Jump to content

Den nya generationen konsoler


ZcruweN
 Share

  

41 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ser inte direkt hur man kan rädda ett skepp som redan har sjunkit

Hur har det sjunkit? Konsolen är ju inte släppt än.

Xbox One är definitivt räddad. I det stora hela har Microsoft säkerligen fortfarande tappat en del kunder, men inte längre ens i närheten av innan.

Tyckte den här var rolig btw:

JZOCnud_1248886_0.jpg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser inte direkt hur man kan rädda ett skepp som redan har sjunkit

Man tätar det, pumpar ut vattnet och ser till att det börjar flyta igen! Om det stämmer så är de på god väg... även om det kommer behövas ett omfattande PR-arbete för att få lådan att verka 100 dollar attraktivare.

Redigerad av Jazz
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man tätar det, pumpar ut vattnet och ser till att det börjar flyta igen! Om det stämmer så är de på god väg... även om det kommer behövas ett omfattande PR-arbete för att få lådan att verka 100 dollar attraktivare.

Jag sitter och håller tummarna på att dom tar bort kinect skiten och sänker boxen till 399 för att tävla med ps4! Svårt för MS att bevisa att deras konsol är 100 dollar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kinect kommer knappast att försvinna, men Microsoft räddade precis det här släppet. Ps4 kommer förmodligen ändå att slå dom, speciellt när man har kundgrupperna i åtanke. MS siktar mer mot att fler ska köpa X1 för att ha det som ett mediacenter (som vore en bra idé, men då måste dom ha simplare delning mellan datorn och boxet, plus att dom måste bjuda på fler codecs) men gamers är ju fortfarande huvudgruppen när det kommer till spelkonsoler och där tror jag att Ps4 vinner i början. Nu kanske xboxet kan ta ikapp i efterhand i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som tycker det känns lite som att allt det här har varit planerat? Först gör dom något som får kunderna (och alla) rasande, sen tvärvänder dom för att få lite "Åhh, Microsoft lyssnar verkligen på sina kunder. Klart jag ska köpa det!"-sympati.

Planerat och planerat. Tror Microsoft har en plan bakom allt det här och försöker se vad dom kan komma undan med. Den här gången sa vi ifrån och visade att dom inte kan göra vad dom vill.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser inte direkt hur man kan rädda ett skepp som redan har sjunkit

Får mig att tänka på den här, helt orelaterat egentligen.

Plenerat och planerat. Tror rockstar har en plan bakom allt det här och försöker se vad dom kan komma undan med. Den här gången sa vi ifrån och visade att dom inte kan göra vad dom vill.

Qué? När gjorde Rockstar något annat än vad de alltid gör (dvs råka planera in en spelrelease på tok för tidigt och skjuta på den ett halvår)? Vad var det vi sade till om och hur ändrade de sig?

--

http://news.xbox.com/2013/06/update

Sjukt att MS blev så lamslagna av den massiva kritiken att de nu backar. Frågan är när de tänker dumpa Storebror-Kinectens ständiga närvaro?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får mig att tänka på den här, helt orelaterat egentligen.

Qué? När gjorde Rockstar något annat än vad de alltid gör (dvs råka planera in en spelrelease på tok för tidigt och skjuta på den ett halvår)? Vad var det vi sade till om och hur ändrade de sig?

--

Sjukt att MS blev så lamslagna av den massiva kritiken att de nu backar. Frågan är när de tänker dumpa Storebror-Kinectens ständiga närvaro?

Oj haha, för mycket gta och rockstar i huvudet. Menar såklart Microsoft :D

Hoppas dom gör så att kinectet kan vara urkopplat om man inte använder det. Eller gör en låda utan kinect för personer som inte använder kinect.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som tycker det känns lite som att allt det här har varit planerat? Först gör dom något som får kunderna (och alla) rasande, sen tvärvänder dom för att få lite "Åhh, Microsoft lyssnar verkligen på sina kunder. Klart jag ska köpa det!"-sympati.

Nej, det tror jag verkligen inte. Möjligtvis att det var en chansning, alltså "Vi prövar att göra såhär, och om folk blir allt för förbannade så går vi tillbaka till så det var" men jag har väldigt svårt att tro att det här var ett PR-trick. Ett väldigt dumt sådant, i så fall.

----

Till de som tror att kinectens always on också kommer försvinna är jag inte så säker på det... det är inte alls lika många som gnäller på det, bara de mer extrema foliehattarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till de som tror att kinectens always on också kommer försvinna är jag inte så säker på det... det är inte alls lika många som gnäller på det, bara de mer extrema foliehattarna.

Samtidigt, är det inte lite creepy och konstigt att ha en kamera ständigt närvarande? Det är inte bara att MS kanske har egen koll eller (foliehattsmässigt) de skulle på nåt sätt sälja info till FBI och motsvarande. Det är att en konsol kan hackas och att kamerans vy skulle kunna läcka till tveksamma grupper. Tadaa, en övervakningskamera i vartenda hem med spelkonsol, up for grabs.

Risken är minimal men befintlig och jävligt onödig. Jag gillar det inte, så kalla mig gärna foliehatt om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samtidigt, är det inte lite creepy och konstigt att ha en kamera ständigt närvarande? Det är inte bara att MS kanske har egen koll eller (foliehattsmässigt) de skulle på nåt sätt sälja info till FBI och motsvarande. Det är att en konsol kan hackas och att kamerans vy skulle kunna läcka till tveksamma grupper. Tadaa, en övervakningskamera i vartenda hem med spelkonsol, up for grabs.

Risken är minimal men befintlig och jävligt onödig. Jag gillar det inte, så kalla mig gärna foliehatt om du vill.

Nej, inte det minsta. Var och varannan människa, inklusive jag själv, har en webbkamera till datorn. Har man den inbyggd i sin laptop kan man heller inte ta bort den från maskinen. Finns määängder med RATs som scriptkiddies kan använda för att hacka till sig åtkomst till webbkameror. Varför de nu skulle vilja vara intresserade av att se mig käka, sova och porrsurfa.

Är man rädd för att kinecten är igång när maskinen idlar är det bara att strypa strömmen alt. vinkla undan den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, inte det minsta. Var och varannan människa, inklusive jag själv, har en webbkamera till datorn. Har man den inbyggd i sin laptop kan man heller inte ta bort den från maskinen. Finns määängder med RATs som scriptkiddies kan använda för att hacka till sig åtkomst till webbkameror. Varför de nu skulle vilja vara intresserade av att se mig käka, sova och porrsurfa.

Är man rädd för att kinecten är igång när maskinen idlar är det bara att strypa strömmen alt. vinkla undan den.

Att man måste ha den inpluggad från första början är idiotisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle säga att det är idiotiskt att den tvingas med konsolen. Vem vet hur mycket mindre man hade behövt betala om kinecten istället köptes separat?

Jo det tycker jag också.

Ser det så här. Vill man ha kinect så köper man det. Jag är verkligen ingen kinect spelare och kommer inte ens använda det så varför ska jag betala för det? Jag hoppas Microsoft tar bort den ur priset och tävlar med samma pris som Sony. Alltså 399 dollar.

Att bevisa att deras maskin är värd 100 dollar med är svårt, om det nu ens går. Så ett smart drag av dom skulle vara att ta ur det och sälja separat.

Tror det är där extra pengarna kommer in, kinect.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Nej, inte det minsta. Var och varannan människa, inklusive jag själv, har en webbkamera till datorn. Har man den inbyggd i sin laptop kan man heller inte ta bort den från maskinen. Finns määängder med RATs som scriptkiddies kan använda för att hacka till sig åtkomst till webbkameror. Varför de nu skulle vilja vara intresserade av att se mig käka, sova och porrsurfa.

Är man rädd för att kinecten är igång när maskinen idlar är det bara att strypa strömmen alt. vinkla undan den.

Jag skulle aldrig ha en webbkamera som är riktad mot mig i soffan.

På min jobb-laptop har jag tejpat över den, på min privatlaptop kunde man vrida undan den, bakåt.

TV-soffan känns lite för privat för att ha en kamera mot sig. Snart har man inbyggd kamera i sovrums-TV:n också, If you know what I mean ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle aldrig ha en webbkamera som är riktad mot mig i soffan.

På min jobb-laptop har jag tejpat över den, på min privatlaptop kunde man vrida undan den, bakåt.

TV-soffan känns lite för privat för att ha en kamera mot sig. Snart har man inbyggd kamera i sovrums-TV:n också, If you know what I mean ;)

Right on!

post-9514-0-92091900-1375371610.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...