Jump to content

Klippt! Hår och frisyrer!


Jazz
 Share

Recommended Posts

Jag har inte betalat för en klippning på 6 år. biggrin_1182204_0.gif Då jag har långt hår klipper jag bara topparna och det gör inget om det inte blir helt rakt eftersom jag oftast har det uppsatt.

Pfft, jag har inte betalat för min klippning en enda gång under hela mitt liv. ;)

Mamma klipper mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pfft, jag har inte betalat för min klippning en enda gång under hela mitt liv. ;)

Mamma klipper mig.

Haha lönsamt om man litar på att ens mamma gör det bra, själv låter jag inte min mamma klippa mig igen efter att hon klippte bort alldeles för mycket senast.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha lönsamt om man litar på att ens mamma gör det bra, själv låter jag inte min mamma klippa mig igen efter att hon klippte bort alldeles för mycket senast.

Mjo. Men mamma är väldigt duktig faktiskt, hon klipper det så som jag vill ha det. Hade hon inte kunnat det så hade jag gått till frisören. Antar att alla år av träning hon har fått har gjort henne ganska duktig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kära linköpingsbor!

Vart går man för att fixa frippan? Vill ha en relativt ung, lättsam frisör som låter mig boka en tid online.

Gärna med generösa öppettider någon dag i veckan! :)

Vänta, va? 450 spänn för att dra en sax genom håret några gånger! Ni är ju galna.

Jag har gått två eller tre gånger till Emanuels frisörsalong just eftersom jag inte heller tycker att 450 och uppåt är rimligt att betala för några kamdrag och saxklipp. Snubben har dropin när som helst och är förvisso trevlig, men jag börjar tycka att jag ska gå till nåt annat ställe.

Jag har för mig att han tar 180 för en klippning eller knappt det, men när jag bad om en sånhär frisyr

Spoiler
Mens-short-blonde-hairstyles_1257498_0.jpg
så fick jag inget liknande alls, bara en pottliknande frisyr utan rakning på sidorna och fortfarande för lång lugg.

Ska på solsemester en månad nu och inser att jag har för långt hår. Förhoppningsvis kan farsan klippa mig eftersom han brukar vara bra på det, annars får jag gå med jätteblond hockeyfrilla eftersom håret ljusnar så i solen. Kan också vara lite fräckt, sålänge det inte är alldeles för långt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har gått två eller tre gånger till Emanuels frisörsalong just eftersom jag inte heller tycker att 450 och uppåt är rimligt att betala för några kamdrag och saxklipp. Snubben har dropin när som helst och är förvisso trevlig, men jag börjar tycka att jag ska gå till nåt annat ställe.

Jag har för mig att han tar 180 för en klippning eller knappt det, men när jag bad om en sånhär frisyr

Spoiler
Mens-short-blonde-hairstyles_1257498_0.jpg
så fick jag inget liknande alls, bara en pottliknande frisyr utan rakning på sidorna och fortfarande för lång lugg.

Ska på solsemester en månad nu och inser att jag har för långt hår. Förhoppningsvis kan farsan klippa mig eftersom han brukar vara bra på det, annars får jag gå med jätteblond hockeyfrilla eftersom håret ljusnar så i solen. Kan också vara lite fräckt, sålänge det inte är alldeles för långt :)

Testa Highlight Pro annars, det är där jag klipper mig. Det blir som sagt bra, fast jag har inte så otroligt avancerad frisyr, skulle det dessutom bli lite halvtaskig kant på luggen så döljs det när jag gör i ordning mitt hår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Betalade 320 igår. En hel del pengar men... jag blev nöjd, det ingick, utöver klippningen (som blev bra), tvättning och 10 minuters hårbottenmassage i schtekig massagestol. Dessutom var tjejen, 23 år gammal, egenföretagare vilket ju inte kändes fel att stötta! Vardagslyx!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testa Highlight Pro annars, det är där jag klipper mig. Det blir som sagt bra, fast jag har inte så otroligt avancerad frisyr, skulle det dessutom bli lite halvtaskig kant på luggen så döljs det när jag gör i ordning mitt hår.

Exakt, jag har ingen avancerad frisyr heller. Nästan alltid har farsan eller brorsan klippt mig, men om jag vill ha en mer avancerad frisyr (såsom på bilden) och jag går och betalar för den, vill jag ju ha vad jag har betalat för. Nu går jag väl nån annanstans i framtiden.

Undrar vad jag gör med frillan för övrigt, hinner ingen av dem klippa mig imorgon får jag åka halvlånghårig. Finner jag ingen barberare utomlands blir jag rätt långhårig på den månad som kommer gå. Om det blir snyggt eller ej är nästa fråga :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Att jag aldrig kan bli nöjd! Har jag kort hår vill jag spara ut och har jag långt hår vill jag klippa mig. Nu är håret långt och jag har blivit sugen på att klippa mig igen. Har dock ingen aning om vilken frisyr jag vill ha. Hur klipper man sig anno 2015?

Såhär klippte jag mig sist (våren 2014). Tyckte det såg helt okej ut men vet inte om jag vill köra på samma frisyr igen.

W6bZ4GN_1264504_0.jpg

C1OhFhe_1264504_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

Kära linköpingsbor!

Vart går man för att fixa frippan? Vill ha en relativt ung, lättsam frisör som låter mig boka en tid online.

Gärna med generösa öppettider någon dag i veckan! :)

Jag undrar detsamma. En salong som jag länge gick till och som passar in på din beskrivning är Studio Leander. Grejen är att priserna successivt har ökat från 320 kr till "från 520 kr" sedan jag var där första gången... Har inte hittat någon som är lika bra, men jag tycker fan bristningsgränsen går någonstans vid 450 spänn.

Jag har gått två eller tre gånger till Emanuels frisörsalong just eftersom jag inte heller tycker att 450 och uppåt är rimligt att betala för några kamdrag och saxklipp. Snubben har dropin när som helst och är förvisso trevlig, men jag börjar tycka att jag ska gå till nåt annat ställe.

Jag har för mig att han tar 180 för en klippning eller knappt det, men när jag bad om en sånhär frisyr

Mens-short-blonde-hairstyles_1257498_0.jpg

så fick jag inget liknande alls, bara en pottliknande frisyr utan rakning på sidorna och fortfarande för lång lugg.


14467183919760.thumb.jpg.93d9a671fafe668

Yä. Studio e-hair, 400 spänn. Vet inte om det är dyrt eller billigt, men jag klipper mig bara tre-fyra gånger om året där. De önskade mig God Jul när jag gick därifrån eftersom håret var så långt sen sist :mf_doof:

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir avis på alla forumiter som har ett riktigt skägg. Frågade pappa härom dagen i vilken ålder han först kunde odla ett helskägg som såg propert ut. Någonstans i 30-årsåldern, tydligen. Hurra...

Ingen aning hur kosttillskott och liknande fungerar, dock rätt dyrt att hålla på med. Men som jag fattat det så hjälper det med vitaminer och sånt. Använder just nu en kräm som ska göra skägget fylligare och starkare. Ett köp jag gjorde på skoj för att se om jag märker något.

Just nu vet jag inte vad jag vill göra med håret, men blir nog en tripp till frisören snart. Skägget ska jag bara låta växa nu och se hur stort det blir!

 

Skärmklipp.JPG

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen aning hur kosttillskott och liknande fungerar, dock rätt dyrt att hålla på med. Men som jag fattat det så hjälper det med vitaminer och sånt. Använder just nu en kräm som ska göra skägget fylligare och starkare. Ett köp jag gjorde på skoj för att se om jag märker något.

Just nu vet jag inte vad jag vill göra med håret, men blir nog en tripp till frisören snart. Skägget ska jag bara låta växa nu och se hur stort det blir!

 

 

Så kan det säkert vara, men min skäggväxt är fortfarande ganska sporadisk och växer sig inte lång. Jag hade aldrig lyckats spara ihop till en lika magnifik ansiktsbehåring som dig ens om jag försökte, jag måste raka mig varje vecka för att inte se moppepojkig ut. Dött lopp. Hur länge gick du runt med fulskägg innan det blev vad det blev idag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så kan det säkert vara, men min skäggväxt är fortfarande ganska sporadisk och växer sig inte lång. Jag hade aldrig lyckats spara ihop till en lika magnifik ansiktsbehåring som dig ens om jag försökte, jag måste raka mig varje vecka för att inte se moppepojkig ut. Dött lopp. Hur länge gick du runt med fulskägg innan det blev vad det blev idag?

Det gick rätt snabbt för mig, från helrakat till nu är från februari - idag. Dock varit på barberaren 2 gånger och tagit av en del båda gångerna. En av anledningarna till att jag ska sluta gå dit nu ett tag, för mycket tas bort tycker jag.

På ett ungefär skulle jag väl säga runt 5-6 veckor, sen hade jag en bra början.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...