Jump to content

Attackerna i Norge


Renard
 Share

Recommended Posts

Han gjorde väl inte det? Han hade köpt kamera och tänkte göra det men valde att skippa det, läste jag.

Ja, så kanske det var.

Anyways hoppas jag, för de mördades och de mördades anhörigas skull, att det inte finns sådana filmer och OM de finns hoppas jag att de aldrig någonsin kommer ut i offentligheten.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker Breivik får på tok för mycket uppmärksamhet av media.

Självklart får man sörja de döda, skadade osv, men det känns verkligen som att Breivik får precis det han vill.

Eller är det bara jag som tycker att det är väldigt oansvarigt av Aftonbladet att sprida vidare Breiviks manifest och tankesätt.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker Breivik får på tok för mycket uppmärksamhet av media.

Självklart får man sörja de döda, skadade osv, men det känns verkligen som att Breivik får precis det han vill.

Eller är det bara jag som tycker att det är väldigt oansvarigt av Aftonbladet att sprida vidare Breiviks manifest och tankesätt.

Jag kan faktiskt hålla med dig där, hela tidningen har ju vart fullsmockad med samma saker under flera dagar nu. Men kvälltidningarna ser väll det hela i vinster. Dom säljer ju mer efter en sån här sak.

Låten han spelade i sin ipod under massakern.

http://www.youtube.com/watch?v=hKLpJtvzlEI

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker även det är underligt att media lägger vikt vid att Breivik var högerextrem. jag tycker högerextremism, och extremism i alla dess former är skit, men det går inte att dra en linje mellan en ideologi och ett massmord. Han är antagligen helt jävla sjuk i huvudet, det är därför han gör så här. Vad han har för tro, vilken politisk ideologi han står för eller vilka TV-spel han gillar är helt oväsentligt.

Han kommer få det tufft på fängelset, även en mördare lär hata denna person. Om det är någon gång som en dödsstraff-förespråkare ska lyckas omvärdera min syn på dödsstraff så är det nu.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han kommer få det tufft på fängelset, även en mördare lär hata denna person. Om det är någon gång som en dödsstraff-förespråkare ska lyckas omvärdera min syn på dödsstraff så är det nu.

Det är det sånna här händelser jag tycker dödsstraff ska vara något bra. Då menar jag när en sån här sak händer och man är säker i sin sak. Som man är i det här läget. Men sen vill man ju att personen ska lida, och det gör dom inte av att bli dödad. Så därför är fängelset bra. Men att han ska sitta på skattepengar är fel. Han borde inte få något alls från oss. Han får väl bita på sig själv om han blir hungrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker även det är underligt att media lägger vikt vid att Breivik var högerextrem. jag tycker högerextremism, och extremism i alla dess former är skit, men det går inte att dra en linje mellan en ideologi och ett massmord. Han är antagligen helt jävla sjuk i huvudet, det är därför han gör så här. Vad han har för tro, vilken politisk ideologi han står för eller vilka TV-spel han gillar är helt oväsentligt.

Han kommer få det tufft på fängelset, även en mördare lär hata denna person. Om det är någon gång som en dödsstraff-förespråkare ska lyckas omvärdera min syn på dödsstraff så är det nu.

Klart som fan det är väsentligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår precis vad du menar, men jag skulle dock vilja säga att han är mer mänsklig än många andra på planeten

Jag är faktiskt, konstigt nog, benägen att hålla med dig. Jag vet inte om mänsklig är rätt ord, men trots att han är totalt empatilös, så beter han sig mer som en människa än många massmördare. Det är inga kryptiska uttalanden när han förhörs av polisen, utan han är totalt lugn och intelligent. Jag tror inte Anders Behring Breivik är psykiskt sjuk, han är bara extremt extremistisk och empatilös.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är faktiskt, konstigt nog, benägen att hålla med dig. Jag vet inte om mänsklig är rätt ord, men trots att han är totalt empatilös, så beter han sig mer som en människa än många massmördare. Det är inga kryptiska uttalanden när han förhörs av polisen, utan han är totalt lugn och intelligent. Jag tror inte Anders Behring Breivik är psykiskt sjuk, han är bara extremt extremistisk och empatilös.

Det jag syftade på var mer att han faktiskt gjorde det han gjorde. Det för mig visar att han är mänsklig.

Brukande av våld är så mänskligt som det bara blir, ju mer våld man brukar desto mer "människa" är man, på ett visst sätt. Våld sitter i våra gener sedan grott-tiden då det faktiskt behövdes, och även om vi kanske inte tycker att Anders behövde bruka så mycket våld som han gjorde så kanske han kände att det var nödvändigt för att få fram sin poäng och få sin röst hörd, och det är vad som, i mina ögon, gör honom mänsklig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...