Jump to content

Attackerna i Norge


Renard
 Share

Recommended Posts

Japp, IK Start-Molde blev inställd.

Viktigt hörru...

Sådana där rasistiska tirader är givetvis förkastliga men att folk först associerar till islamistiska extremister när ett bombdåd sker är ganska förväntat. The usual suspects, du vet.

--

Det är rätt tragikomiskt med alla högerextremister, rasister och nationalister som nu försöker distansera sig från gärningsmannen med att denne gillar Churchill och är sionist. I allmänhetens och medias ögon spelar dock sådant ingen som helst roll, de är alla av samma skrot och korn. I ett slag av bitterljuv ironi får de som brukar utpeka alla muslimer som terrorister nu smaka på sin egen medicin.

Det mest tragikomiska med hela ditt resonemang är ju att hans dyrkan av Israel (sionism), hans dyrkan av Churchill samt hans dyrkan av Max Manus (norsk motståndsman under tyska ockupationen) gör att han spelar på din planhalva av det politiska spektret. Med hans syn på islam som ett hot mot "den västerländska civilisationen" så avstår han helt och hållet att nämna det viktigaste av allt i hela den mångkulturella soppan; rasen. Istället talar han om någon slags mystisk civilisationskamp likt den där Hunter och hans bok - som Ni gärna propagerat för på forumet. Jag undrar om han till och med skulle kunna beskrivas som en norsk Umberto med en så lik syn på politiken?

Sedan, varför skulle ens nationalister rationalisera denne illdådsmakare istället för att distansera sig? Det vore ju som att försöka försvara självmordsbombaren i Stockholm, eftersom nationalister delar islamisters syn på israel/kvinnor/andra saker som kan ses som likheter i de två lägrena... Helt ologiskt.

För att inte tala om hans engagemang i frimurarsekten vilket ju alla vet ligger nationalister varmt om hjärtat...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Viktigt hörru...

Det mest tragikomiska med hela ditt resonemang är ju att hans dyrkan av Israel (sionism), hans dyrkan av Churchill samt hans dyrkan av Max Manus (norsk motståndsman under tyska ockupationen) gör att han spelar på din planhalva av det politiska spektret. Med hans syn på islam som ett hot mot "den västerländska civilisationen" så avstår han helt och hållet att nämna det viktigaste av allt i hela den mångkulturella soppan; rasen. Istället talar han om någon slags mystisk civilisationskamp likt den där Hunter och hans bok - som Ni gärna propagerat för på forumet. Jag undrar om han till och med skulle kunna beskrivas som en norsk Umberto med en så lik syn på politiken?

Sedan, varför skulle ens nationalister rationalisera denne illdådsmakare istället för att distansera sig? Det vore ju som att försöka försvara självmordsbombaren i Stockholm, eftersom nationalister delar islamisters syn på israel/kvinnor/andra saker som kan ses som likheter i de två lägrena... Helt ologiskt.

För att inte tala om hans engagemang i frimurarsekten vilket ju alla vet ligger nationalister varmt om hjärtat...

Nu bygger du halmgubbar. Ja, jag har konstaterat att politisk islam, islamism, inte är förenlig med västerländsk demokrati; det är ett faktum som många erkända statsvetare, däribland Huntington som du "nämner", håller med mig om. Bara för det betyder det INTE att jag är vare sig islamofob, främligsfientlig, mångfaldsmotståndare, nationalist, högerextremist eller antidemokrat - attribut som väl stämmer in på gärningsmannen (och kanske även på dig, vad vet jag?). Har du förresten läst dagens tidningar och stora delar av "bloggosfären"? Du kan inte förneka att det främst är hans högerextrema kopplingar som lyfts fram i rubrikerna.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu bygger du halmgubbar. Ja, jag har konstaterat att politisk islam, islamism, inte är förenlig med västerländsk demokrati; det är ett faktum som många erkända statsvetare, däribland Huntington som du "nämner", håller med mig om.

Ja, bra så. En åsikt som även delas av den sjuka sionistiska frimurarnorrmannen.

Bara för det betyder det INTE att jag är vare sig islamofob, främligsfientlig, mångfaldsmotståndare, nationalist, högerextremist eller antidemokrat - attribut som väl stämmer in på gärningsmannen (och kanske även på dig, vad vet jag?).

Han var islamofob (alltså anti-islam), ja; främlingsfientlig; ja och nej (mot muslimer, men inte mot araber: förstår du vad jag menar?); mångfaldsmotståndare, nej (ogillar starkt etniska nationalister exempelvis); nationalist, ja och nej (se tidigare, är dock eu-kritisk m.m.); högerextremist, ja (sionist, fundamental kristen m.m.); antidemokrat, ja (ingen förklaring, med idoler som Churchill och Max Manus är det inte konstigt att han ger sig på civila mål). Många åsikter som säkerligen delas mellan mig och honom, ja. Precis som jag delar många åsikter med dig, kommunister, islamister, ja till och med JUDAR. Säger inte någonting. Människor delar gener med grisar till 97% (osäker på siffran, men nåt sånt) - det är ändå skillnaderna som definierar vad vi är, om du förstår vad jag menar.

Har du förresten läst dagens tidningar och stora delar av "bloggosfären"? Du kan inte förneka att det främst är hans högerextrema kopplingar som lyfts fram i rubrikerna.

Nej, jag har inte läst så mycket tidningar eller sett på TV om incidenten. Definitivt inte några bloggar (utöver en sida på nationell.nu). Det borde skrivas om hans syn på islam, hans sjukliga sionistiska syn och hans deltagande i frimurarsekten. Är det sådant som diskuteras? Jag kan tänka mig att det istället trycks på knappar om att det är rasismen (han var ju som alla borde veta nu antirasist) och nazismen (som ju älskar israel och judar) som ska motarbetas hårdare, stämmer det?

Anledningen till att han utförde attentatet tordes ju vara norska socialdemokraternas engagemang för Palestina, samt att dagen innan han utförde sitt sjuka dåd hade ungdomsförbundet demonstrerat för en bojkott av Israel på ön där det inträffade.

Sedan, varför skulle ens nationalister rationalisera denne illdådsmakare istället för att distansera sig? Det vore ju som att försöka försvara självmordsbombaren i Stockholm, eftersom nationalister delar islamisters syn på israel/kvinnor/andra saker som kan ses som likheter i de två lägrena... Helt ologiskt.

Svara gärna varför du försöker bunta ihop judedyrkaren med nationalister och varför det är tragikomiskt att man som nationalist tar avstånd ifrån honom. Tack.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite läskigt

https://www.flashback.org/t1606261

En kille förutspådde terror dådet som skedde igår genom att meditera.

https://www.flashback.org/t1561288

Han har nu skapat en ny tråd där han säger att något kommer hända den 26:de september iår.

https://www.flashback.org/t1606053

Vad tror ni? jävla tur eller hadde han något med attentatet och göra, kände han Anders Breivik tro? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, bra så. En åsikt som även delas av den sjuka sionistiska frimurarnorrmannen.

Och många, många andra. Som jag förstår det, enligt vad jag har läst på tidningarnas hemsidor, slutar det dock inte där. Gärningsmannen är islamofob. Att uttala sig kritiskt om islamism är inte det samma som att vara islamofob, även om det senare oftast inbegriper det förra.

Han var islamofob (alltså anti-islam), ja; främlingsfientlig; ja och nej (mot muslimer, men inte mot araber: förstår du vad jag menar?); mångfaldsmotståndare, nej (ogillar starkt etniska nationalister exempelvis); nationalist, ja och nej (se tidigare, är dock eu-kritisk m.m.); högerextremist, ja (sionist, fundamental kristen m.m.); antidemokrat, ja (ingen förklaring, med idoler som Churchill och Max Manus är det inte konstigt att han ger sig på civila mål). Många åsikter som säkerligen delas mellan mig och honom, ja. Precis som jag delar många åsikter med dig, kommunister, islamister, ja till och med JUDAR. Säger inte någonting. Människor delar gener med grisar till 97% (osäker på siffran, men nåt sånt) - det är ändå skillnaderna som definierar vad vi är, om du förstår vad jag menar.

Vad jag dock inte begriper är hur du får det till att han är "en norsk Umberto" när han bevisligen inte är det. Visst, han gillar Churchill och Israel... Det är det många som gör. Hitler var konstnär och gillade hundar. Bör alla konstnärer och hundälskare betraktas som Hitler-anhängare?

Nej, jag har inte läst så mycket tidningar eller sett på TV om incidenten. Definitivt inte några bloggar (utöver en sida på nationell.nu). Det borde skrivas om hans syn på islam, hans sjukliga sionistiska syn och hans deltagande i frimurarsekten. Är det sådant som diskuteras? Jag kan tänka mig att det istället trycks på knappar om att det är rasismen (han var ju som alla borde veta nu antirasist) och nazismen (som ju älskar israel och judar) som ska motarbetas hårdare, stämmer det?

Det är främst hans islamofobi, främlingsfientlighet och motstånd mot det mångkulturella samhället som betonas.

Svara gärna varför du försöker bunta ihop judedyrkaren med nationalister och varför det är tragikomiskt att man som nationalist tar avstånd ifrån honom. Tack.

Han utpekas som en "högerextremistisk nationalist" i media, därav kopplingen till nationalister. Det som är "tragikomiskt" är att han uppenbarligen delar en hel del åsikter med dessa grupper men det försöker man bortförklara med att han gillar Churchill... Givetvis ska man inte dra alla nationalister (eller andra grupper) över samma kardanaxel men i media och bland stora delar av allmänheten gör man det ändå och små distinktioner är totalt ointressanta.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite läskigt

https://www.flashback.org/t1606261

En kille förutspådde terror dådet som skedde igår genom att meditera.

https://www.flashback.org/t1561288

Han har nu skapat en ny tråd där han säger att något kommer hända den 26:de september iår.

https://www.flashback.org/t1606053

Vad tror ni? jävla tur eller hadde han något med attentatet och göra, kände han Anders Breivik tro? :unsure:

Nu gick ju inte världen under direkt, men visst, han förutspådde att något tragiskt skulle hända, och det gjorde det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det ju lite skillnad på jorden undergång och en "tragisk händelse"

Om den här kille nu faktiskt kan spå framtiden (jag är öppen för allt) så tror jag nog inte att han ser direkt att "Shit! Världen kommer gå under!" utan snarare att något ofantligt negativt kommer ske, vilket han tolkade som att jorden skulle gå under.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag dock inte begriper är hur du får det till att han är "en norsk Umberto" när han bevisligen inte är det. Visst, han gillar Churchill och Israel... Det är det många som gör. Hitler var konstnär och gillade hundar. Bör alla konstnärer och hundälskare betraktas som Hitler-anhängare?

Nej, det är det jag menar. Jag använde istället en direkt attack mot dig istället för att skriva snitsiga ordvitsar om bitterljuv ironi; vilket din attack mot nationalister bestod utav. Han är ju bevisligen inte nationalist heller, därav motattacken.

Det är främst hans islamofobi, främlingsfientlighet och motstånd mot det mångkulturella samhället som betonas.

Som befarat. Inget om sionismen och Norges engagemang för Palestina?

Han utpekas som en "högerextremistisk nationalist" i media, därav kopplingen till nationalister. Det som är "tragikomiskt" är att han uppenbarligen delar en hel del åsikter med dessa grupper men det försöker man bortförklara med att han gillar Churchill... Givetvis ska man inte dra alla nationalister (eller andra grupper) över samma kardanaxel men i media och bland stora delar av allmänheten gör man det ändå och små distinktioner är totalt ointressanta.

Ja, men även GTAsajten är en slags media. Jag visar bara på det banala i att kalla honom nationalist genom att använda samma argumentationsteknik gentemot exempelvis dig. Han är lika mycket "en norsk Umberto" som han är "nationalist".

Att (etablerad) media pumpar ut ordet "nationalist" istället för sionist är en väl tillrättalagd taktik, såklart, totalt orkestrerad utav de som HAN SYMPATISERAR MED. Kyligt utfört allt för att förvilla inte bara det svenska folket utan hela världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill börja detta inlägg med att be om ursäkt till alla muslimska fundamentalister som tog illa upp av det jag skrev, och för att jag gjorde ett oansvarigt uttalande innan det fanns konkret fakta bakom situationen. Sen vill jag tillägga att jag tror inte ens tanken slog mig att en Norrman kunde göra så här mot sina egna landsbröder och systrar. Men Norges sorg är vår sorg, och jag hoppas att vi alla kommer stödja våra norska bröder och systrar igenom den kommande hårda tiden. Sen, slutligen, så hoppas jag att alla ansvariga till detta brott mot mänskligheten kommer att få stå till svars för vad de gjort.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det är det jag menar. Jag använde istället en direkt attack mot dig istället för att skriva snitsiga ordvitsar om bitterljuv ironi; vilket din attack mot nationalister bestod utav. Han är ju bevisligen inte nationalist heller, därav motattacken.

Men det ligger ju onekligen en hel del ironi i det här! Vissa "högerextrema nationalister" brukar vara kvicka att utpeka alla invandrare som skurkar och jordens avskum om några invandrare begår brott. Nu har en av nationalisternas egna (nationalisternas egna, i den breda allmänhetens och medias ögon) gjort något ohyggligt och då får hela gruppen ta smällen. Jag säger inte att det är rätt men det är så det är.

Som befarat. Inget om sionismen och Norges engagemang för Palestina?

Det nämns här och där men fokus ligger på det jag skrev.

Ja, men även GTAsajten är en slags media. Jag visar bara på det banala i att kalla honom nationalist genom att använda samma argumentationsteknik gentemot exempelvis dig. Han är lika mycket "en norsk Umberto" som han är "nationalist".

Det håller jag, som sagt, inte med om.

Att (etablerad) media pumpar ut ordet "nationalist" istället för sionist är en väl tillrättalagd taktik, såklart, totalt orkestrerad utav de som HAN SYMPATISERAR MED. Kyligt utfört allt för att förvilla inte bara det svenska folket utan hela världen.

Foliehattsdiskussioner hänvisar jag till Fox Mulder.

-

I övrigt tror jag att vi och media och de flesta andra har snöat in oss på att försöka gruppera och kategorisera den här galningen. Sådant händer lätt när man försöker hitta anledningar och svar efter dylika dåd. Vi ska dock komma ihåg att det i första hand är fråga om en knäpp individ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"VG och Dagbladet skriver nu om en 1500 sidor lång dagbok som Anders Behring Breivik ska ha lämnat efter sig."

Edit: någon som har länk?

http://www.expressen.se/nyheter/1.2508412/la-ut-sin-terrorplan-pa-natet

http://www.2shared.com/file/M-s-2fBD/2083-AEuropeanDeclarationofInd.html

Väldigt farligt dokument verkar det som. Väldigt mycket "tips" och guider hur man ska göra när man går på rampage.

Läst lite i texten och tycker det är konstigt att han gav upp när polisen kom, han är ganska tydlig i texten att han aldrig kommer ge upp.. Fast han kanske menar kampen i helhet och inte att bli tagen levande, dunno.

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sjukt att han förgiftade sina kulor i magasinen

"Note; I have concluded that .223 ammo is not suitable for creating bio rounds. The bullet simply lacks the size required to fit a deadly doze. 7.62 ammo would be preferable as it is more than double the size. 9 mm bullets are ok for this purpose, but I have to wait for my Glock license before I get access to 9 mm ammunition."

Edit:

"A couple of my friends have their suspicions though. However, I have managed to

channel these suspicions far away from relating to my political convictions. Instead they

suspect that I am playing WoW (and trying to hide it) and a couple of them believe that I

have chosen semi-isolation because of some alleged homosexual relationship which they

suspect I am trying to hide, LOL. Quite hilarious, as I am 100% hetero, but they may

continue to believe what they want as it prevents them from asking more questions)

My goal is obviously to prevent my closest network from asking specific questions, and it

has worked perfectly so far."

"If all fails, I will initiate my career with a private security firm in conflict zones to acquire maximum

funds in the shortest period of time to repay the debts. First coming costume party this autumn, dress up as a police officer. Arrive with insignias:-) Will be awesome as people will be very astonished:-)

Side note; imagine if law enforcement would visit me the next days. They would probably get the

wrong idea and think I was a terrorist, lol )"

Sista stycket utav hans dagbok.

Edit2:

Saturday June 18 - Day 48: I woke up at 11.00 and checked my phone. There was an SMS sent

09.30 from Tonje, the owners girlfriend. She said she was ON HER WAY UP to pick up some

equipment from the barn!!! Omfg; considering the fact that it's a 2-2,5 hour's drive from the

capital she would be here in about half an hour!!! I'm so fucked! She has a large storage room in

the back of the barn and she would need to pass all my ANFO bags to get there. I would need 12

hours minimum to relocate the 1,2 tons of ANFO, not to mention de-construct my chemistry rig,

fume hood, fan and clean up all the beakers etc spread all around. And the living room is full of

yellow stains. It seems I will be left no choice than to use my glock and initiate the evacuation

plan!

I called her up. Luckily she hadn't left yet. Thank God!

Tur för henne att hon inte kom på besök

Edit3:

Han köpte tydligen en 4GB AEE PD80 Mini DV DVR Camera på ebay för 87 USD som han skulle filma dådet med. Men han var orolig för att polisen inte skulle publicera det och han skriver att han inte skulle ha tid och skicka runt det till olika tidningar då det skulle ta för lång tid.

"Sedan lät sig massmördaren lugnt gripas av polis.

Skälet: Han hade slut på ammunition." tyckte det var konstigt att han bara lämnade över sig så.

Redigerad av eminem33
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.2shared.com/file/M-s-2fBD/2083-AEuropeanDeclarationofInd.html

Väldigt farligt dokument verkar det som. Väldigt mycket "tips" och guider hur man ska göra när man går på rampage.

Läst lite i texten och tycker det är konstigt att han gav upp när polisen kom, han är ganska tydlig i texten att han aldrig kommer ge upp.. Fast han kanske menar kampen i helhet och inte att bli tagen levande, dunno.

Den verkar vara nere.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har läst en hel del ur hela manifestet, bland annat hela dagboken som tar oss igenom hela produktionen från dag ett till åttio. Sjuk snubbe. Han blandar in smileys, tv-serier och en hel del annat och får sig att framstå som vilken norrman som helst.

Såg för övrigt en video på NRK när ungdomar åkte tillbaka till Tromsö och fick återse sina föräldrar. Vissa haltade, vissa gick på kryckor och vissa var enormt chockerade. Det var första gången jag började gråta. Fy fan vad tragiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har läst en hel del ur hela manifestet, bland annat hela dagboken som tar oss igenom hela produktionen från dag ett till åttio. Sjuk snubbe. Han blandar in smileys, tv-serier och en hel del annat och får sig att framstå som vilken norrman som helst.

Såg för övrigt en video på NRK när ungdomar åkte tillbaka till Tromsö och fick återse sina föräldrar. Vissa haltade, vissa gick på kryckor och vissa var enormt chockerade. Det var första gången jag började gråta. Fy fan vad tragiskt.

Bara åttio dagar? Han förde väl dagbok från 2002? Fast det kanske inte är den som ligger på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...