Jump to content

Day Z - zombieöverlevnad till Arma 2!


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Vem är på att bandita lite norrut? Standalone.

Spenderade 4,5 timmar uppe i norr, kom förbi 2 personer. Då gick jag från NEAF till NWAF genom Devil's Castle.

Gick ned till Elektro, då blev det deathmatch. Jag ogillar att verkligen alla är nere vid Elektro. Inte ens sett en person i Cherno, enbart Elektro.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och 3 polare joinade en server med 1 person på.

Vi spawna in rätt bra för att ta oss till NWAF, vi sprang dit för att loota lite skit och sen hoppa server osv.

Hur våran konversation i Skype löd

"Vänta... hur många är det inne på servern?"

*kollar*"Det är vi och en till, hurså?"

"Tänk om han är vid NWAF?"

*alla börjar skratta*

"Nää finns fan ingen chans i världen"

Springer in mitt på airstripen, random personen är tydligen där, vi dör allihopa.

Fan vad arg jag blev

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Någon som spelar fortfarande?

I så fall, spelar ni Standalone eller Modden? Har köpt SA på steam och har knappt spelat något pga buggar och liknande problem. Fungerar modden bättre än SA eller är det samma problem där?

Förstår inte vad utvecklarna håller på med, spelet är så trasigt att det knappt går att spela. Själva melee combaten är ju ett skämt, zombies springer genom allt och dödar en av några slag. Dumt att köpa när det är early access kanske, men det känns lite som att utvecklarna bara tar emot pengarna och skiter i själva produkten.

Hoppas att H1Z1 och Project Zomboid kommer ge DayZ lite mer konkurrens i framtiden så DayZ blir något spelbart senare.

Är det någon här som är insatt i det här spelet? Har hört någonting om en ny motor och att det är ett nytt team som jobbar med det här efter att Rocket lämnade?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Modden funkar betydligt bättre körde Epoch ett tag fast det var lite halv seg bygga egen bas köpa bilar på guld och silver brief case. Göra uppdrag så att säga eller droppar random uppdrag så som weapon stash bygg material etc. Har inte kört nån av dessa på ca 6 månader nu. Enda updates jag ser PP SA är nya weapon attachments mat etc inga fordon eller cykel eller nå annat

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som spelar fortfarande?

I så fall, spelar ni Standalone eller Modden? Har köpt SA på steam och har knappt spelat något pga buggar och liknande problem. Fungerar modden bättre än SA eller är det samma problem där?

Förstår inte vad utvecklarna håller på med, spelet är så trasigt att det knappt går att spela. Själva melee combaten är ju ett skämt, zombies springer genom allt och dödar en av några slag. Dumt att köpa när det är early access kanske, men det känns lite som att utvecklarna bara tar emot pengarna och skiter i själva produkten.

Hoppas att H1Z1 och Project Zomboid kommer ge DayZ lite mer konkurrens i framtiden så DayZ blir något spelbart senare.

Är det någon här som är insatt i det här spelet? Har hört någonting om en ny motor och att det är ett nytt team som jobbar med det här efter att Rocket lämnade?

Som sagt, Dayz Standalone är en pre-alpha typ för att det var så otroligt många människor som gnällde över att det tog tid att släppa spelet. Så utvecklarna släppte en Pre-Alpha för att göra alla nöjda och har sagt det flera tusentals gånger att spelet är långt ifrån klart och att det inte finns några förändringar förutom spelmotorn. Allt som finns med i spelet nu kanske täcker 15% av vad de ha sagt att de ska utveckla och man får hoppas på en stor uppdatering snart.

Själv så skulle jag faktiskt vilja börja spela Modden igen men ha dessvärre ingen att spela med. Blir lite tråkigt att spela Dayz själv när man alltid har spelat med minst 5 pers hela tiden. :cry:

Det som tar mest tid just nu i Dayz Standalone har att göra med Spelmotorn att göra, de har skrivit om allt från grund och botten för att göra spelet lite mer "eget" än att kännas som Arma. Vilket jag tycker är ett stort misstag då Dayz var kul PGA simulatorn. Många funktioner ska skrivas om så det blir lite mer "enklare" att spela enligt uvetcklarna. Har inte direkt någon källa på detta då det ligger långt åt helvete bak i deras DevBlog. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...