Jump to content

Battlefield 4


Mark
 Share

Recommended Posts

Vad tusan, jag märkte aldrig att ni drog igång och lirade igen. Battlelog har inte ändrat din och Martins status en enda gång under hela kvällen, kollade flera gånger. Skype vägrar att starta också så jag kunde inte skriva där och fråga. :P

Innebär det här att du inte fått meddelandena jag skickade på Battlelog? :P

Jag skrev ju till dig att vi skulle spela mer under kvällen och att det bara var att höra av sig. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu har jag testat allt jag ville testa!

Engineer, jag vet inte om det är för att piloter har blivit nybörjare igen.. men min rpg har slaktat så jävla många helikoptrar! Gillar hur det beter sig, känns så mycket bättre jämfört med 3an.

Deras vapen är jag inget direkt fan av, för jag är inte så mycket för PDW's (Utöver Umpen)

Men det löste ju sig genom att låsa upp Carbines :D

Carbines är helt underbart, jag var kär i Ak 5c redan innan jag kört den, och jag blev inte besviken! Acw-R'en är också riktigt jäkla skön!

Assualt har jag inte kört någonting i stort sätt, tycker det är en relativt tråkig klass. Har dock smakat Noobtube i ansiktet från mindre än en meters håll och dött medans han som tryckte av klarade sig galant.. Gillar jag inte. Sen att den gör upp till 20+ skada på en tank är helt åt helvete.

Support har jag inte heller kört så mycket då jag inte är så intresserad av det dåliga beta utbudet till klassen ^^

Ska dock köra lite och ge hagelbössorna ett test.

Och nu till höjdpunkten i Bf4.. Recon!

Springa omkring med sensor balls, c4 och Ak-5an kommer jag göra många timmar känner jag på mig :D

Recon känns nu som en uppföljare från Bad company 2 serien, som det ska vara!

Jag gillar inte hur veka alla tanks är. Det känns som dom borde haft 25% till i liv.

Älskar dock gunnerns 50.cal! Den slaktar folk lite mer realistiskt nu!

Jag är också väldigt nöjd med nya omladdningsfunktionen till alla vehicles. Gör så att man ibland måste tänka sig för innan man blåser av halva kroppen på en stackare med kanonen :P

Banan är lite sisådär. Jag ogillar den inte, men det kommer absolut inte vara en favorit, finner det lite tråkigt med enbart en miljö, skulle kunna funnits en stor park till vänster om den stora byggnaden!

Utöver att spelet får min processor att balla ur hela tiden (Konstant 85+% load är inte normalt)och det innebär stora laggs för mig rätt ofta.

Men förutom det så är mitt betyg väldigt bra!

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu går det att spela obliteration på betan. Riktigt välgenomtänkt spelläge tycker jag. Riktigt intensivt och det funkar MYCKET bättre än capture the flag.

Har äntligen fått betan spelbar förresten. Fick stänga av crossfire och koppla bort min sekundära skärm. Men får samma tråkiga FPS (~45) oavsett vilka grafikinställningar jag kör... Många har förresten fått mycket bättre resultat efter att ha installerat Windows 8, så det kan nog bli att göra det före launch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom rullade även ut en patch idag som (för mig) tog bort alla framedrops som ranglade ner till 18 ganska ofta.

Fortfarande 85%+ load på cpun hela tiden dock. Men så länge det inte skapar problem i spelet är jag nöjd!

Ligger på runt 75fps på allt high förutom AA. Är jag väldigt nöjd med!

Vad har du för grafikkort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har du för grafikkort?

Ett 7970GHz 3gb edition från Gigabyte. Smått överklockad inom CCC (AMD's standardprogram)

Sen kör jag en i5-2500k snällt överklockad till 4ghz.

Väldigt glad över att jag inte behöver byta någonting till BF4 =D

Tror för övrigt att windows 8 är bullshit som ändring/förbättring, är väl inte direkt något det bör ändra förutom kanske ett par frames?

Har win7 64 bitars och har 0 problem med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett 7970GHz 3gb edition från Gigabyte. Smått överklockad inom CCC (AMD's standardprogram)

Sen kör jag en i5-2500k snällt överklockad till 4ghz.

Väldigt glad över att jag inte behöver byta någonting till BF4 =D

Tror för övrigt att windows 8 är bullshit som ändring/förbättring, är väl inte direkt något det bör ändra förutom kanske ett par frames?

Har win7 64 bitars och har 0 problem med det.

Oj, nice! Jag har två 6950 2gb i crossfire och det har funkat rövdåligt, MEN NU HAR DET KOMMIT EN PATCH SOM LÖSTE MINA PROBLEM! (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

Spelet flyter på bra nu, med uppskattningsvis 50-80 FPS i mediuminställningar. Kommer nog testa med Windows 8.1 också och se ifall det blir bättre.

En helt annan spelupplevelse nu och jag har blivit hypad som fan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, nice! Jag har två 6950 2gb i crossfire och det har funkat rövdåligt, MEN NU HAR DET KOMMIT EN PATCH SOM LÖSTE MINA PROBLEM! (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

Spelet flyter på bra nu, med uppskattningsvis 50-80 FPS i mediuminställningar. Kommer nog testa med Windows 8.1 också och se ifall det blir bättre.

En helt annan spelupplevelse nu och jag har blivit hypad som fan!

Jag delar din glädje och hype! Gött att dom fixade bättre crossfire support =)

Bf4 börjar verkligen kännas som en riktig uppföljare till bad company 2. Bf3 var ett steg tillbaka.

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Nån som spelar BF4? Ser att en del har aktiverat spelet via en asiatiskt VPN tunnel. Såfall hur är spelet för er som har testat? Själv lär jag få vänta till på Torsdag fortfarande inte fått nå info från Spelbutiken om mitt spel kommer till release eller en dag innan.

Finns många livestreams på twitch. Har kollat lite (slutade dock då jag blev så galet sugen på att spela själv..) och det jag har sätt har varit helt laggfritt.

ImAnderZEL på youtube har lagt upp en film och där ser jag två grövre framedrops som han också kommenterar om, men det kanske har med något av hans hårdvara att göra.

Har bokat en Download version från spelbutiken och dom kommer skicka den på releasedagen säger dom, hoppas det plingar till i eposten 00:01!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär. Nu är jag klar med single player.

4 timmar och 20 minuter, lite kort men singleplayer i bf är bara tidsfördriv

Testade multiplayer ett kort tag, tysk server. Väldigt mycket rubberband (mycket möjligt pga koreansk VPN)

Annars kör jag all high/ultra, inga msaa osv dock. konstant 60fps utan ett enda dip.

Detta känns lovande!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så jävla kluven. Tycker egentligen att det ser ut som ett DLC till BF3, alternativt BF3.5 men samtidigt känner jag ett visst sug. Vettefan hur jag borde göra egentligen.

Klart att du ska skaffa! GOOF ska återigen ta över slagfältet.

Själv sitter jag och väntar på nyckel, hoppas att den kommer någon gång idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär. Nu är jag klar med single player.

4 timmar och 20 minuter, lite kort men singleplayer i bf är bara tidsfördriv

Testade multiplayer ett kort tag, tysk server. Väldigt mycket rubberband (mycket möjligt pga koreansk VPN)

Annars kör jag all high/ultra, inga msaa osv dock. konstant 60fps utan ett enda dip.

Detta känns lovande!

Sitter du på VPN tunneln när du spelar? Eller stängde du av den efter du aktiverade spelet? Hade själv liknande med BF3 när jag aktiverade i förväg för att spela. Men men tur att man slutar 2 imorgon så hemma till tre tiden iallafall nånting att se fram emot under dagen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...