Jump to content

Dagens lunch/middag


Tweak
 Share

Recommended Posts

Lunch: Egen sallad vid skanstull som det ofta blir nuförtiden. Man får salladen gjord efter vad man pekar på. Tog fullkornspasta, bulgur, kyckling, tomat, paprika, gurka och salladsblad. 4/5.

Intressant, låter gott. Quantos dineros?

Lunch: Havregrynsgröt med russin och äppelmos, en fullkornsmacka med ost och skinka, och en kopp té.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frukost: Müsly och fil.

Sen till lunch åt jag vitkålssallad, marinerade champinjoner, tsatziki och tomater.

Till kvällsmat käkade jag soja & sweethotshillimarinerad fläskkarré med ångkoktris och champinjonsås. Till detta drack jag ett eller ja, snarare 5 glas rödvin. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag skulle vara i stan nästan hela dagen så käkade jag där inne.

Till lunch käkade jag på något Pizzahak utanför Polhem där dom erbjöd "Lunchbuffé" vilket innebär att man får ta hur mycket tacos och pizza man vill. Sorgligt nog så fick jag bara en pizza-slice eftersom det var massa hungriga polacker där också. Men, det var helt okej ändå för 64:-. 3/5

Till "middag" så käkade jag på McDonalds. Fy vad äckligt det var. Åt en McFiest Deluxe Bacon, 69:- för menyn. Pommesen var alldeles för saltade vilket gjorde dom helt oätbara. Hamburgaren var slibbig som vanligt, men däremot var den faktiskt varm. Ja, och Coca-Colan smakade Light. 1/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag skulle vara i stan nästan hela dagen så käkade jag där inne.

Till lunch käkade jag på något Pizzahak utanför Polhem där dom erbjöd "Lunchbuffé" vilket innebär att man får ta hur mycket tacos och pizza man vill. Sorgligt nog så fick jag bara en pizza-slice eftersom det var massa hungriga polacker där också. Men, det var helt okej ändå för 64:-. 3/5

Till "middag" så käkade jag på McDonalds. Fy vad äckligt det var. Åt en McFiest Deluxe Bacon, 69:- för menyn. Pommesen var alldeles för saltade vilket gjorde dom helt oätbara. Hamburgaren var slibbig som vanligt, men däremot var den faktiskt varm. Ja, och Coca-Colan smakade Light. 1/5

Jag käkade också McFiest Deluxe Bacon igår. Den var sjukt tråkig, smakade inget alls. Baconburgarn på mAx är 10 gånger bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och den åt jag igår, första gången på Max för mig. Den var riktigt god faktiskt, synd bara att personalen var skittjurig och inkompetenta. 3,5/5

Kommer ihåg mitt första maxbesök för 1½ år sedan. Ett originalmål + en extra cheeseburgare..... härliga minnen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lunch: Tortillawrap med kycklingfilé, mangorajadressing, paprika och mango. Fin kyckling, men dressingen såg jag inte alls av och mangon var helt onödig i sammanhanget. 43 spänn dessutom. Fiasko. 1/5

Middag: Panini med kyckling, paprika samt currydressing. Lokal klassiker som jag håller kär. Lika ljuvlig som vanligt, däremot var brödet idag alldeles torrt och smuligt vilket drar ned betyget. 3/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gårdagen

Lunch: Scrambled eggs, en macka med smör och ost. Anonymt, lättsmält, lägglagat, men gott - bra lunchmat!

Middag: Starka korvar (Kabanoss och någon annan) i en röra med krossade tomater och kidneybönor, tillsammans med ugnsbakade rotfrukter. Serverades med saltgurka och senap. Väldigt gott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hann inte käka frukost, men kom i tid till skolan (vilket en kompis inte, pga att en fågel hade kraschat på han trapp. :P

Till lunch var det ris och nån kycklinggryta i skolan 3/5, till middag blev det hamburgare med mos och aioli 2/5 (ultimata hemmagjorda är gurka, aioli, dressing, lök).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...