Jump to content

Den nya generationen konsoler


ZcruweN
 Share

  

41 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag antar att den enda förklaringen till varför det ser ut som det gör är för att Microsoft prioriterat en helt annan kundbas än Sony den här gången, det vill säga att man är ute efter de som inte bryr sig om E3, de som inte vet vad DRM-skydd är för något och de som inte har någon egentlig aning om var skillnaderna mellan de två konsolerna faktiskt är. En förälder som tittar på de komersiella specefikationerna kommer ju tycka att en Xbox är mer och har mer i och med röststyrningen, Kinect, TV och medieintegration samt själva spelkonsollen medan en PlayStation "bara" är en spelmaskin. Att Microsoft får ta mycket skit på internet bryr de sig knappast om, företag har inga känslor utan bryr sig bara om vinsten. Vi får se hur det blir med försäljningssiffrorna, jag skulle inte bli förvånad om Xboxen säljer minst lika bra... jag kan förstås också ha helt fel.

Om jag själv ska köpa en konsol, vilket endast beror på eventuella spel och hur exklusiva de kan vara (det vill säga hur lång tid det skulle ta till en PC-port) samt om jag känner att jag har råd, skulle jag nog köpa en PS4. Billigare, likvärdig prestanda om inte bättre, bättre fokus kring vad för slags maskin man vill konstruera, en betydligt bättre attityd till begagnatmarknaden och DRM i allmänhet samt förhoppningsmis en mer sparsmakad och avskalad integration med jobbiga sociala medier.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte hängt med i E3-svängen, men av de sammanfattningar jag sett så kommer PS4 vara regionsfri, kosta 400 dollar och stödja begagnade spel utan nyköpskoder. Men för onlinespel då, som idag?

På Xbox-sidan då... Ska man verkligen behöva vara online hela tiden, eller åtminstone en gång var 24:e timme? Måste kameran vara inkopplad hela tiden? Vad är poängen? Begagnade spel, är det spärrat helt och hållet? Hur mycket har deras presskonferenser handlat om spel och spelande? Är det mer om teveanslutningsmöjligheter och "share"-funktioner till förbannelse, som det brukar vara nuförtiden?

Kan man spela Xbox 360-spel på Xbox One? Kan man spela PS3-spel på PS4?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte hängt med i E3-svängen, men av de sammanfattningar jag sett så kommer PS4 vara regionsfri, kosta 400 dollar och stödja begagnade spel utan nyköpskoder. Men för onlinespel då, som idag?

På Xbox-sidan då... Ska man verkligen behöva vara online hela tiden, eller åtminstone en gång var 24:e timme? Måste kameran vara inkopplad hela tiden? Vad är poängen? Begagnade spel, är det spärrat helt och hållet? Hur mycket har deras presskonferenser handlat om spel och spelande? Är det mer om teveanslutningsmöjligheter och "share"-funktioner till förbannelse, som det brukar vara nuförtiden?

Kan man spela Xbox 360-spel på Xbox One? Kan man spela PS3-spel på PS4?

Online minst en gång var 24:e h, annars kommer dina spel sluta fungera! Kamera och mikrofon inkopplad hela tiden tror jag. Spelutvecklarna själv bestämmer om det ska gå att sälja begagnat. Allt jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte hängt med i E3-svängen, men av de sammanfattningar jag sett så kommer PS4 vara regionsfri, kosta 400 dollar och stödja begagnade spel utan nyköpskoder. Men för onlinespel då, som idag?

På Xbox-sidan då... Ska man verkligen behöva vara online hela tiden, eller åtminstone en gång var 24:e timme? Måste kameran vara inkopplad hela tiden? Vad är poängen? Begagnade spel, är det spärrat helt och hållet? Hur mycket har deras presskonferenser handlat om spel och spelande? Är det mer om teveanslutningsmöjligheter och "share"-funktioner till förbannelse, som det brukar vara nuförtiden?

Kan man spela Xbox 360-spel på Xbox One? Kan man spela PS3-spel på PS4?

Ska försöka gå igenom så noga jag kan.

Online hela tiden? Var 24 timme.

Kinect måste vara inkopplad, även om den inte används. MS har sagt att den inte lyssnar och ser dig om maskinen inte är igång och att den hör bara frasen "Xbox on" (Yeah right). Har man xbox så råder jag att koppla ur den när den inte används. Lite tur att man inte bor i USA.

Begagnade spel? Man kan byta spel EN gång, men bara EN. Sen är det spelet fast hos den personen. Om du får ett delat spel måste du betala MS pengar för att kunna spela. Om du är hos en kompis kan du bara spela på din gamertag i en timme, sen slutar det funka på det systemet. Så antingen måste du springa hem och aktivera det så du kan spela en timme till eller ta med dig hela skiten till kompisen (om jag fattat rätt).

Hur mycket har det handlat om spel? Första presskonferensen handlade om TV, sport och andra kinect saker + lite om CoD där dom visade hundmodeller och annat. E3 visade rätt mycket spel.

Man kommer inte kunna spela xbox 360 spel på ONE.

Playstation 4 kommer kunna spela ps3 spel via cloud eller något liknande.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte hängt med i E3-svängen, men av de sammanfattningar jag sett så kommer PS4 vara regionsfri, kosta 400 dollar och stödja begagnade spel utan nyköpskoder. Men för onlinespel då, som idag?

Du kommer numera behöva PSN plus för att kunna spela online. Det är alltså inte gratis online längre.

Säger jag helt fel om jag säger att det kostade $5 i månaden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Playstation 4 kommer kunna spela ps3 spel via cloud eller något liknande.

Sweet, men jag antar att det innebär merkostnader eftersom det inte finns någon koll för att äga spelet, vad jag vet.

Du kommer numera behöva PSN plus för att kunna spela online. Det är alltså inte gratis online längre.

Säger jag helt fel om jag säger att det kostade $5 i månaden?

Jag tror du har fel, för jag läste att det skulle kosta $30 om året, vilket är knappt 17 kronor i månaden. Helt okej om de nu måste ta betalt. Men om man vill ha det som idag kallas Playstation Plus kommer det kosta mer.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sweet, men jag antar att det innebär merkostnader eftersom det inte finns någon koll för att äga spelet, vad jag vet.

Jag tror du har fel, för jag läste att det skulle kosta $30 om året, vilket är knappt 17 kronor i månaden. Helt okej om de nu måste ta betalt. Men om man vill ha det som idag kallas Playstation Plus kommer det kosta mer.

5$ stämmer nog, har sett det priset överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...