Jump to content

Day Z - zombieöverlevnad till Arma 2!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Det blir bara en mod som kostar pengar..

So the challenge there is to come up with enough features and content that people are happy to pay out €10, €15 for an additional product when they've already spent €20 on Arma II.

Blir alltså svindyrt att spela moden, totalt kommer priset ligga på ca €40 om man ska ha allting from noll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag hänger inte heller med. Jag har inte hört ett ord om att det skulle vara en officiell mod för Arma III och inte ett fristående spel. Släpps Arma III också i september?

ARMA3 hade release satt för Q3-4 i år, men har skjutits fram till början av 2013.

Där går det rykten om att DayZ ska bli en officiell mod inkluderat i ARMA3, har inte hört något officiellt dock.

Därmed känns det väldigt underligt att DayZ ska börja ta betalt i september om det är så nära inpå ARMA3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OK, lite klarhet i det. De vill göra det till ett standalone där de likt Minecraft lägger till nya saker helatiden och därmed får ut det redan i September men garenterat innan Jul och sedan fortsätter bygga på spelet. Men de har ännu inte gjort någon deal med något företag att hjälpa dem fixa det här då de bevöver förbättra grafiken, läga till Ragdoll effekter osv. De vill att man bara betala en summa när man köper spelet och sedan slipper betala mer. Vad de menar med att de inte vill ha Free-to-Play är att man sedan måste köpa extra grejor eller uppdrag till spelet.

Inget om att det skulle vara kopplat till Arma III då det ju inte hade varit standalaone då. Min gissning är att det är obefogade rykten från vad folk tror kommer hända. KLanske händer det om de inte lyckas göra någon deal med någon annan seriös som bryr sig mer än hur många spelare spelet har.

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OK, lite klarhet i det. De vill göra det till ett standalone där de likt Minecraft lägger till nya saker helatiden och därmed får ut det redan i September men garenterat innan Jul och sedan fortsätter bygga på spelet. Men de har ännu inte gjort någon deal med något företag att hjälpa dem fixa det här då de bevöver förbättra grafiken, läga till Ragdoll effekter osv. De vill att man bara betala en summa när man köper spelet och sedan slipper betala mer. Vad de menar med att de inte vill ha Free-to-Play är att man sedan måste köpa extra grejor eller uppdrag till spelet.

Inget om att det skulle vara kopplat till Arma III då det ju inte hade varit standalaone då. Min gissning är att det är obefogade rykten från vad folk tror kommer hända. KLanske händer det om de inte lyckas göra någon deal med någon annan seriös som bryr sig mer än hur många spelare spelet har.

Källa

Vänta va? Så DayZ blir ingen mod, utan ett helt eget spel?

Jag skulle lätt betala 400 spänn för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...