Jump to content

Vad betalar ni för era spel?


Vice.
 Share

Recommended Posts

Nån skrev ungefär så här i UC3-tråden:

"hur kan man betala 699:- för ett spel. Det är ju vansinnigt!".

Ja, det är ju en hel del pengar. Jag har oftast aldrig problem med att betala det, eftersom jag alltid får igen mina pengar. Jag betalar aldrig mer än 100-150:- för mina spel. (i snitt)

Min fråga här är: Vad betalar NI för era spel? O_o

Gör ni inte som mig? Köper ett spel vad det nu kostar, och sen drar av 100:- spänn och säljer det på tradera?

Jag köpte UC3 för 499:- säljer det för 360:-

Betalt 139:- för det om jag räknar rätt.

Jag blir alltid irriterad över att folk som är kritiska på att köpa spel alltid brukar snacka om att spel kostar 699kr för att motivera att de laddar ner dem olagligt. Så mycket kostade de när XBox 360 och PS3 var nytt men har inte gjort på många år. Inte ens på Maxi kostar de mer än 699kr längre. 500kr kostar de flesta spelen jag har köpt (Dead Island, Rage, Arkham City, Skyrim). Någon gång så blir det att det kostar mot 600kr men såvidar jag inte absolut måste ha det nytt så väntar jag tills exkra pris och det tar ofta inte lång tid för spelen att komma ner till 200-300kr.

Säljer spel gör jag aldrig. Jag är aldeles för sentimental och förmycket mycket av en samlare för det. Jag har sålt 2 spel en gång för jag ahde inte råd att köpa ett nytt spel jag desperat ville ha (Ghost Hunter) och jag har ångrat mig sedan dess. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Betalar jag 600 spänn för ett spel ska det banne mig vara bra. GTA IV kostade däromkring vid release och fastän jag älskade spelet så sved det fortfarande bra länge. MGS Portable Ops till PSP köpte jag för 550 och det sved också rätt mycket, men jag tänkte att "nån gång kan man väl lägga lite extra". GTA VCS köpte jag för 590 och kunde inte spela första veckan pga mjukvaruproblem, sedan fanns det för 250 spänn mindre på Elgiganten redan en vecka senare. Tough luck.

Standardpris för mina köp är 400 max, oftast letar jag länge på Tradera etc innan, och brukar lyckas håva hem dem för 350 inkl frakt.

Jag säljer aldrig mina spel eftersom man max får in 200 spänn för dem (då jag köper in dem när de redan ÄR gamla) och det kan det vara värt att ha kvar i sin samling. Pengar är alltid pengar, men tänk på att en endaste arbetsdag kan ge lön nog för att kompensera för pengaförlusten man lider genom att spara spelen. Det kan jag ta för att se en vacker spelhylla och plocka fram vad jag spelat genom åren.

Nästa spel jag (kanske!) ska köpa för fullpriset ~600 blir GTA V, men det dröjer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...