Jump to content

Day Z - zombieöverlevnad till Arma 2!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Har länge följt DayZ men ett köp har aldrig blivit av och nu börjar det kännas för sent att komma in i spelet. Bah.

DayZ standalone är sagt att släppas i mitten av den här månaden, så invänta det :)

Då blir det en fresh start, perfekt för dig att komma igång.

Kan man joina er nån dag :)?

Ja visst.

Vad behöver man för att lira det?

Day Z Mod

The Day Z Mod requires Arma II: Combined Operations which is made up of Arma II and Arma II: Operation Arrowhead

http://store.steampowered.com/sub/4639/

Däremot släpps DayZ standalone snart, som kommer vara ett separat spel, men ovanligt billigt.

De har nämnt en prislapp på 150-200 kr nu i alphan.

Redigerad av Wu Zi Mu
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Day Z Mod

The Day Z Mod requires Arma II: Combined Operations which is made up of Arma II and Arma II: Operation Arrowhead

http://store.steampowered.com/sub/4639/

Däremot släpps DayZ standalone snart, som kommer vara ett separat spel, men ovanligt billigt.

De har nämnt en prislapp på 150-200 kr nu i alphan.

Najs, då väntar man ju med det, räknar med att lira med er sajtare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit!

Häftigt! Det släpptes precis helt nya bilder och lite news om standalone!

En stängd alpha finns ute redan, och testas av 500-1000 personer.

Främst kollar de stabiliteten och den nya arkitekturen av den nya motorn.

Som jag nämner längre ner får inventory-systemet en overhaulin', och det bekräftas i en blogpost av Rocket idag.

Den är i stort sett helt färdig och de är extremt nöjda över det. Detta kommer leda till mycket friare looting, där allt är separata items istället för en "hög" med saker.

Bilderna är bifogade här:

Spoiler
tumblr_mg9f2js9xp1rd90z0o7_500_1244400_0.jpg

tumblr_mg9f2js9xp1rd90z0o5_500_1244400_1.jpg

tumblr_mg9f2js9xp1rd90z0o1_500_1244400_2.jpg

tumblr_mg9f2js9xp1rd90z0o6_500_1244400_3.jpg

tumblr_mg9f2js9xp1rd90z0o9_500_1244400_4.jpg

tumblr_mg9f2js9xp1rd90z0o11_500_1244400_5.jpg

tumblr_mg9f2js9xp1rd90z0o12_500_1244400_6.jpg

tumblr_mg9f2js9xp1rd90z0o13_r1_500_1244400_7.jpg

tumblr_mg9f2js9xp1rd90z0o14_500_1244400_8.jpg

- Källa: http://dayzdev.tumblr.com/

/Edit!

Lite nyheter för Standalone som ska vara bekräftat:

- Sättet zombies springer på kommer få en overhaulin'.

Idag använder de AIn från en soldat som blir beskjuten och springer zick zack.

- Vapenmodifikationer kommer finnas, man kommer kunna byta sikten, lägga till attachments osv.

- Ammunition och magasin är olika saker. Så har du två halvfyllda magasin kan du slå ihop ammunitionen från de till ett fulladdat magasin istället.

- Mycket mer melee. Dvs fler vapen, men även knytnävarna.

- Valbarhet av klädesplagg kommer bli mer utvecklat. Man kommer kunna välja jackor, byxor, huvudbonader osv.

- Hundar. Man kan till exempel använda de för att spåra djur.

- Grafikmotorn är en uppfräschad version än av den ARMA2 kör, dock inte ARMA3.

Men något där i mellan. Vänta er inget märkbart, det mesta är nog bara optimering.

- Chernarus blir omgjort och heter Chernarus Plus. Man kommer kunna gå in i fler byggnader, städer blir optimerade för att kännas bättre, och helt nya ställen läggs till.

- Det klonkiga inventory-systemet byggs om helt och hållet.

Framtida planer ryktar om att ytterligare öar kan läggas till runt Chernarus för att öka mapens storlek, vilket leder till max player count uppemot 100-200.

Inget av detta är dock bekräftat att finnas när standalone alpha släpps, utan släpps allt eftersom grunden är stabil.

Så de satsar på att stabilisera och optimera motorn och allt kring det, sen kan de lägga till "vad som helst".

Källa? Massvis av forum, AMA, presskonferenser osv.

Det är inte skrivet i blod, och Rocket har ändrat sig förr, men det här är så säkert det egentligen kan vara.

Personliga åsikter:

Jag tycker vapen customizing låter skitcoolt och ser verkligen fram emot det!

Vad gäller inventory-systemet får de jättegärna göra något som liknar Diablos, det hade vart riktigt grymt.

Förbättring hos AIn har jag längtat efter sen dag 1. En aning långsammare, och några fler i antal hade gjort saker och ting mycket bättre.

oh btw:

BvkCo_1244400_9.jpg

Redigerad av Wu Zi Mu
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg den där långa versionen när de snackade om DayZ dem snackade nåt om att man ska kunna bygga delar till fordonen för att fixa dem eller vad det var eller om det var man kunde ta andra delar o fixa till dem så den delen passar till en annan bil. Skulle dem göra så man kunde putta bilar med?

Man ska kunna ta lös delar från andra fordon för att sätta i andra bilar.

Så om du har två trasiga bilar kan du ta delar från den ena och förhoppningsvis bygga ihop den andra.

Det planerades om att kunna välta tillbaka bilar som voltat runt, dock behöver man vara 3 eller 4 personer om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska kunna ta lös delar från andra fordon för att sätta i andra bilar.

Så om du har två trasiga bilar kan du ta delar från den ena och förhoppningsvis bygga ihop den andra.

Det planerades om att kunna välta tillbaka bilar som voltat runt, dock behöver man vara 3 eller 4 personer om jag minns rätt.

Nice :) Skulle man kunna bygga bilar med på det vet inte om det var nå snack om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice :) Skulle man kunna bygga bilar med på det vet inte om det var nå snack om det.

Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Man kommer kunna ta bort delar, så som däck, bensintanks-delar, motordelar osv för att sen sätta in de i en annan befintlig bil/lastbil.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Man kommer kunna ta bort delar, så som däck, bensintanks-delar, motordelar osv för att sen sätta in de i en annan befintlig bil/lastbil.

Kanske var lite otydligt. Hade för mig jag hörde att dem snacka om nåt att man skulle kunna bygga sina fordon eller kanske blandade ihop det med att ta saker från andra bilar istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Måste haft en jäkla tur idag. Råka stänga in mig själv i ett hörn med massa zombies lät dem döda mig. Springer tillbaka till Electro där jag dog ser en kille omringad av zombies springer in till busstationen till sista våningen o kollar runt. Hittar en annan kille som var död lootade allt han hade det jag fick med mig var AKM, Kompass, Karta , Klocka , Pistol, Shotgun. Diverse andra saker med samt backpack.

Kollade vem killen var tydligen var det samma kille som var omringad av zombies. Andra gången man har sån tur när man behöver leta upp saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tänkte tipsa om min grupp och två servrar jag äger tillsammans med några vänner. smile_1181703_0.gif

Europa-servern öppnade igår.

Den har nya, handplacerade byggnader runtom i hela Chernarus. (North East Airfield är helt plötsligt värt att besöka!)

Nya fordon, nya vapen.

Möjligheten till att tanka vid vilken bensintank som helst. (Bara köra / flyga nära det för att sedan scrolla med musen och trycka på Refuel)

500 möjliga platser för att ett fordon ska spawna.

USA-Servern har varit uppe i snart 6 månader. Stor fanbase.

Samma scripts som på Europa servern. Men inga handplacerade byggnader.

Sök på DayZ UFP i DayZ Commander alt. i server browsern. (Vi kör den senaste versionen på båda två! 1.7.6)

Välkomna! smile_1181703_0.gif

http://www.facebook....lFanPage?ref=hl

http://www.facebook....12168802&type=1

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...