag mycket, kul att bygga sitt eget Springfield, skoj tidsfördriv.

Spelar även en del matcher i Quizkampen, tror jag ligger uppe i 5 spel just nu.

Sen har jag även Angry Birds spelen, spelar inte så ofta men ibland när man har tråkigt så....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa spelen på min androidlur:

Plants vs. Zombies

Plague Inc

Super Hexagon

Osmos HD

Rocket Island

Om man har iPhone rekommenderar jag att man skaffar Peggle. Från samma gäng som har gjort Plants vs. Zombies. Tyvärr finns det inte till Android, bara en sämre knockoff som heter Pegland Deluxe.

Btw, är det bara jag som får lite bot-reklam-vibbar från trådstarten?

Hahaha! Såg nu att jag skrev det lite bottigt kanske. My bad! Men jag är ingen bot, även om det hade varit sjukt ballt!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...