Jump to content

Flytt till VPS


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Hur vet du att det du postats har registrerats då?

Nu måste man ha två webbläsare öppna. Du klickar post på den ena sen går in och kollar att posten har kommit in som den skulle, med den andra

Varje post registreras, dock måste man ju trycka tillbaka. Du behöver inte två webbläsare, två flickar fungerar om det är så..

Ja, flera.

Låt oss säga 2 gånger av 10

Då är du nog för snabb, jag har inga problem med att mina post inte blir postade.

Nu är det ju ingen väntetid alls, max 1 sekund. Så det är nog lugnt.

/bild/

Haha!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig har det vart så här sen forumet flyttades till en VPS tunnel alltid lika segt spelar inge roll hur länge jag än väntar. Nej tyckte forumet var mycket snabbare förut med att posta än vad det vart nu.

Inte meningen att det ska vara snabbare..

VPS använder bara exakt så mycket resurser som behövs vilket gör det billigare (och mindre pålitligt)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

För mig tar det över tio sekunder att efter man postat bli vidarebefordrad så jag måste öppna en ny tab efter varje post. Vet inte varför det är så segt, men det har varit det sedan flytten till VPS.

Ibland händer det för mig med det kan ta 2 sekunder ibland ibland händer det att det blir 10 sekunder. Har även hänt att jag kan ha postat ett inlägg gått ifrån datorn kanske 1-10min inget har hänt ibland får jag att det är fel på sidan. Men när man går tillbaks så har inlägget postats.

Hoppas nu att hultan fixar detta och sjukt störande att jag visas som utloggad hela tiden fast jag är online och måste klicka på forum varje gång jag besöker forumet för att problemet skulle försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att undkomma dubbelpost-problemet så brukar jag bara klicka på trådnamnet när jag tryckt på "Add Reply". Ni vet, det står typ GTAsajten > Loungen > Humortråden i grå stil ovanför postrutan. Då blir det aldrig dubbelpost och man hamnar i samma tråd igen om man så vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att undkomma dubbelpost-problemet så brukar jag bara klicka på trådnamnet när jag tryckt på "Add Reply". Ni vet, det står typ GTAsajten > Loungen > Humortråden i grå stil ovanför postrutan. Då blir det aldrig dubbelpost och man hamnar i samma tråd igen om man så vill.

Same same!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Grymt irriterande att posta inlägg numera, tyvärr :(

Jag skulle vilja ha en knapp "Skickas du inte vidare?" eller liknande.

För det enda jag vet att komma ur den oändliga loopen när man väntar på att inlägget "postas" är att bläddra till en annan sida och sen tillbaka, alt. Trycka på rubriken och sen gå till senaste posten.

Inte för att låta gnällig eller så, men det blir en hel del klick extra till slut.

Om det nu inte är så att jag missat en superobvious väg man enkelt kan gå?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt irriterande att posta inlägg numera, tyvärr :(

Jag skulle vilja ha en knapp "Skickas du inte vidare?" eller liknande.

För det enda jag vet att komma ur den oändliga loopen när man väntar på att inlägget "postas" är att bläddra till en annan sida och sen tillbaka, alt. Trycka på rubriken och sen gå till senaste posten.

Inte för att låta gnällig eller så, men det blir en hel del klick extra till slut.

Om det nu inte är så att jag missat en superobvious väg man enkelt kan gå?

Jag brukar klicka bakåt och uppdatera

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...