Jump to content

Day Z - zombieöverlevnad till Arma 2!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Vi kan ju försöka få ihop ett gtasajten lir nån gång där vi kör tillsammans :)

Sure skulle vara roligare. Blir så jävla paranoid när man spelar själv menar när man stöter på en person i DayZ man funderar på vad kommer hända här näst. Men har fortfarande lite svårt att spela dagtid i spelet så att säga men försöker lära mig.

Har kört med min engelska klan som jag lirar BF3 med men inte riktigt pricksäker heller för den delen.

Kan väl dra en historia som hände mig på DayZ. Började vid Cap Golova mellan Chernogorsk och elktrozavodsk började be ge mig till elektro till mataffären då jag oftast fått de jag har behövt som en bra början vid mataffären vid bussstationen. På vägen dit försökte smyga mig förbi X antal zombies men misslyckas.

Hör nån som pangar med AK-47an eller om det var AK-cobra eller vad den heter visst började springa efter han istället då jag inte var beväpnad blödde som fan hade inget bandage trodde han skulle skjuta mig sprang där med min hatchet eller yxa. Men när han fick ner alla dessa zombies satt i teamspeak med klanen. Men killen som skjöt mot dessa zombies började ge mig bloodtransfer o bandage morfin etc.

Sen sa han take my PDW weapon it should be in my backpack. Han var väl lite paranoid för jag trodde jag skulle skjuta han. Dem i klanen sa testa skjut han och se svarade tillbaka nä han räddade ju förfan mig eftersom han sprang o kollade på mig hela tiden. Men visst dum som jag var så träffade jag väl han ungefär tre skott men han fick in en one hit kill på mig. Ångrar det som fan att jag började skjuta på han annars har jag alltid blivit skjuten av andra spelare.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHA ÅHHHHH

Älskar hur kreativa hackers är i DayZ egentligen.

Jag och min tyska polare hade varit ute och scavengat i säkert 3 timmar, hade plockat på oss riktigt bra med saker och hade kommit till en liten by (kommer inte helt ihåg exakt vad den låg) där en bil precis hade spawnat men saknade 2 däck så vi sprang runt och letade däck till bilen, precis när vi hittade det andra så blir hela servern tp'ad till en flygplats där en snubbe står med en yxa i handen.

Allt som händer är att vi hör USA's nationalsång spelas och så börjar han slå ner alla en efter en med sina yxa för att sedan höra "UP UP AND AWAY" så flög han iväg.

Satt med världens confuse face och höll på att döööööööööö av skratt efteråt :D

Så underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lirat ett bra tag nu, riktigt roligt! När man fått in knepet är det otroligt roligt men om man inte har ett fordon tar det låååååång tid innan man når sin stad man letar efter. Lite charmigt måste jag dock säga, springa mitt ute i ingenstans och bara vara orolig för att stöta på någon. Zombies är dock bara irriterande tycker jag, dom är inte direkt svåra utan skapar bara en massa irritationer när man springer i en stad när man vet att ingen är i närheten. Springer in i ett hus får skjuta säkert 9 zombies innan man kan gå ut, lite tråkigt att dom inte är svårare, hade dom varit svårare skulle spelet vara ännu roligare än vad det är just nu.

DayZ <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffade det i mellandagarna, svårt att komma in i när man spelar själv. Inte heller hittat någon server som verkar vara ok.confused_1181149_0.gif

DayZ (ARMA2) har en ganska brant inlärningskurva, så jag hjälper dig gärna.

Jag har gott om bra servrar jag brukar besöka ofta också, så det är bara att adda mig på Skype (Ylex90) eller Steam (Ylex) så kan vi spela någon kväll efter arbetstid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag, kladdis, ig0r och djingis spelar på http://zombies.nu wink_684833_0.gif

Sprang på en vad det låter som finne/balt/ryss så fort jag började, vi tog sällskap in i elektro där hans polare väntade.

Samlade på oss lite proviant och sprang sen ut i skogen för att göra upp ett läger. Fyller tältet med smått och gott, sen ut på jakt.

Jag går vilse i skogen, hittar tillbaka till tältet efter 20 minuter. Den ena killen slänger upp taggtråd som på något vis bryter mina ben och gör mig förlamad i 5 minuter.

Ligger kvar i skogen medans han springer till stan för att skaffa morfin. Killen dör.

Den andra killen springer till staden. Server restart.

Kommer tillbaka in. Tältet har tömt sig själv på alla saker. Ligger afk i tältet i 30-40 minuter tills den första kommer tillbaka, dock utan morfin.

30 minuter till sen kommer den sista. Jag får mig en hagelbrakare och fullt med blod igen. Drar ner till en ladugård.

Hittar ett 2-pipigt gevär, byter. Visar sig att jag bara har 2 skott till detta. Springer tillbaka för att byta tillbaka.

Geväret borta. Tappat bott min hatchet. Trillar ner från ladan. Bryter benen. Killarna är borta. FML FML FML FML FML FML!pinch_1182596_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stell har ett litet knep som brukar fixa det där om man nu blir medvetslös eller om du blöder kraftigt o kan inte röra dig vet inte om de har nu fixat det men.

Om du tex ramlar o bryter benet eller blöder kraftigt och har denna "hourglas" framför dig tryck alt+f4 så du avslutar spelet snabbt sen anslut till servern igen har för mig den sista rutan som kommer upp innan du är helt inne på server tryckt snabbt på knappen till backpack sen skynda och tryck på bandaget om det inte funkar första gången gör det kanske 3-6 gånger till samma procedur så ska det funka.

Jag hade tydligen brutit benen samt blödde som en gris loggade ut från spelet under natten (IRL) så frågade jag om nån kunde komma o hjälpa mig en sa kan hjälpa dig när jag kommer hem sen från jobbet. Så nästa dag mot kvällen när jag loggar in då hade jag tydligen slutat att blöda o hourglas var borta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stell har ett litet knep som brukar fixa det där om man nu blir medvetslös eller om du blöder kraftigt o kan inte röra dig vet inte om de har nu fixat det men.

Om du tex ramlar o bryter benet eller blöder kraftigt och har denna "hourglas" framför dig tryck alt+f4 så du avslutar spelet snabbt sen anslut till servern igen har för mig den sista rutan som kommer upp innan du är helt inne på server tryckt snabbt på knappen till backpack sen skynda och tryck på bandaget om det inte funkar första gången gör det kanske 3-6 gånger till samma procedur så ska det funka.

Jag hade tydligen brutit benen samt blödde som en gris loggade ut från spelet under natten (IRL) så frågade jag om nån kunde komma o hjälpa mig en sa kan hjälpa dig när jag kommer hem sen från jobbet. Så nästa dag mot kvällen när jag loggar in då hade jag tydligen slutat att blöda o hourglas var borta.

Alt+F4 fungerar inte längre :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stell har ett litet knep som brukar fixa det där om man nu blir medvetslös eller om du blöder kraftigt o kan inte röra dig vet inte om de har nu fixat det men.

Om du tex ramlar o bryter benet eller blöder kraftigt och har denna "hourglas" framför dig tryck alt+f4 så du avslutar spelet snabbt sen anslut till servern igen har för mig den sista rutan som kommer upp innan du är helt inne på server tryckt snabbt på knappen till backpack sen skynda och tryck på bandaget om det inte funkar första gången gör det kanske 3-6 gånger till samma procedur så ska det funka.

Jag hade tydligen brutit benen samt blödde som en gris loggade ut från spelet under natten (IRL) så frågade jag om nån kunde komma o hjälpa mig en sa kan hjälpa dig när jag kommer hem sen från jobbet. Så nästa dag mot kvällen när jag loggar in då hade jag tydligen slutat att blöda o hourglas var borta.

Det fixade sig. dödade mig själv, sprang tillbaka till mitt lik och tog mina grejer. Passade även på att "låna" lite grejer från grabbarnas tält. Stack ner till en närliggande brandstation och hittade ett pumphagel och en ak och ak-u. Bestämde mig för ak-u och 5 mag och numera är jag på väg norr ut. Stötte på ett stort pack zombies utanför flygfältet så fick fly tillbaka in i skogen. Ska snart dit på ett återbesök när det blir natt igen. Är rädd för att det kommer krylla av bandits om jag drar dit dagtid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte f.ö är det värt att installera dayz nu när ändå standalonen kommer snart? Skulle vara kul om vi kunde samla ett gäng sen köra ett par timmar. Har märkt att spelet blir lite långtråkigt när man kör själv. Lyckades hitta tre cyklar men lik förbannat gör jag misstaget att jag ska till och döda en zombie sen dör man o drar tillbaka till stället där man lämnade cykeln så är den borta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har suttit å spelat några dagar nu med en snubbe från UK.

Vi har ett helt camp med två Ural, en UAZ, 2 pickups, en little bird (helikopter) och en GAZ.

Sen har vi hittat lite andra fordon vi gett bort, och några har vi sprängt :P

Båda Urals är smockfulla med alla möjliga vapen och loot. Galet :D

Kan man joina er nån dag :)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...