Jump to content

Day Z - zombieöverlevnad till Arma 2!


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Vem ska vara med och spela dayz idag dårå????!!?!! Eller, ja, okej. Vi spelar Dayzero, inte dayz. Nästan samma skit. Förändringarna mot vanilla finns i spoilern nedan.

Spoiler
DayZero

DayZero is a modified version of DayZ that includes new weapons, vehicles, skins etc.

Below is a list of changes that differs DayZero from DayZ:

Weaponry

-AS50/M107/L85AWS are removed from the database and cannot be obtained (even by hackers).

Assault Rifles

-AK107(with multiple attachments).

-AK47(With new attachments including NV scope, Grenade Launcher etc).

-M16A1/2/4(with new attachments including RGO, Grenade Launcher etc).

-M4A1(with new attachments including RGO, Grenade Launcher etc).

-M4SPR

-AKS-74 (+NPSU)

Sniper Rifles

-L115A1 AWM (AWP)

-SVD (non-camo)

-M40A3

Machine Guns

-RPK

-PKM

Sidearms

-Makarov SD

-PDW SD

-Sa61

Vehicles

-AN-2 Biplane

-Mi-17 civilian (Russian transport helicopter, no guns)

-MH-6 (Little bird)

-Humvees

-Armored pickups (MMG's & HMG's mounted)

-Different URAL's

-Different UAZ's

Skins

-Soldier Clothing

-Old bandit skin

Environmental

-Working streetlights

-Bunny Hopping (You can run and jump over fences)!

-No peripheral dots!

DayZero also contain a unique anti-cheat script, combat handler and other stuff to improve your gameplay!

I would strongly advice that you read the official DayZero post for updates, installation guide etc.

skriv här eller pm eller någonting love u all puss gn

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Tips på en bra server, gärna med krav för Teamspeak?

Spelar ingen roll vilken mod, jag är öppen för alla.

Har försökt med DayZ UFP, men EU-servern är helt tom, och US-servern ger ju mig väldigt hög ping.

Efter den senaste patchen släpptes och förstörde spelet så har jag slutat att spela men kan rekommendera AWA servrarna!

Whitelist, dom har många variationer av servrar.

http://awkack.org/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Ptja, nyreleasad alpha, vad har man att förvänta sig? :)

Det jobbigaste i mitt tycke är att det finns så mycket "shoot first ask questions later" folk i SA vilket stör mig oerhört, speciellt med folk som skjuter bambis for the lulz.

Det kommer nog vara minst lika lätt senare också. Lite fler zambs, men samtidigt mer loot.

Jag kände av vibbar likt från när DayZ modden var ny, att folk knappt hade nån gear, vilket ledde till att man vågade prata med varann.

Men det har ju börjat förändras sakta men säkert som folk avancerar norrut.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad jag vill lira det här nu. Mina kompisar har redan börjat småspela och vill verkligen vara med!

Hur mycket tror ni att jag behöver lägga på en speldator för just DayZ? Vill gärna komma undan relativt billigt men ändå kunna spela spelet på max inställningar.

Tänkte skapa en tråd, men eftersom det handlar om just Dayz så tar jag det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad jag vill lira det här nu. Mina kompisar har redan börjat småspela och vill verkligen vara med!

Hur mycket tror ni att jag behöver lägga på en speldator för just DayZ? Vill gärna komma undan relativt billigt men ändå kunna spela spelet på max inställningar.

Tänkte skapa en tråd, men eftersom det handlar om just Dayz så tar jag det här.

Det är väl la bara att kolla vad spelet har för recommended settings och sedan leta upp komponenter med motsvarande prestanda och prispressa så mycket som möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad jag vill lira det här nu. Mina kompisar har redan börjat småspela och vill verkligen vara med!

Hur mycket tror ni att jag behöver lägga på en speldator för just DayZ? Vill gärna komma undan relativt billigt men ändå kunna spela spelet på max inställningar.

Tänkte skapa en tråd, men eftersom det handlar om just Dayz så tar jag det här.

Lycka till att spela spelet på max med stadiga 60+ FPS för en billig dator.

Jag sitter på en klockad 3570K och ett GTX 680 och får ynka 20-25 FPS i städer och 60+ fps i öppna områden. Spelet är hemskt ooptimerat även på low / medium.

Om du spelade DayZ-modden så får du räkna med liknande FPS, möjligtvis lite bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...