Jump to content

Attackerna i Norge


Renard
 Share

Recommended Posts

Den islamistiska gruppen har avsagt sig ansvaret. Polisen spekulerar nu att det inte är internationell terrorism, utan en lokal grupp som ogillar det politiska systemet. (Vilket jag ser som likely då det bara attackerades politiska platser. Islamistiska grupper brukar spränga nåt civilt.) Skytten på ön hade nordiskt utseende.

Kom just in på sajten för att skriva detta. Vore ju på sätt och vis skönt om vi undslapp den internationella terrorismen ett tag till. Men det jag inte förstår är varför en terroristgrupp först går ut och säger "Det var vi!" och sen någon timme senare säger "Det var inte vi"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom just in på sajten för att skriva detta. Vore ju på sätt och vis skönt om vi undslapp den internationella terrorismen ett tag till. Men det jag inte förstår är varför en terroristgrupp först går ut och säger "Det var vi!" och sen någon timme senare säger "Det var inte vi"

De gick aldrig ut officiellt och sa det. Nån skrev det på nåt islamistiskt forum och nån journalist snappade upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De gick aldrig ut officiellt och sa det. Nån skrev det på nåt islamistiskt forum och nån journalist snappade upp det.

Där ser man! Jahapp, då var det nog ingen islamistgrupp denna gången. Men frågan är vilken inhemsk terrororganisation som står bakom detta. Finns det några kända etablerade terrornätverk i Norge? Annars kanske det är någon mindre aktör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste en tråd om hurvida det var islamister som låg bakom dådet eller ej, sjukt pinsam.

(Innan man visste religion/etnicitet alls)

"Klart som fan det är muslimer"

"Jag tror inte att det är islamister, jag vet"

(Efter att en islamistgrupp tog på sig ansvaret)

"UT MED ALLA JÄVLA SANDNEGRER!!"

(Efter att motsatsen bevisades)

"Verkar som att det var en etnisk norrman den här gången, tyvärr"

Jag är mörkrädd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är med all säkerhet samma bild, men polisen och/eller pressen kan ju alltid ha fel. :P Onödigt att peka fingrar innan något är bekräftat.

Sant, men nu är det en blond norskjävel och då tänker jag passa på att vässa knivarna. När man ändå har tillfälle, utan att bli anklagad för diverse fobier och diverse andra patetiska anklagelser.

281538_103736456391397_100002651290254_19949_3078284_n_1215347_0.jpg

Frimurarsvin är han också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är det bara en tidsfråga innan Knugen himself spränger en Rolls Royce framför Göran Perssons gods.

Knugen är inte frimurare ;) Bara "insyltad".

-

Gärnigsmannen är alltså: Sionist, islamkritiker, nationalist samt frimurare; fyll gärna på. Kan den vedervärdiga attacken varit en reaktion på Norges modiga beslut att (inom kort) erkänna en palestinsk stat?

Förövrigt tragiskt det Siana nämner, om alla idioter som genast förmodar att det handlar om islamister när det är terrordåd. Visst tanken kom in i mig också när jag såg vad som hade hänt, men det är ju inget som man säger/skriver rakt ut som om det vore fakta. Att även Boomer, till skillnad mot Sniper, fallit in i fällan förvånar mig då jag förmodligen överskattar den vänsteristiska intellektuella cirkeln.

Ut med packet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tårögd verkligen. Barn och ungdomar som helt oskyldigt tagits ifrån deras liv. Jag är helt tom.

Äcklig kallblodig jävel. Livstid fängelse - och då menar jag livstid. Vatten och bröd tills han avlider i sin cell. Vågar man hoppas på det? Nog för att jag förespråkar dödstraff, men inte för sådana här typer. Han förtjänar inte det.

Barn och ungdomar. Vilken äcklig liten hora. Inte ens dina vänner i israel kan rädda dig nu, ditt svin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Citat som jag kan underskriva skriva under, från de "mörkare" delarna av Flashback forum:

Okej, han verkar ha varit sionist (som Oklahoma-bombaren, om man ska lita på IvanLendls uppgifter i en annan tråd), men jag tror, eller rättare sagt vet, att det inte kommer att spela någon roll.

Kampen mot mångkulturalismen, kulturmarxismen o.s.v., är nämligen körd. Jag repeterar; helt jävla KÖRD. Jag har varit "politiskt engagerad" i typ fem - sex år nu, och de här tankarna har dominerat mitt huvud dagligen (och jag är förmodligen inte riktigt psykiskt frisk, till följd av detta), och jag kan säga såhär, jag har ALDRIG kännt ett sådant mörker som jag känner nu, en sådan hopplöshet, aldrig ens i närheten.

Fanskapet MÖRDADE etniska norrmän, oskyldiga människor... och jag menar, det finns liksom inget mer att tillägga. Etablissemanget kommer naturligtvis inte att bry sig om hans sionist-psykopatiska personlighet, utan kommer, givetvis, att lägga fokus på hans åsikter om invandring o.s.v. (och egentligen, varför klandra dom, egentligen, skulle inte ni också utnyttja ett sådant här strategiskt guldläge? Va?)

Det ÄR kört. Vi kommer inte kunna återhämta oss. Aldrig någonsin.

Och till er antirasister, mångkulturalister, socialdemokrater, moderater o.s.v.; GRATTIS! NI HAR VUNNIT KAMPEN OM VÄSTVÄRLDEN, OM EUROPA OCH KAMPEN ÖVER DE VITA FOLKEN (som går sin undergång till mötes)! GRATTIS OCH FARVÄL!

https://www.flashback.org/t1606009 https://www.flashback.org/sp31813267

Grumpy@ Jag förstår din mening, men jag antar att Green_Goblin menar att det är ett av de värsta (mass)morden i modern historia utförd av en enskild individ. Vilket det är. (Sen kan man säkert räkna mord per person i andra folkmord/massmord, men det känns inte relevant - varken idag eller i framtiden.)

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj!

Jag tyckte redan att 25-30 lät som en hög siffra för en enda person att peppra ner, jämfört med de flesta skolmassakrer på senare år som landat på 15-20. Det är klart, är man ensam på en ö med hundratals försvarslösa människor beväpnad med automatvapen och 1½ timme utan polis lär man kunna skjuta ner en hel del.

Sjukt, undrar vad som rör sig i huvudet på en sådan person medan han skjuter ner försvarslösa ungdomar?

Edit:

Bild på folk på ön som barrikaderade sig inomhus:

EsCZP_1215362_0.jpg

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...