Jump to content

Battlefield 4


Mark
 Share

Recommended Posts

Vilken tänker du följa? Eller finns det någon officiell som streamar spectator mode?

Oj, jag glömde att nämna det.

Det är LevelBF som anordnar hela eventet och de kommer att spectator-kommentera matchen om jag uppfattat det hela rätt.

För er som inte vet så är LevelBF ett gäng med killar som faktiskt skapade ett helt eget spectator-verktyg till BF3, med vilken de använde till att anordna matcher och turneringar med spectator-kommentering redan i BF3.

Med tanke deras rutin vad gäller att anordna sådana här event så har jag höga förväntningar på kvällens evenemang. Förhoppningsvis blir det grymt!

Deras twitchkanal är: http://www.twitch.tv/levelbf/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, jag glömde att nämna det.

Det är LevelBF som anordnar hela eventet och de kommer att spectator-kommentera matchen om jag uppfattat det hela rätt.

För er som inte vet så är LevelBF ett gäng med killar som faktiskt skapade ett helt eget spectator-verktyg till BF3, med vilken de använde till att anordna matcher och turneringar med spectator-kommentering redan i BF3.

Med tanke deras rutin vad gäller att anordna sådana här event så har jag höga förväntningar på kvällens evenemang. Förhoppningsvis blir det grymt!

Deras twitchkanal är: http://www.twitch.tv/levelbf/

Yesh, hittade kanalen efter lite letande :P

Streamen har krashat, men vad som sätts hittills nu så dominerar Symthic :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yesh, hittade kanalen efter lite letande :P

Streamen har krashat, men vad som sätts hittills nu så dominerar Symthic :P

Ja, vad tusan. Det här var ju inte riktigt vad man hoppats på.

Symthic är riktigt bra, inte jätteförvånande då jag har för mig att många Symthic-killar tävlingslirat förr.

Youtubekillarna är individuellt skickliga, men många tävlingsspelar inte så mycket och framför allt inte med varandra. Så Symthiclaget är garanterat mer samspelt än Youtubelaget är, förhoppningsvis kan det bli jämnare i takt med att Youtubelaget spelar ihop sig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför i helvete ska det ALLTID lagga för mig på streams? sitter på en 100mbit lina och har nästan alltid problem med streams på Twitch.

Det är samma här, trots att jag sänkte till låga inställningar så buffrar det för någon sekund lite nu och då. Vet inte om det är Twitch eller LevelBF:s streaming. Jag vill minnas att jag inte hade några problem när jag kollade på AdamAK eller vad han heter när han lirade Vice City.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förresten hur är BF4 nu efter senaste patchen o loadingscreen? Har inte orkat testat BF4 nå mer nu sen det tar hundra år att komma in på en server o random crash o DC meddelande.

Ante och jag lirade fyra timmar i sträck i fredags utan en enda krasch. Varken server- eller klientkrasch.

Vet inte om vi bara hade flyt eller om det faktiskt blivit bättre.

-------

Jävlar vad Youtube:arna öser på i Obliteration, två sjukt snabba matchvinster på rad!

Edit: Eller var den första Dawnbreaker-matchen bara warmup? Det förklarar varför en Symthic-lirare larvade runt med en EOD-bot. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar o hur är loading screenen då? För innan denna patch hade jag iallafall tur att kunna spela en 4-5 matcher irad o alla rundor tog ca 15-20min utan nån krash. Det enda jag har väl problem med det är just loading screenen om jag kommer in på en 300 ticket server och efter loading screen så kanske det är ca 250 tickets kvar. Samt denna net code många pratar om fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla matcher efter den första obliteration(paracel storm) matchen har bara varit på skoj.

Då Symthic varit 40-60% mindre spelare.

Vad tycktes om detta event? Fuck twitch. Tycker Youtube's livestreaming funkade mycket bättre, synd bara att ingen använder den.

Annars var det ganska roligt, synd bara att det inte var många "Bra" Youtubers. Såg ju folk som sprang omkring med bolt actions och jihad-jeepade i hopp om lite roliga klipp istället för att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar o hur är loading screenen då? För innan denna patch hade jag iallafall tur att kunna spela en 4-5 matcher irad o alla rundor tog ca 15-20min utan nån krash. Det enda jag har väl problem med det är just loading screenen om jag kommer in på en 300 ticket server och efter loading screen så kanske det är ca 250 tickets kvar. Samt denna net code många pratar om fortfarande.

Enligt mig är netcoden mycket bättre sedan senaste patchen.

Och Loading screenen beror på din hårddisk. Jag som tyvärr har för liten ssd för att få plats med BF på brukar spawnas på min polare, och då är han framme vid den första flaggan(CQ) antar att jag ligger typ 10-20 sekunder efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla matcher efter den första obliteration(paracel storm) matchen har bara varit på skoj.

Då Symthic varit 40-60% mindre spelare.

Vad tycktes om detta event? Fuck twitch. Tycker Youtube's livestreaming funkade mycket bättre, synd bara att ingen använder den.

Annars var det ganska roligt, synd bara att det inte var många "Bra" Youtubers. Såg ju folk som sprang omkring med bolt actions och jihad-jeepade i hopp om lite roliga klipp istället för att vinna.

Haha ja jag märkte det nu i efterhand. Jag hade ingen koll på hur många rundor som skulle spelas, och efter att Symthic vann första Obliteration så var ju matchen redan avgjord. Men jag fattade inte det och trodde de fortfarande lirade seriöst. :P

Jag tyckte det var kul, lite jobbigt att det kraschade och buffrade sådant. Men frågan är om det verkligen var Twitch fel, för när de bytte stream-kille efter att LevelBF-kommentatorn kraschade för andra gången så flöt det ju på riktigt bra. Så det kan ju ha varit hos LevelBF-kommentatorn som felet låg.

I övrigt så tyckte jag att det var riktigt skoj att se. Det blir väl ännu roligare när det är två riktiga lag som lirar och inte ett gäng hopdragna individualister. Youtubespelarna har ju som sagt inte lirat tillsammans som lag, så det var ju förväntat att Symthic skulle vara bättre.

Jag hade lite högre förhoppningar på Jackfrags däremot, för han var riktigt bra när US och EU drabbades samman för ett tag sedan.

Hoppas att LevelBF fortsätter att anordna events så som de gjorde i BF3, för det är sjukt skoj att kolla på när två riktigt bra lag drabbar samman.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men JackFrags var ju inte ens med <=P Hörde att kommentatorerna sa att något kom upp och att han ej kunde medverka.

Kanske hade blivit lite jämnare om dom faktiskt fick med några youtubers som har lite vana att köra som ett lag. Tex JackFrags och AnderZel (dom vann ju den i stort sätt enda bf3 turneringen utan bekymmer). Även Xfactor/levelcap/matimio brukar kunna göra riktigt bra ifrån sig i fordon tillsammans.

Jag hoppas också på fler tävlingar och turneringar då det är det som du säger, väldigt roligt att kolla när det blir jämt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade ett riktigt Threatty-tillfälle förut där alla motståndare framstod som totalblinda. Stod en trappa upp vid B-flaggan på Hainan Resort (domination) och sköt två pers på nära håll med sniper, sedan en med pistol, sedan hoppade jag ned och sköt tre(!) stycken med pistolen, bytte tillbaka till sniper och sköt en till. Sprang sedan glatt vidare till nästa flagga...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...