Jump to content

Battlefield 4


Mark
 Share

Recommended Posts

Sitter du på VPN tunneln när du spelar? Eller stängde du av den efter du aktiverade spelet? Hade själv liknande med BF3 när jag aktiverade i förväg för att spela. Men men tur att man slutar 2 imorgon så hemma till tre tiden iallafall nånting att se fram emot under dagen :)

Satt med tunnel på hela tiden då det var det som rekommenderades! Nu väntar jag snällt tills 00:01!

Man låser upp vapen via singleplayer(assignements) nu till multiplayer (som co-op i bf3) Och nu har jag ett trevligt startvapen till support! >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/1pbx9o/bf4_best_way_to_get_early_access_using_proxy_all/

Den guiden följde jag!

Dock skulle jag vänta om jag var du, är ju mindre än 4h kvar (:

Edit: Ser att det var den du använde.. konstigt.. Har du testat flera olika vpn hosts?

Jag har ingen aning om vilken jag tog då jag nu avinstallerat programmet

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/1pbx9o/bf4_best_way_to_get_early_access_using_proxy_all/

Den guiden följde jag!

Dock skulle jag vänta om jag var du, är ju mindre än 4h kvar (:

Edit: Ser att det var den du använde.. konstigt.. Har du testat flera olika vpn hosts?

Jag har ingen aning om vilken jag tog då jag nu avinstallerat programmet

Följde den också men strulade min IP adress ändrades inte. Så testade Private tunnel VPN. Orkade inte vänta till imorgon (idag torsdag) så jag la en beställning på en CD nyckel med china rising så nu har jag två nycklar haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var jag tvungen att kliva upp lite för tidigt och jag var tvungen att stanna kvar på universitetet lite för länge. När jag väl kom hem var det bara att sätta igång med spelköpandet eftersom fast2play storgoofade och avbeställde min order. Säkert en bugg av något slag, men det gjorde inget för jag hade troligtvis ännu inte fått någon nyckel ändå eftersom de inte hade tillräckligt i lager. Blev att handla på CJ:s CD-keys istället och där fick man minsann nyckeln direkt! Men när jag väl började ladda ned så gick allt på Origin i sniiiiigelfart (5 MB/s)...

Fick lite spelat ändå och lyckades med tank skjuta ned en jet och en scouthelikopter inom loppet av tio sekunder.

Gjorde en Paypal-dispute mot fast2play och fick tillbaka pengarna någon timma senare.

vVRCTw9_1253516_0.jpg

Redigerad av Kebab
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade grymma stats på Swe Clockers server igår, 61/12. Sprang med sniper och ACOG och lekte rövare.

Drog ihop hela två(!!) levels under den matchen. 8 > 10. Strax innan matchen var över så kraschade servern och jag förlorade alla mina poäng. confused_1181149_0.gif

Edit: Om det är någon sajtare som skulle vilja lira lite så heter jag Towbiekun på origins, släng iväg en vänförfrågan vetja!

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lirade lite Defuse igår, riktigt skoj faktiskt.

En runda var jag ensam kvar mot fyra, lyckas dra samman min skit och dödade alla fyra en och en. När jag hade dödat tre stycken och bara hade en kvar att döda så sprutade adrenalinet som det aldrig gjort i ett FPS-spel sedan CS-tiden ta mig tusan!

Jag kan tänka mig att game mode:t känns långsamt och lite segt, men för folk som lirat CS och gillar den typen av matcher så är det helt klart ett riktigt roligt game mode!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån mer som ser brist på samarbete? Köpte sen igår Conquest large och vanlig men tamefan ingen jävel bryr sig om dessa jävla flaggor. Joinade en server nyligen 600 ticket på China medans mitt lag US hade 200 tickets men ingen av dessa lagkamrater man hade i sitt lag tog ingen flagga alla sprang runt skjöt på enemey nån campa på taken med sniper. Nån campade med tanks/BMP . Börjar likna releasen av BF3 ingen jävel brydde sig om samarbete utan bara K/D.

Samt nån fler som lider av denna berömda problemet "BF4.exe har slutat fungera/svara" mitt i ett game drabbat mig 4 gånger nu. Sen 3-5min loading screen. Händer bara byte av servrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur går det för allihopa nu?

Dom har fixat Kösystemet samt server crashes(verkar det som?)

Har börjat vända sig och gå bättre och bättre nu!

Var först väldigt besviken på Support klassen som åter igen verkade bli sämsta klassen. Men ju mer jag körde med min M249 så blev det bättre och bättre, nu är det återigen min favoritklass! (M249 är mitt top weapon i Bc2+Bf3(konsol) samt Bf3 på pc) Kommer dock förmodligen bli Ak-5c I bf4 (:

Battle rifles gillar jag inte i bf4.. Jag menar kom igen 40-43 damage? Alla förutom SKSen hade 50 i bf3.

Lite synd att battlelog visar helt fel stats på damage på alla? vapen.

Har även märkt att jag inte gillar Flood zone så mycket på conquest, camperbana deluxe. Är inget större fan av Operation metr.. Locker heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att servrarna krashar verkar vara fixad då det stog en note igår kväll att dem skulle börja rulla ut under natten/morgonen. Så har inte stött på nå BF4 slutat fungera. Men fortfarande endless loading screen 3-5min innan man kommer in. BF3 tog liksom 20-30sec.

Börjar gilla BF4 allt mer nu! SP läget buggade för mig en gång hände på uppdraget South China Sea då jag var på sista fasen i uppdraget.

Gillar även upplägget att alla klasser kan ha alla vapen nu så nu slipper man byta klass för att spela med sitt favorit vapen!

Såg även detta nu på battlelog "WE WILL PERFORM A SHORT MAINTENANCE OF THE BATTLEFIELD 4 BACKEND SERVICE BETWEEN 10:00 AND 11:00 CET TOMORROW, NOVEMBER 5TH. YOU MAY EXPERIENCE A GAME DISCONNECT DURING THIS PERIOD."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar även upplägget att alla klasser kan ha alla vapen nu så nu slipper man byta klass för att spela med sitt favorit vapen!

Nu har du missuppfattat någonting.

Jag har nog fasen kraschat med tätare intervaller idag än jag gjort tidigare. Fick alldeles nyss DirectX-kraschen för första gången också. Förhoppningsvis var det bara tillfälligheter.

I övrigt så börjar det gå okej-bra. Jag har hittat åtminstone en handfull med vapen som jag känner är riktigt roliga att lira med, för stunden öser jag på med AK-12 då jag vill ha alla weapon battlepacks, jag jagar dessutom Assaultklassens guldassignment så det passar riktigt bra!

Håller även med räsersimon om att AK-5C är ruggigt bra, rekylen känns i princip obefintlig om man kör med järnsikte eller något scope utan magnification.

Än så länge tycker jag att alla banor är roliga, den minst roliga är nog Flood. Nere på marken är man bara för att flanka i princip, för man stöter på så lite folk där, och uppe bland taken känner jag mig hela tiden så vilsen och sårbar åt alla håll. Om man tar lite skydd så att fienden från ena hållet inte kan skjuta på en, då kan man ge sig tusan på att någon står på ett annat tak i valfri annan riktning och börjar skjuta mot en. Burr.

Detta är på Domination vill säga, när vi lirade Rush på den så var det riktigt skoj!

Favoriten är nog ändå Domination på Railroads, den påminner så mycket om Squad Deathmatch på Heavy Metal i BC2.

Edit: Jag vill bara tillägga att jag överlag är riktigt nöjd med spelet och dess innehåll. Alla kraschar och barnsjukdomar åt sidan så är själva spelet ett riktigt toppenspel!

Jag minns att jag sa till Kebab, och det tycker jag fortfarande, att alla förändringar som Dice gjorde mellan BF3 och BF4 känns vettiga och som ett steg i rätt riktning. Det kan vara lite "nyspelseufori" över mitt omdöme just nu, och i framtiden kanske jag kommer skratta åt mitt uttalande, men jag kan på rak arm inte riktigt komma på någon av de spelfunktionsändringarna som gjorts som jag tycker är fel eller dålig.

Edit: Jag ska väl tillägga att jag, som vanligt, inte koncentrerat mig speciellt mycket på fordon såhär i början av spelet. Där kanske det finns en del saker som inte är helt bra.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har du missuppfattat någonting.

Hmf jaså vadå? Vad jag har sett så kan ju alla klasser ha DRM eller vad de nu heter samt carbines assault rifles samt light machine gun eller nåt jag har missat eller missförstått dig nu?

Jag har nog fasen kraschat med tätare intervaller idag än jag gjort tidigare. Fick alldeles nyss DirectX-kraschen för första gången också. Förhoppningsvis var det bara tillfälligheter.

I övrigt så börjar det gå okej-bra. Jag har hittat åtminstone en handfull med vapen som jag känner är riktigt roliga att lira med, för stunden öser jag på med AK-12 då jag vill ha alla weapon battlepacks, jag jagar dessutom Assaultklassens guldassignment så det passar riktigt bra!

Håller även med räsersimon om att AK-5C är ruggigt bra, rekylen känns i princip obefintlig om man kör med järnsikte eller något scope utan magnification.

Än så länge tycker jag att alla banor är roliga, den minst roliga är nog Flood. Nere på marken är man bara för att flanka i princip, för man stöter på så lite folk där, och uppe bland taken känner jag mig hela tiden så vilsen och sårbar åt alla håll. Om man tar lite skydd så att fienden från ena hållet inte kan skjuta på en, då kan man ge sig tusan på att någon står på ett annat tak i valfri annan riktning och börjar skjuta mot en. Burr.

Detta är på Domination vill säga, när vi lirade Rush på den så var det riktigt skoj!

Favoriten är nog ändå Domination på Railroads, den påminner så mycket om Squad Deathmatch på Heavy Metal i BC2.

Edit: Jag vill bara tillägga att jag överlag är riktigt nöjd med spelet och dess innehåll. Alla kraschar och barnsjukdomar åt sidan så är själva spelet ett riktigt toppenspel!

Jag minns att jag sa till Kebab, och det tycker jag fortfarande, att alla förändringar som Dice gjorde mellan BF3 och BF4 känns vettiga och som ett steg i rätt riktning. Det kan vara lite "nyspelseufori" över mitt omdöme just nu, och i framtiden kanske jag kommer skratta åt mitt uttalande, men jag kan på rak arm inte riktigt komma på någon av de spelfunktionsändringarna som gjorts som jag tycker är fel eller dålig.

Edit: Jag ska väl tillägga att jag, som vanligt, inte koncentrerat mig speciellt mycket på fordon såhär i början av spelet. Där kanske det finns en del saker som inte är helt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmf jaså vadå? Vad jag har sett så kan ju alla klasser ha DRM eller vad de nu heter samt carbines assault rifles samt light machine gun eller nåt jag har missat eller missförstått dig nu?

Det är precis som i BF3 bara att PDW och Carbine bytt plats, och att DMR tillkommit.

Assault Rifle kan du bara använda som Assault

PDW kan du bara ha som Engineer.

Light Machine Gun kan du bara ha som Support.

Sniper Rifle kan du bara ha som Recon.

Carbine, DMR, shotgun är fria vapen för alla klasser. Plus pistolerna, precis som Simon nämnde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...