Jump to content

Den nya generationen konsoler


ZcruweN
 Share

  

41 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nu när vi vet mer om alla konsollerna så kan vi ändå ställa frågan.

Vad känner ni mest för just nu och varför?

Jag personligen håller mig till Nintendo för att jag är mer av en Nintendo fanboy. Jag har inte gillat någon av dom nyare konsollerna alls när vi pratar förra generationen, även då höll jag mig till Nintendo för jag är mer uppväxt med Nintendo i sig och alltid gillat allt som kommit från dom.

Numera håller jag mig fortfarande till Nintendo, fast är ändå väldigt skeptisk till vad som händer senare i Nintendos värld, dom behöver nått originellt för att hålla sig kvar hårt på marknaden. Det jag hoppas på mest är att nästa Zelda håller sig till rätt timeline för att överleva.

Dock så ser jag det som en positiv sak då Nintendo har bestämt sig för tredje partare med mer "vuxnare" spel.

Vad håller ni er till och varför?

EDIT: La till PC för dom som inte väljer nån av konsollerna!

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom Xbox ska vara always kinected så skippar jag nog den konsolen. Jobbigt att behöva koppla in och ur xboxet varje gång man ska spela, stänga av. Tänker på kinectet, vill inte ha en spycam i min lägenhet som hör mig.

Lutar mot ett Playstation 4 om det blir en konsol. Om jag inte bygger en dator istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Playstation 4, helt klart. Det jag mest undrar över är hur den ska kunna interagera med eller åtminstone vara kompatibel med PS3. GTA V kommer ju göra att jag dröjer ett antal månader med ett köp, såvida inte PS4 har något spektakulärt och avsevärt mycket bättre i sin normala XMB-interface än PS3. Full mediakompatibilitet med vartenda format från varenda apparat (inklusive Apple- och Microsoft-produkter) skulle locka mig ganska ordentligt. Annars finns det så mycket spel till PS3 som jag ännu inte hunnit spela, så någon jättebrådska har jag väl inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom Xbox ska vara always kinected så skippar jag nog den konsolen. Jobbigt att behöva koppla in och ur xboxet varje gång man ska spela, stänga av. Tänker på kinectet, vill inte ha en spycam i min lägenhet som hör mig.

Konstig anledning till att inte köpa en tycker jag. Ha ett grenuttag med en powerswitch, allt rikta undan kinecten.

---

Röstade PC. Har redan förklarat mig i Xbox-tråden men jag tycker inte om att spela konsol helt enkelt. Kanske köper en av dem som multimedia-maskin, får se.

Sedan tycker jag den här pollen är lite väl tidig. Släpps ju ny info om konsolerna hela tiden, ser inte riktigt poängen med att man redan ska fatta ett beslut?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svår fråga. Jag kommer att fortsätta spela på PC, det är lika säkert som regnskurar på midsommar. Men jag kommer också att köpa (minst) en ny konsol. Frågan är bara vilken. Efter Microsofts sjabbel med RRoDade 360-konsoler var jag länge inställd på att gå över till den goda sidan och köpa en PS4 men när Sony presenterade konsolen i våras var jag inte speciellt imponerad. Det stank casual gaming. Samma sak med Xbox One: Casual gaming och mainstream. Dessutom känns One nästan mer som en "mediamaskin" än en tvättäkta spelkonsol - något jag inte ser som en positiv utveckling. Att One med sin ständigt vakande Kinect för tankarna till teleskärmarna från 1984 gör ju inte det hela bättre.

Jag har inte bestämt mig än för vilken konsol det blir, men just nu lutar det väl åt PS4.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan tycker jag den här pollen är lite väl tidig. Släpps ju ny info om konsolerna hela tiden, ser inte riktigt poängen med att man redan ska fatta ett beslut?

Vi har fått informationen om dom nyare konsollerna.

Det enda som saknas just nu är att veta hur PS4'an ser ut, vilket jag tycker inte spelar någon som helst roll egentligen.

Tidigt? Möjligtvis!

Behöver ni rösta? Inte förän ni känner er mer säkra vid erat val

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har fått informationen om dom nyare konsollerna.

Det enda som saknas just nu är att veta hur PS4'an ser ut, vilket jag tycker inte spelar någon som helst roll egentligen.

Tidigt? Möjligtvis!

Behöver ni rösta? Inte förän ni känner er mer säkra vid erat val

Knappt någon spel-info har ju släppts än om Xbox One. Sedan vet vi väl heller inte vad konsolerna kommer kosta än..?

Sedan tänker jag lite på också att man bör vänta med sitt beslut innan i alla fall någon har prövat på konsolerna. Själv tänker jag inte köpa något på releasedagen så jag kan gott vänta tills man får höra vad allmänheten tycker, men om man inte kan hålla sig såpass länge kan man ju i alla fall läsa lite recensioner från Wired, IGN etc när de får sina fingrar på testexemplar.

Jag förstår att jag inte behöver rösta förrän jag har fattat mitt beslut, men om jag vänder på det lite kan jag väl bara fråga hur folk redan har fattat sina beslut? Det är trots allt en liten investering man gör så man bör väl göra valet med omsorg och inte bara gå på magkänslan efter de första specsen.

Förmodar väl att era beslut inte är huggna i sten men det leder mig tillbaka till att pollen då kanske är lite tidig om folk kommer ändra vad de tycker allt eftersom tiden går.

Jaja. Blev lite överdrivet gnällig ton från min sida nu, det var inte menat så - ville bara förklara mig. tongue_1181744_0.gif

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har gjort en deal med en kompis på två xbox360 (en chippad, en ochippad) plus fyra handkontroller och massor av spel för 1200:- så när ni börjar njuta av den nya generationen är det dags för P-C att ta sig an den äldre. Har inte ägt en speldator eller konsol sen 2004, känns som det börjar bli dags.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har gjort en deal med en kompis på två xbox360 (en chippad, en ochippad) plus fyra handkontroller och massor av spel för 1200:- så när ni börjar njuta av den nya generationen är det dags för P-C att ta sig an den äldre. Har inte ägt en speldator eller konsol sen 2004, känns som det börjar bli dags.

Hur fulla var ni? Hur höga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom att xbox one verkar vara en renodlad multimediabox dessutom med det där kinect tramset som jag är helt ointresserad av. Och vem i Sverige bryr sig om NFL? Sen kommer den väl knappast att lyda kommandot till de svenska TV kanalerna.

Kommer defenitivt köpa ett PS4. Men det kommer nog att dröja ett tag, då jag kommer spela GTA V tills fingrarna blöder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad nice DR3 såg ut, förutom att jag inte gillade det där med Smart glass eller vad det nu heter. Jag hoppas inte Smart glass är något som kommer behövas. Vill inte se Smart glass achievements heller. Och fuck kinect, förhoppningsvis kan man koppla ur den och kunna spela ändå.

Men det tvivlar jag på, klart dom vill att den ska vara i pluggad dygnet runt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...