Jump to content

Najs eller bajs VIII: Silikonbröst


Umberto
 Share

Najs eller bajs  

46 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

SILIKONBRÖST

9D0YA.jpg

De flesta västerländska män attraheras av kvinnobröst. Vad den utbredda bröstfascinationen beror på har sexologer, psykologer och olika forskare spekulerat länge om. Vissa anser att det är ett biologiskt fenomen - större byst sägs indikera ökad östrogenproduktion och högre fertilitet vilket triggar män. Andra menar att det är fråga om en högst kulturell företeelse som skapats av hur bröst framställs i media, reklam, film, mode och liknande nöjesindustri. Ytterligare andra hävdar att det inte alls har med något sexuellt att göra, utan att ett par välformade bröst uppskattas för att de är tilltalande på ett estetiskt plan.

Vilka de bakomliggande orsakerna än må vara har en del kvinnor valt att genomgå operationer för att förstora eller omforma sina behag. Kändisar, porraktriser och utvikningsbrudar har redan länge lagt sig under kniven och under 2000-talet har operationerna ökat explosionsartat också bland allmänheten vilket har lett till en växande plastikkirurgi-industri. Den klart populäraste metoden är att fylla brösten med olika typer av silikonimplantat.

Är det snyggt med fejkbröst? Hur är silikonbröst rent "praktiskt"? Är silikon ett minus när man letar flickvänsmaterial? Vad säger den ökande mängden operationer om vårt samhälle och rådande skönhetsideal? Vilka signaler sänds till unga och osäkra tjejer? Handlar ingreppen om bekräftelsebehov? Kan de hjälpa kvinnor att få bättre självförtroende?

Silikonbröst: najs eller bajs? Du måste välja.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De ska vara mellanstora och härligt mjuka.

Det finns ganska många med silikonbröst som har mellanstora bröst. Medan den andel som oftast uppmärksammas är de som går alldeles för långt finns det en stor mängd tjejer som bara vill ha just mellanstora bröst.

Jag röstar mot strömmen och säger najs. Nej, jag tycker inte gigantiska silikonpattar är snyggt. Jag tycker inte heller kvinnliga bodybuilders är snygga, men jag tycker tjejer som är fit är skitsnygga. I rätt mängd fungerar det fint i min värld.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt folk göra vad dem vill med deras kropp..

Värre att röka imo.

Nu säger du emot sig själv lite. Det är värre att röka, men samtidigt får man göra vad man vill med sin kropp?

Å andra sidan existerar ju passiv rökning. Det gör ju inte direkt passiv bröstförstoring, om man nu inte är identitetslös kvinna 20+ som hänger på bimbobloggar ;)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu säger du emot sig själv lite. Det är värre att röka, men samtidigt får man göra vad man vill med sin kropp?

Å andra sidan existerar ju passiv rökning. Det gör ju inte direkt passiv bröstförstoring, om man nu inte är identitetslös kvinna 20+ som hänger på bimbobloggar ;)

Hur säger jag emot mig sj?

Att folk röker bryr jag mig inte om, dock så stör jag mig mycket mer på än folk som förstorar brösten..

Dock så ger jag blanka fan i båda, orkar inte säga åt någon att göra det eller att inte göra det. Känns som alla säger att det är fel att förstora brösten för att man ska vara nöjd med hur man är som man är född och att det är fel att vilja något annat, dock så brukar samma personer starkt stödja HBT personer som i sin tur handlar om i stort sätt samma sak..

Passiv rökning orkar jag inte bry mig om, min mamma har rökt i ca 40 år nu så jag har levt på passiv rök igenom mitt liv, dock då jag flyttar ut så kommer ingen få röka hemma hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var svårt att välja, men gick med bajs. Skulle ju inte direkt dumpa någon för att dom har silikonbröst, men skulle inte favorisera någon enbart för det! Känner några som seriöst pratar om att göra såna operationer (menar inte bara bröst, men rumpa, nästa, haka också..) och jag tycker att det är lite hemskt när det nästan enbart kommer från olika bloggar som dom läser från. Kroppsidealen är på väg åt hemska håll tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kroppsidealen är på väg åt hemska håll tycker jag!

Själv tycker jag det är lite tvärtom. Det var nån period där 2006-2009 där allt handlade om folks bloggar och utseende, men sen dess har väl vartenda teveprogram om bimbos och/eller skönhetsoperationer ett väldigt stort fokus på hur dumt allt är och vilka risker det medför. Personer som Kissie och Blondinbella hånas öppet och de personer som följer dem anses lite dummare i samhället än de som förkastar dem. Om det är rättvist eller inte kanske kan diskuteras, men den allmänna uppfattningen tycker jag är att skönhetsidealen är på väg mot det naturliga och neutrala. Stureplanstjejer är ganska ute IMO.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger najs, men gillar inte förstora och när det ser onaturligt ut. Tänker mer om man behöver fixa till sina bröst eller vill ha större för att man knappt har några. Är dom normal stora och fasta så visst, det är nice. Men jätte bröst där man verkligen ser mönstret från påsen i bröstet, fyfan. Samma sak med ärren som finns på bröstet.

Om det är gjort bra så är det najs!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...