Jump to content

21 maj 2011


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Det är väl inget bevis. Alla på NZ kan ju vara stendöda...

Mycket möjligt, en twittrare från Nya Zeeland twittrade ett inlägg i timmen förut. Men en timma innan klockan sex så bara slutade han twittra! Inte ett enda meddelande har han skrivit sedan dess. :o

Edit: Nåväl, här är bevis på att New Zeeland inte är ödelagt, om det är vad som krävs för att du ska sluta vara rädd Vice.

http://twitter.com/#!/dankando

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst trollar väl Vice?

Snälla?

Jag kan inte fatta att ni tar mig så bokstavligt alltid.

Givetvis tror inte jag ett skit på det här, jorden kommer inte gå under på många år.

Men om vi börjar med kometen:

1) Jag är inte orolig för att en komet skall ta livet av oss inom en snar framtid.

Men jämfört med förutsägelsen idag, så är jag mer orolig över en komet, än galningen i USA´s domedag.

2) Folk på NZ, skulle teoretiskt sätt kunna vara stendöda vid det här laget utan att vi kan veta om det. (detta är inget tecken på att jag tror eller det minsta misstänker att så är fallet.)

Ett blogg inlägg är inget bevis.

Om vi för sakens skull säger att det är sant, att alla på NZ är döda.

Skulle vi då veta det i detta ögonblick?

Nej, jag tror inte det. den första myndighet som hade upptäckt det hade sett till att inte media fick reda på det, direkt.

Vi har ingen live kamera där (vad jag vet) som kan bekräfta hur det ligger till.

Så alltså, teoretiskt sett finns det en möjlighet att alla där är döda.

Förstår ni min tankegång...?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det så svårt?

Jag är ju mer orolig att en kommet skall träffas oss nästa år, eller 2036 eller vad det nu är för datum satt.

Bara för att man är mer orolig för nått innebär det inte att man går omkring och oroar sig.

Tex: Du är väl mer orolig för att bli överkörd av en bil än att bli träffad av blixten?

"Vad det nu är för datum satt". Jag vet inte var jag ska börja, så oavsett vad någon påstår så blir du lite extra orolig att det kan vara sant? Att bli överkörd av en bil eller att bli träffad av blixten är ren slump, profetior bygger liksom på att någon lustigkurre tror sig kunna spå framtiden. Om man ens överväger att lägga något vikt i profetior borde man förlora sin rösträtt.

...och det kan en kometträff med göra...

Risken är obviously försvinnade liten jämfört med bilolyckor och blixtar... Sen förstår jag inte varför alla hänger upp sig så mycket på asteroider och kometer, vilken sekund som helst kan jorden skadas av en välriktad gammastråle från en supernova.

När jorden går under så lär det vara på grund av människans idioti, inte på grund av att någon gammal gubbe läste världens äldsta bok skriven av en gubbe som är äldre än tidigare nämnda gubbjävel.

Jorden går under på grund av människan, du skojar?

1) Jag är inte orolig för att en komet skall ta livet av oss inom en snar framtid.

Men jämfört med förutsägelsen idag, så är jag mer orolig över en komet, än galningen i USA´s domedag.

Men du pratar ju om Nostradamus profetia på specifika datum!?

Vi har ingen live kamera där (vad jag vet) som kan bekräfta hur det ligger till.

Så alltså, teoretiskt sett finns det en möjlighet att alla där är döda.

Nää, det finns ju antagligen inga webcams i Nya Zeeland...

Förstår ni min tankegång...?

Nej, inte alls.

Redigerad av mr_tobbe
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte fatta att ni tar mig så bokstavligt alltid.

Givetvis tror inte jag ett skit på det här, jorden kommer inte gå under på många år.

Men om vi börjar med kometen:

1) Jag är inte orolig för att en komet skall ta livet av oss inom en snar framtid.

Men jämfört med förutsägelsen idag, så är jag mer orolig över en komet, än galningen i USA´s domedag.

2) Folk på NZ, skulle teoretiskt sätt kunna vara stendöda vid det här laget utan att vi kan veta om det. (detta är inget tecken på att jag tror eller det minsta misstänker att så är fallet.)

Ett blogg inlägg är inget bevis.

Om vi för sakens skull säger att det är sant, att alla på NZ är döda.

Skulle vi då veta det i detta ögonblick?

Nej, jag tror inte det. den första myndighet som hade upptäckt det hade sett till att inte media fick reda på det, direkt.

Vi har ingen live kamera där (vad jag vet) som kan bekräfta hur det ligger till.

Så alltså, teoretiskt sett finns det en möjlighet att alla där är döda.

Förstår ni min tankegång...?

Är ju inte typ flera tusen plan som flyger dit varje dag, dessutom båtar och allt sådant. Hur många samtal tror du det rings till NZ varje dag?

Varför skulle myndigheterna täcka det?

Vi vet att jorden går under men vi låtsas som vanligt, hallå JORDEN GÅR UNDER! Vad är det att gömma?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte fatta att ni tar mig så bokstavligt alltid.

Det är omöjligt att veta när du är seriös och inte seriös, för du brukar vara seriöst med de allra mest konstiga påståenden vid andra tillfällen.

Men jag förstod att du inte var seriös nu, utan att du bara ville visa en poäng, så jag försökte motbevisa dig. Självklart hade vi vetat om Nya Zeeland hade varit utrotat vid det här laget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nää, det finns ju antagligen inga webcams i Nya Zeeland...

Har jag påstått det?

Du får allt lära dig läsa noggrannare innan du kommer med spydiga kommentarer...

Självklart hade vi vetat om Nya Zeeland hade varit utrotat vid det här laget.

Varför är det så säkert. Vad gäller plan dit så hade man väl kunnat hitta på vad som helst.

När USA attackerades 11/9 så stoppades alla plan dit.

Myndigheter hade väl kunnat komma på nån anledning till att plan till NZ stoppats...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

post-12644-0-16632600-1305994288.jpg

Vad bra att de skrev det, annars hade jag inte vetat.

Ett jävla skämt att 17% har röstat inom 1000 år. Ett och annat troll säkert, men blir mörkrädd om ens 1% seriöst tror att jorden går under inom den tidsramen. Det enda jag tror kan förstöra jorden är solen, och vår sol beräknas ha typ 8 miljarder år kvar.

Hur länge människan kommer finnas kvar är en annan fråga, men jag tror 1000 år är lågt räknat där också. Vi kommer förinta oss själva på ett eller annat sätt, det kommer inte vara någon himlakropp som träffar jorden elle liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var inte du kristen?

Delvis, kan man väl säga. Jag tror till viss gräns på den keltiska kristendomen, ja, men hela det här med Adam, Eva, Lilith, Syndafloden, Moses delar havet osv är bara science fiktion. Dock tror jag på den kristna Gud men jag tar alltid bibeln med en enorm nypa salt.

Och dibel: Delvis rätt, min farmor är judinna vilket gör min far till jude (han är dock så ateist som det bara går, men fortfarande född jude).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...