Jump to content

Battlefield 4


Mark
 Share

Recommended Posts

Hade hittills bara använt sniperbössorna som man plockar upp på banorna och inte de man har låst upp. Min första kill med M40 (alltså utan några balla attachments) gav mig ett headshot på 770 meter! Pew pew! Låg vid E-flaggan på Paracel Storm och hittade en sniper borta på jänkarnas båt. Men det ska erkännas att det tog något magasin innan jag hade skjutit in mig. :rolleyes:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte Battlefield 4 igår morse och efter en hel dags nedladdning av spelet så fungerade det inge vidare. Efter drygt tio minuters spelande blir min skärm svart och det kommer upp en liten ruta om att skärmen har lite svårt att bestämma sig för om den ska köra analogt eller digitalt. Vad trött jag blir.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satt och kikade runt lite på Battlelog och insåg precis att om man vill ha handgranats dogtag så är det fyra separata dogtags för de fyra offensiva granaterna. Det innebär 500 kills med vanliga granaten, 500 med mini, 500 med impact och 500 med incendiary.

"Jisses" tänkte jag, det kommer bli tufft, men det är helt klart genomförbart. Det känns som, åtminstone för mig, att man får mer granatkills än vad man fick i tidigare spel. Det kan kanske bero på att det finns olika sorter man kan leka med.

Men sedan scrollade jag ned till fordon, och spana in det här!

500 kills med M1161 ITV

500 kills med VDV BUGGY

500 kills med LYT2021

500 kills med RHIB

500 kills med STATIONARY

Hahaha! Inte en chans att jag (aktivt) kommer jaga dessa dogtags. Den stationära går an, jag uppfattar det som att Heavy MG räknas in där så det borde helt klart vara möjligt att få den utan allt för mycket problem. Launchern är även helt okej att använda ibland, och har man tur kan man få ganska många kills med den.

Men de små jeeparna och RHIB-båten känns som att man skulle hinna slita av allt hår i frustration innan man klarat av. Att försöka köra över folk med jeeparna är ju helt klart enklare än att skjuta, men man kommer få spendera lååång tid innan man kört över 500 pers, per jeep.

Jag tyckte det såg nog jobbigt ut att attackjeeparna (MRAP, SPM-3 och ZFB-05) hade separata dogtags, men jämfört med de mindre jeeparna så borde det vara som en promenad genom parken.

Nåväl, vi får se hur det ser ut om 1,5 - 2 år. Då kanske man sitter där i sin VDV Buggy igen och svär över att man inte lyckas få några kills. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite sugen på BF4 ibland, men samtidigt vet jag att jag inte har nån större lust att plocka upp ett BF på heltid igen. Jag spelade 380 timmar BF3 och förutom att den tiden borde använts till något mer givande, är jag tveksam till hur annorlunda det vore med BF4.

Om man ska vara krass, är BF4 särskilt oerhört mycket bättre än BF3, eller gör jag klokt i att låta BF3 vara slutet på mitt ohälsosamt långa FPS-spelande?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför får supporten ett vapen som redan finns? (I stort sätt)

Rpk-12 har vi redan.. Varför en så liknande modell =(

Varför inte ge tillbaka oss den sköna mg36an med dess originalsikte (som tex var med i BC2)

Eller kanske m27 iar istället..

Är Mtar-21 all kit nu? För åt helvete om assault skall få 2 vapen och resten bara ett.

Jag har i alla fall märkt av mycket bättre "Netcode" nu efter patchen! Skönt som fasen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@eXotic. Ja okej det låter ju logiskt =P

Nya mortaren till Support kan vara rolig att jävlas med campande snipers! :D

@Mark. i5-2500k @4ghz. 7970Ghz smått överklockat. 8gig ram. Det är la allt som spelar någon roll :P

Lirar lite blandat med inställningar just nu. Men lirar på det mesta high, ett par saker medium. 1080p i upplösning självfallet

Jag dippar aldrig ner under 60fps.

Testade nu RPK-74m eller vad fan den heter. Och som vanligt så ska support Aldrig få några trevliga vapen.

Dethär var en kopia på RPK-12 fast med halva magasinet. Nä nu blir det köra recon med carbines/dmr på heltid, alternativt lite Engi med Carbine+Sraw när det behövs.

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffat BF4 nu. Spelat ungefär en timme och det enda klagomålet jag kan komma med är att mouse smoothingen är åt helvete. Går det inte stänga av det på något sätt?

Jag tror det, eventuellt måste man göra det via en configfil. Men jag har ingen aning om vad man ska skriva i den, så det får du googla på själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en lösning, nu går det ju faktiskt spela.

Märks att det är ett tag jag spelade Battlefield, känner mig sjukt ovan och dör betydligt oftare än vad jag dödar.

Recon och sniperbössorna känns lite konstigare än i BF3. Sjukt najs att Motion Sensorn från BC2 har kommit tillbaka också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu äntligen börjat komma i form ordentligt i bf4. Var en ganska seg start (Mycket beror säkert på deras bristfälliga "netcode", samt alla jävla crashes, men även det faktum att jag suger.)

Men nu när jag känner att "netcoden" funkar bättre, samt att jag inte haft en crash på 3 dagar så börjar allt kännas bra!

Av de 8 rundor jag kört nu senaste 24 timmarna är jag mvp på 6 av dessa, top3 på alla :P

Har bestämt mig för att börja koncentrera mig på Recon mer (självfallet med Carbines) Man kan ju inget annat än att älska sensorbollarna och c4 :')

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag dubbelpostar, och jag skäms inte ens!

Tänkte tipsa alla som inte skaffat spelet än men som funderar på att göra det: Elgiganten säljer downloadversionen för 222:- idag!

Jag såg just erbjudandet och undrar om det är utav någon speciell anledning dem gör det..? Lite sugen blev jag allt på att köpa det.

Äh, jag tog & köpte det iaf.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...