Jump to content
Hultenius

Flytt till VPS

94 inlägg i denna tråd

Kära medlemmar och gäster,

Inom några dagar kommer GTAsajtens Forum att flyttas över till en så kallad VPS då vi behöver "anpassa kostymen" efter verkligheten. Att ha en egen server till forumet är nämligen lite overkill i dagsläget och kostar onödigt mycket pengar.

Med en VPS får vi lite sämre prestanda, men till ett betydligt bättre pris. Skulle forumet växa framöver finns det också goda möjligheter att skala upp resurserna.

Med lite tur kanske forumet till och med upplevs aningen snabbare i och med att VPS:en finns placerad i Sverige (= kortare "latenser" = snabbare nedladdning av småfiler). Vi får se. Problemet ligger snarare i lägre kapacitet (”max antal besökare”).

Jag återkommer med datum och tidpunkt för flytten.

• Gilla 4

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Huvudsaken är att forumet fortsätter leva. Sen om prestandan blir sämre spelar mindre roll.

Edit: Under vilka timmar kommer forumet ligga nere? (jag antar att det kommer göra det)

Redigerad av Renard
  • Gilla 1

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Edit: Under vilka timmar kommer forumet ligga nere? (jag antar att det kommer göra det)

Som sagt, återkommer om tid och datum.

Men förmodligen under sämsta möjliga tid, dvs. på kvällen när så många som möjligt är aktiva :)

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Som sagt, återkommer om tid och datum.

Men förmodligen under sämsta möjliga tid, dvs. på kvällen när så många som möjligt är aktiva :)

Murphys lag säger att det klart och tydligt kommer bli kring den tiden och det kommer bli lite försenat att starta upp den igen :)

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Forumet kommer att flyttas till VPS:en imorgon (2/6). Lasset går kl. 12:00 och pågår ett godtyckligt antal timmar. Under tiden kommer forumet vara otillgängligt.

Vädret sägs vara på vår sida, så jag rekommenderar alla att gå ut och leka istället!

• Gilla 1

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

När jag klickar på notifikationsfliken så kommer jag till en notifikationssida istället för att få ned fliken. I och med att man inte får ned fliken så försvinner aldrig ettan, om man inte klickar sig runt ett tag och lyckas få fram notifikationstexten.

Jag ser inga smileys i smileyrutan till höger nu när jag skriver posten heller.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Kan inte minimera forum-delar, inget händer :/

Skriver man ett Snabbinlägg och trycker nånstans utanför skriv-fältet (för att t.ex. lägga till en smilie eller bild) och sen markerar skriv-fältet igen så försvinner det man skrev

Går inte att skriva statusmedelanden eller kommentera dem. Verkar inte som min visningsbild i status-boxen syns? Klickar man på den dyker den upp

Redigerad av GiZmo

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Flytten är genomförd.

Glöm inte att rapportera fel om ni hittar några. Jag är ganska säker på att de finns.

Tiden är fuckad!

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Filtreringsrutan längst ned i en tråd brukar man kunna dölja och göra mindre, men det går inte nu.

Jag kan heller inte klicka på ett inlägg och se vilka som har plussat det.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Smileysarna funkar inte. Inte i FF i alla fall. Klickar man på gubben kommer inte listan fram

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

tycker forumet är lika snabbt som det alltid varit? enda som inte funkar är som alla andra sagt smilesarna

Edit: tycker det kanske är lite snabbare till och med

Redigerad av eminem33

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Man kan inte minimera senaste trådar på framsidan

Markerar man utanför denna boxen man skriver i och tillbaka försvinner all text..........

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

tycker forumet är lika snabbt som det alltid varit? enda som inte funkar är som alla andra sagt smilesarna

Edit: tycker det kanske är lite snabbare till och med

Laddningstiderna är det då verkligen inget fel på.

... resterande saker funkar däremot lite sisådär.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto för att få full tillgång till forumet. Det är enkelt och går snabbt!

Skapa konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in