Jump to content

Den nya generationen konsoler


ZcruweN
 Share

  

41 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

En annan grej med Xbox One: om du blir bannad blir du av med alla dina spel kopplade till kontot.

fWpJY1n_1248773_0.png

Kul om man blir bannad helt random.

Vet inte hur många som kollar på AngryJoeShow här. Följer inte honom direkt men vet att han kommer med en video snart med en intervju med en från MS. Ska bli kul att se vilka frågor han ställer. Han blev jävligt pissed off av många saker och tror han kommer dra upp det med den personen han intervjuar.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul om man blir bannad helt random.

Vet inte hur många som kollar på AngryJoeShow här. Följer inte honom direkt men vet att han kommer med en video snart med en intervju med en från MS. Ska bli kul att se vilka frågor han ställer. Han blev jävligt pissed off av många saker och tror han kommer dra upp det med den personen han intervjuar.

Länka gärna den sen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inget ovanligt alls, det brukar vara så med alla konsoller, tex ps3, xbox360 mm.

Det är fortfarande lol, inte specifikt riktat mot Microsoft utan mot industrimetoden i sin helhet då som du säger att det skett förut. Jag hade tillexempel ingen aning om att det var såhär och tycker att det bör stå tydligt när man spelar på en konsoll och när man spelar på en PC, då undviker man både sensation och arga gamers.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är fortfarande lol, inte specifikt riktat mot Microsoft utan mot industrimetoden i sin helhet då som du säger att det skett förut. Jag hade tillexempel ingen aning om att det var såhär och tycker att det bör stå tydligt när man spelar på en konsoll och när man spelar på en PC, då undviker man både sensation och arga gamers.

Skillnaden mellan en konsol i utveckling och en PC behöver inte vara så stor. Här har du några devkits:

V15yFkl_1248810_0.png

Från vänster till höger: Xbox, PS2, Gamecube, Dreamcast.

Är spelet inte färdigoptimerat så får man helt enkelt köra det på en PC tills vidare, hellre det än att det inte visas upp alls - DÅ hade du fått ses på arga gamers. Det kan väl hända att spelet kommer ändras lite till release men det har väl heller ingen påstått att det inte skulle göras.

Läste någonstans att det bara var Thief som spelades på en riktig PS4, annars körde Sony på samma grej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är allmänt känt bland e3-nördar att man kör devkits på PC istället för en konsol-prototyp som inte är stabil. :P

Faaaaaaaast med tanke på uppståndelsen i FZ-artikeln och med tanke på att jag, som ändå bevakar E3 rätt hårt, inte kände till det så... jag förstår inte det svåra i att sätta upp en lapp framför konsollen där det står att man spelar på en prototyp? Vad är problemet liksom? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faaaaaaaast med tanke på uppståndelsen i FZ-artikeln och med tanke på att jag, som ändå bevakar E3 rätt hårt, inte kände till det så... jag förstår inte det svåra i att sätta upp en lapp framför konsollen där det står att man spelar på en prototyp? Vad är problemet liksom? :P

Vet inte egentligen, kanske är så att folk som jobbar bakom kulisserna på E3 tycker det är så självklart att det vore som att sätta upp en lapp utanför en bensinmack som säger: "Vi säljer bensin här."

Men jag vet inte riktigt, det kändes bara rätt självklart för mig att konsolen inte är hundra procent pålitlig än (för då skulle man ju lika gärna kunna släppa den.) och att man väljer att köra en stabil mjukvara som inte är färdig, på E3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men Microsoft använde ju inte ens den hårdvaran som ska komma att vara i Xbox One... Det om något är ju "lol".

Är inte helt fel att använda lite bättre (det som kördes nu var dock mycket bättre) hårdvara eftersom konsoller generellt kan nyttja kraften som finns bättre i och med att de kommer vara optimerade för spel (vilket en dator inte är i samma mening).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faaaaaaaast med tanke på uppståndelsen i FZ-artikeln och med tanke på att jag, som ändå bevakar E3 rätt hårt, inte kände till det så... jag förstår inte det svåra i att sätta upp en lapp framför konsollen där det står att man spelar på en prototyp? Vad är problemet liksom? tongue_1181744_0.gif

Jag gissar på att det inte är något Microsoft vill skylta med, samtidigt som det inte är något de vill hålla hemligt.

Det vill säga, frågade du någon av de Microsoft-anställda vid båset om det var en X1 du spelade på hade de sagt som det var, men om ingen frågade så säger de heller inget. På det sättet kan de, utan att rakt upp vara oärliga, få folk som lämnat båset att tro att de faktiskt spelat på en X1.

Edit: Enda problemet är ju förstås om det läcker ut på det vis det har gjort istället...

Men Microsoft använde ju inte ens den hårdvaran som ska komma att vara i Xbox One... Det om något är ju "lol".

Om spelet inte är optimerat måste du ju använda bättre hårdvara tills vidare.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox one har Ingenting som slår Playstation 4 just nu. (Bortsätt från exclusives som är smak från person till person)

Om Xbox 360 är något att gå efter blir det tunnsått med exclusives. Bortsett från Halo har de flesta stora, "exklusiva" 360-titlarna förr eller senare kommit ut på ps3 eller i varje fall på pc.

Jag antar att den enda förklaringen till varför det ser ut som det gör är för att Microsoft prioriterat en helt annan kundbas än Sony den här gången, det vill säga att man är ute efter de som inte bryr sig om E3, de som inte vet vad DRM-skydd är för något och de som inte har någon egentlig aning om var skillnaderna mellan de två konsolerna faktiskt är. En förälder som tittar på de komersiella specefikationerna kommer ju tycka att en Xbox är mer och har mer i och med röststyrningen, Kinect, TV och medieintegration samt själva spelkonsollen medan en PlayStation "bara" är en spelmaskin. Att Microsoft får ta mycket skit på internet bryr de sig knappast om, företag har inga känslor utan bryr sig bara om vinsten. Vi får se hur det blir med försäljningssiffrorna, jag skulle inte bli förvånad om Xboxen säljer minst lika bra... jag kan förstås också ha helt fel.

Microsoft vill ju gärna bryta in sig på den lukrativa mainstreammarknaden och göra spelande till en mainstreamgrej.

De vill gå från det här:

Spoiler
F3OGEgK_1248866_0.jpg

till det här:

Spoiler
autrv3A_1248866_1.jpg

Ekonomiskt sett är det förstås smart men för oss mer inbitna spelare är det inte en glädjande utveckling. Jag tycker dock inte att Sony är helt oskyldiga heller; de hade ju också ganska mycket socialmedia-skit och mainstream-appeal i sin presentation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om Xbox 360 är något att gå efter blir det tunnsått med exclusives. Bortsett från Halo har de flesta stora, "exklusiva" 360-titlarna förr eller senare kommit ut på ps3 eller i varje fall på pc.

Tror du det blir så med Dead rising 3? Det är typ det enda excusiva som jag vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...