Jump to content

Är vi en familj?


kicken
 Share

GTAsajten-familjen  

44 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

God eftermiddag kära forumiter!

Ända sedan starten 2002 har GTAsajtens forum gått upp och ner, upp och ner, ner och upp. Medan det vid vissa tillfällen varit superaktivt har det vid andra tillfällen varit inaktivt och tyst som i en kyrkogård. Efter att hettan lagt sig finner vi dock en stor kärna av forumiter som fortfarande finns kvar på forumet. Sanningen är att det inte tillkommit någon ny medlem som tillfört mer än ett par inlägg på flera år. Därför har de forumiter som varit aktiva svetsats samman till en grupp, till en kärna, ja, kanske till en familj.

Medan många lämnat har många även kommit tillbaka. Medan många blivit inaktiva har många andra blivit mer aktiva. Men vart vi än vänder oss, vart vi än tittar och hur vi än resonerar kring saken i fråga kommer vi alltid tillbaka till samma gamla kärna som funnits på forumet i åratal.

Det har numera gått så långt att man vet mer om vissa forumiters privatliv än sina egna vänners privatliv. Och man känner i stort sett alla forumiter ut och in, åtminstone å internetvägar. Här kan vi avslöja våra problem, våra hemligheter, vårt allt, utan att behöva oroa oss för att någon av våra riktiga vänner skall veta om en viss hemlighet. Samtidigt som vi är anonyma är vi ändå en enda stor kompisklunga, eller som jag kallar det, en familj.

Min fråga till er är då vad ni tycker om mina tankar och funderingar. Är vi en sorts familj, eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var någon som för några år sedan jämförde forumet med en familj, han blev utskrattad och utpekad. Så jag säger nej. -_-

Fast då fanns det fortfarande väldigt många forumiter både hit och dit och dessutom var forumet mycket större. Nu har det ju inte tillkommit någon ny på flera år och vi är mycket mer sammansvetsade än vi var då. Vi är en kärna av forumiter som stannat här länge och väl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Familj och familj... låter mycket mysigare när man säger så.

Nja, inte direkt skulle jag iaf säga, men kicken har ändå rätt i att det ändå är mer eller mindre samma personer på forumet som fortfarande följer nästan samma mönster i det mesta i några år nu, och i internetsammanhang så är det ändå rätt stort!

Vote: Kanske/Beror på/Möjligen/Vet inte

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur hamnade den här tråden i loungen? Finns mycket av diskussionsvärde.

Foruminternt=loungen

---

Man kan säga att den primära orsaken till att de flesta hänger på forumet är de andra medlemmarna. Få är här för själva "foruminnehållet" och i synnerhet inte för GTA, utan det är den ganska hmm... ptja, "familjära" stämningen som lockar. Alla "känner" i princip alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast då fanns det fortfarande väldigt många forumiter både hit och dit och dessutom var forumet mycket större. Nu har det ju inte tillkommit någon ny på flera år och vi är mycket mer sammansvetsade än vi var då. Vi är en kärna av forumiter som stannat här länge och väl.

Fast det tyckte vi på den tiden också. Visserligen var vi fler, men grupperingarna var tydligare och tätare än vad de är idag, och då snackade vi mer utanför forumet med varandra än vad vi gör idag. (I alla fall för min del.)

Så det kändes riktigt tight även på den tiden, även fast vi var fler aktiva på forumet. För de flesta av de aktiva var inte med i den riktiga kärnan som fanns även på den tiden.

samuelszon :thumbs-up:

Är du helt säker? Jag hade en annan forumit i åtanke.

Den här sommaren blir det knepigt för mig, men nästa! Jag bjuder på öl!

Sådär låter det varje år, det kommer aldrig bli någon ordentlig forumträff. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...