Jump to content

Flytt till VPS


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Ja, det är klart att det inte är det bästa att flytta över till VPS, men om Hultan inte känner för att betala onödigt mycket pengar för att hålla forumet uppe, så ska han självklart inte behöva göra det. Saker och ting fungerar inte lika bra längre, men vi finns åtminstone kvar och det är det viktigaste.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är klart att det inte är det bästa att flytta över till VPS, men om Hultan inte känner för att betala onödigt mycket pengar för att hålla forumet uppe, så ska han självklart inte behöva göra det. Saker och ting fungerar inte lika bra längre, men vi finns åtminstone kvar och det är det viktigaste.

Jo, exakt. Han har säkert råd att ha kvar sidan på en vanlig server, men om han kan spara in 500kr per år säger vi på att flytta till VPS, så är det nog bättre än att hela sidan och forumet läggs ner tycker jag. Det fungerar inte optimalt, men jag tror och hoppas att han gör så mycket han kan för att fixa det så bra som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultenius borde utveckla möjligheterna att donera pengar till forumet. Jag tror det finns ett flertal medlemmar som skulle vara villiga att skänka en hundring (t.ex. genom paypal eller sms) för att betala serverkostnader, understöda forumutveckling, ändra användarnamn, få en donator-stjärna m.m.

Jag pratade med hultan om det där och han sa att han inte var intresserad av att mottaga donationer pga välbetalt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Gör ett exempel nu och se om du förstår. Om jag går in i en tråd som du har gjort eller nån tråd du har postat så gör jag en post i den tråden. Sen om jag går tillbaka till den tråden så har din och min post dragit ihop sig att den delar på sig.

Eller att min post hamnar en bit i din post så det går knappt att läsa vad det står. Om du inte förstår så ska jag försöka ta en bild på det när det händer nästa gång

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör ett exempel nu och se om du förstår. Om jag går in i en tråd som du har gjort eller nån tråd du har postat så gör jag en post i den tråden. Sen om jag går tillbaka till den tråden så har din och min post dragit ihop sig att den delar på sig.

Eller att min post hamnar en bit i din post så det går knappt att läsa vad det står. Om du inte förstår så ska jag försöka ta en bild på det när det händer nästa gång

Det han försöker säga är att han använder chrome och får den otroligt störande buggen att sidan blir kortare än den egentligen ska vara och visst innehåll försvinner.

Detta kan dock inte hultan göra något åt (är jag ganska säker på), gå och klaga på chrome eller IPB

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...