Jump to content

Vad betalar ni för era spel?


Vice.
 Share

Recommended Posts

Nån skrev ungefär så här i UC3-tråden:

"hur kan man betala 699:- för ett spel. Det är ju vansinnigt!".

Ja, det är ju en hel del pengar. Jag har oftast aldrig problem med att betala det, eftersom jag alltid får igen mina pengar. Jag betalar aldrig mer än 100-150:- för mina spel. (i snitt)

Min fråga här är: Vad betalar NI för era spel? O_o

Gör ni inte som mig? Köper ett spel vad det nu kostar, och sen drar av 100:- spänn och säljer det på tradera?

Jag köpte UC3 för 499:- säljer det för 360:-

Betalt 139:- för det om jag räknar rätt.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån skrev ungefär så här i UC3-tråden:

"hur kan man betala 699:- för ett spel. Det är ju vansinnigt!".

Ja, det är ju en hel del pengar. Jag har oftast aldrig problem med att betala det, eftersom jag alltid får igen mina pengar. Jag betalar aldrig mer än 100-150:- för mina spel. (i snitt)

Min fråga här är: Vad betalar NI för era spel? O_o

Gör ni inte som mig? Köper ett spel vad det nu kostar, och sen drar av 100:- spänn och säljer det på tradera?

Jag köpte UC3 för 499:- säljer det för 360:-

Betalt 139:- för det om jag räknar rätt.

Det där är väl väldigt, väldigt mycket trådmaterial.

Men, jag har en maxgräns på ungefär 450 kr när det gäller nya spel. Har PS3 utöver datorn. Ska det kosta uppemot 500 spänn så är det ett spel jag vet är utav kvalitet och kommer spela ett tag. Jag handlar spel över Steam, när priset är okej, reor bland annat. Ska jag köpa spel på plats (Vilket nästan bara sker när det är PS3-spel) är det Mediamarkt och beställning via nätet sker från Elgiganten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ogillar att sälja saker jag tycker om. Ett av mina favoritspel är Dead Rising 2, det köpte jag för 599:- och jag skulle aldrig komma på tanken att sälja det, detsamma gäller dom flesta andra spel jag har köpt. Man kan väl säga att jag är lite av en samlare.

Ont: Brukar vänta till spelen inte är lika dyra innan jag köper dom. 2-3 månader efter release datumet, typ. Då brukar det kosta 2-300.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag går tokback på alla mina spel. Köper alla mina PS3-spel (Såklart) och säljer aldrig vidare de spelen. Ao2 är undantaget som bekräftar regeln, det var så löjligt dåligt att jag inte ville ha kvar det i min spelsamling ens. Bytte in det för att få NHL lite billigare.

I alla fall, förr i tiden, när jag i princip aldrig spelade mina konsolspel online. Så väntade jag ofta med att köpa spel, köpte istället spelen under rea, eller något år efter release då priset sjunkit lite. Varför jag förhandsbokade Skyrim har jag egentligen ingen aning om, jag höll på att beställa MW3 och BF3, så det slank väl med av bara farten. Men det hade jag lätt kunnat vänta lite med, eftersom jag ändå bara har tid för krigsspel just nu.

Men sedan jag började nöta COD online så har jag köpt de spelen så fort efter release som jag känner att jag orkar, eftersom multiplayern är som aktivast direkt efter release och ungefär ett halvår - nästa spels release beroende på hur bra spelet är. :P

Till PC så har jag inte ens skaffat speciellt många spel, jag har köpt BC2 och BF3 eftersom jag spelar de spelen online. Sedan har jag 10 spel installerade där tre är köpta, ett är F2P och resten är hemladdade. Så jag är ingen jättelirare på PC, föredrar konsol faktiskt.

PC-spelen säljer jag heller inte vidare. Kanske främst eftersom de är antingen onlinespel, eller steamspel, eller spel likt Minecraft som kostar så lite så det är inte värt att sälja vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollar alltid på Prisjakt. Dock brukar jag mest köpa spel för 199kr. :P

Senaste(och typ det enda) spelet jag köpte bara några dagar efter release var Red Dead Redemption och det beställde jag då från Komplett för lite över 500kr.

Edit: Och att sälja mina spel är big no-no. Samlar hellre ihop till en fin samling.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig mer än 44€. Varför just 44€? Well, för att jag brukar köpa mina spel från Åland och varor värda under 44€ kan man importera momsfritt till fastlandet. Spelen kostar därför aldrig mer än 44€, oftast billigare.

Men säljer ni inte era spel?

Aldrig. Det finns väl vissa spel jag skulle kunna tänka mig att sälja meeen jag orkar inte - det är för mycket bök med annonsering och postande m.m. Inte värt ansträngningen.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Pixie säger jag kollar också även prisjkat efter där det är billigast att köpa. Och nej jag säljer aldrig mina spel alltid kul att spara dem ifall om man till spela det vid ett senare tillfälle. Och varför är just alltid konsol spel dyrare än PC spel? Menar har sett konsol spel för 600-800KR medans samma spel till PC finns för 300-500KR

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Pixie säger jag kollar också även prisjkat efter där det är billigast att köpa. Och nej jag säljer aldrig mina spel alltid kul att spara dem ifall om man till spela det vid ett senare tillfälle. Och varför är just alltid konsol spel dyrare än PC spel? Menar har sett konsol spel för 600-800KR medans samma spel till PC finns för 300-500KR

800kr för ett konsollspel? 699kr brukar ju vara max, men det är mest fysiska butiker som GAME och gamestop som sätter såna priser.

Har för mig att priset är högre eftersom det tillkommer fler avgifter, t.ex så ska konsolltillverkarna ha en del av kakan för varje spel som säljs till deras konsoll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en gräns på ungefär 350kr när det gäller spel.

Att betala 699kr FÖR BARA ETT SPEL är på tok för mycket för mig!

Däremot så kan jag tänka mig att punga ut några hundralappar extra för en collectors box eller dylikt om det är ett spel jag verkligen tycker om så man får extra material i det!

Dock har jag inte köpt nått sånt alls förut, men när GW2 kommer så kommer jag köpa limited helt klart om det kommer nått i stil med det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag betalar aldrig mer än 100-150:- för mina spel. (i snitt)

Men om du säljer spelet betalar du inte 100-150,- för spelet. Då betalar du den summan för att spela igenom spelet (och skaffa alla troféer, om jag känner dig rätt ;) ). Du kan inte plocka fram ett gammalt spel vid ett senare tillfälle och återuppleva magin, vilket är något jag älskar.

Funderar dock på att gå till gamestop något tag med skitspel som jag verkligen aldrig vill stoppa i konsollen igen (typ LEGO: Star Wars). Orkar inte med tradera eller dylikt, så det får vara även om man får dåligt betalt där.

Jag kollar prisjakt efter billiga ställen och köper nästan uteslutande spel när de gått ner till någonstans mellan 99-299,- beroende på hur gärna jag vill ha spelet för tillfället. Oftast önskar jag mig spel i present, både för att det blir billigt för mig på det viset och för att underlätta presenthandlandet för föräldrarna. Är sjukt sugen på Skyrim för tillfället, så jag kanske får göra ett undantag och köpa det dyrare bara för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag äger ingen konsol och laddar helt sonika ner de spel som jag vill spela single player på. Har inte spelat särskilt många spel alls sedan jag köpte min "nya" dator förra året. Det jag har spelat mest är Assassins Creed 2 och Brotherhood samt mängder av Battlefield BC2. Har faktiskt lite dåligt samvete för att jag inte äger Assassins Creed-spelen "på riktigt" eftersom jag, när det handlar om bra filmer och tv-serier, helst vill ha ett original att ställa i bokhyllan.

Bad Company 2 köpte jag billigt på Tradera, och det var inte så himla smart eftersom nyckeln redan var använd ( :doh: ), lyckligtvis var killen jag köpte det av lika dåligt insatt i sådant som jag och hade helt enkelt sålt spelet med tron om att nästa person skulle kunna använda det. Det löste sig genom att jag tog över hans EA-konto.

BF3 är det första spelet som jag har köpt vid release (till och med förbokat), och det var för att jag lyckades hypa upp det otroligt mycket. 399 kronor kostade det, men med tanke på att jag kommer spela det i säkert 1000 timmar så är det ju inga pengar att tala om. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...