Jump to content

Day Z - zombieöverlevnad till Arma 2!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Bild på några leksaker vi hittade uppe i bergen. :D

dR3wV_1237911_0.jpg

Lastbilen full med vapen och annat.

96tu4_1237911_1.jpg

OaEdO_1237911_2.jpg

Hittade senare en Jeep som vi använder när vi ska iväg och hämta saker som mat, dricka, vänner, bensin och annat.

zywUQ_1237911_3.jpg

Hämta upp en till kompis. Nu är vi fyra med Ghillie suit!

CURpR_1237911_4.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte höra med er innan jag skaffar denna modd. Finns det nån slags "friendlist" så man kan lägga till andra spelare ifall om man vill lira med dem? Och har dem fortfarande så om du snackar i headsetet hör alla dig inne på själva servern? Tex om jag nu skulle lira med några svenskar o vi snackar kommer dem övriga höra mig o polarna?

Eller går det att stänga av de på nåt sätt att endast vi hör varandra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte höra med er innan jag skaffar denna modd. Finns det nån slags "friendlist" så man kan lägga till andra spelare ifall om man vill lira med dem? Och har dem fortfarande så om du snackar i headsetet hör alla dig inne på själva servern? Tex om jag nu skulle lira med några svenskar o vi snackar kommer dem övriga höra mig o polarna?

Eller går det att stänga av de på nåt sätt att endast vi hör varandra?

1. Det är via steam, så du använder Steams friendlist.

2. Det finns en push-to-talk knapp som är för in-game voice. Skit i att trycka på den så hörs du inte i spelet. Om du absolut vill använda funktionen in-game voice istället för Skype, teamspeak, mumble eller andra tredjeparts, så kommer andra spelare i närheten höra er.

In-game voice är mest tänkt för spontana, korta samtal med okända spelare, för att till exempel be om nåd, eller hjälp.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Det är via steam, så du använder Steams friendlist.

2. Det finns en push-to-talk knapp som är för in-game voice. Skit i att trycka på den så hörs du inte i spelet. Om du absolut vill använda funktionen in-game voice istället för Skype, teamspeak, mumble eller andra tredjeparts, så kommer andra spelare i närheten höra er.

In-game voice är mest tänkt för spontana, korta samtal med okända spelare, för att till exempel be om nåd, eller hjälp.

Thanks see ya ingame maybe!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Thanks see ya ingame maybe!

Om du inte köpt det redan, kolla in spelet på deras officiella store. 25% rabatt får det att bli ungefär 160 kronor. Det är Combined Operations, alltså hela paketet.

Sitter själv och funderar på om man ska köpa det. Är en riktig fegis så det blir antagligen inte mycket spel utan kompisar.

Hur är det riktiga spelet? Alltså utan DayZ-modden.

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För er som inte har spelat med nya patchen som kom igår 1.7.2. Vänta med att spela med den. Saker försvinner ur bilar och väskan med den patchen, min ghillie suit är borta så har vanliga kläder. Patchen verkar bugga till allt, hoppas ni ser det här så ni inte tappar saker som jag gjort.

Loggade in och såg att jag hade vanliga civil kläderna igen, så saker försvinner pga patchen. VÄNTA PÅ FIX!

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För er som inte har spelat med nya patchen som kom igår 1.7.2. Vänta med att spela med den. Saker försvinner ur bilar och väskan med den patchen, min ghillie suit är borta så har vanliga kläder. Patchen verkar bugga till allt, hoppas ni ser det här så ni inte tappar saker som jag gjort.

Loggade in och såg att jag hade vanliga civil kläderna igen, så saker försvinner pga patchen. VÄNTA PÅ FIX!

Saker försvinner för att stora delar av master servern har varit tvungen att rollbackas, det är inget nytt, hänt i nästan varje patch sen spelet kom.

Edit: många säger att ghillies plockats bort med mening, saker som försvunnit ur bilar är oftast för att servern uppdaterat.

Redigerad av Wahlis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saker försvinner för att stora delar av master servern har varit tvungen att rollbackas, det är inget nytt, hänt i nästan varje patch sen spelet kom.

Edit: många säger att ghillies plockats bort med mening, saker som försvunnit ur bilar är oftast för att servern uppdaterat.

Varför skulle dom plockas bort med mening? Det är värre nu eftersom saker i bilar försvinner och tar man något ur bilen så är det ändå kvar samma saker när man loggar in igen, det blir dubbelt av vissa saker man har där i. La in mitt vapen i lastbilen och tog en FAL. Men efter en ut och inloggning så var det vapnet borta och en fal fanns där igen.

Så saker ändras inte, lägger man in saker försvinner det. Det har aldrig vart så innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak jag lackar på som MÅSTE fixas är in och utloggnings saker.

Trött på att spelare loggar ut när man skjuter mot dom.

Sen en annan sak som hände nyss. Låg på ett tak i cherno. Höll stegen upp för att vänta in en kompis som nyss hade haft en gunfight där uppe med två snipers. Höll kropparna för att han skulle ta sig tillbaks och kunna hämta sin gear.

Dödade två stycken som kom upp i stegen (gissar att det var dom som min kompis sköt ner). Ligger och hålla och helt plötsligt blir jag skjuten bakifrån. Då har en av dom loggat in på en annan server och ställt sig där uppe med mig och loggat ut för att senare komma bakom mig på andra servern. Så jävla tråkigt fusk.

Hoppas dom fixar det på något sätt, för det där har hänt oss flera gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...