Jump to content

Lustiga personer där du bor!


Renard
 Share

Recommended Posts

De finns överallt i Sverige. Lustiga, konstiga, roliga, tragiska eller helt enkelt bara skumma personer, som får sig ett litet rykte, och/eller ett smeknamn. Många lokalbor känner till dem, och de går bra att prata om när diskussionsämnena börjar sina. Nu är min fråga till er: Vad har ni för lustigkurrar där ni bor?

Här i Vällingby har/hade vi en psykiskt instabil kvinna som gick omkring och pratade med bussar. De var tydligen hennes bästa vänner.

Sen har vi ju kristustanten på t-banan. Vet inte om hon fortfarande reser runt, men hon kom fram till mig och mina polare när vi var små och bjöd på tuggummi, för att senare börja sjunga om hur Gud älskar vita, bruna, svarta, gula, och gröna barn runt om i hela världen.

Redigerad av Renard
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Prinsessan" - en sliten kvinna med långt hår och prinsesskrona på huvudet som ser lite här och var i centrum. Cyklar nästan alltid, och det går ofta så sakta att jag inte förstår att hon kan hålla balansen.

"Galningen i permobil" - en man med utländskt påbrå som åker jävligt fort och farligt med sin permobil. Kryssar mellan fotgängarna på trottoaren.

"Mannen med skägget" - en riktig profil i innerstan. Jag har alltid trott att han har någonstans att bo eftersom han oftast ser hyfsat ren ut, och han har olika kläder ibland, men sedan jag flyttade in till stan så har jag sett honom vandra runt på nätterna. Han pratar inte med någon och det går många sägner om honom. "Han har våldtagit småbarn" "Hans familj är kvar i Afghanistan och han har svurit att inte ansa håret/skägget förrän de är här hos honom" osv osv.

Inga särskilt lustiga personer när jag tänker efter. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här i Stockholm finns det väl en och annan.

"Fittja-tarzan" - Brukar stå och danska i tunnelbanan, iförd endast shorts. Gärna vintertid.

"OS-mannen" - Snubbe som springer runt med en OS-mantel på sig, och en olivkrans som huvudbonad.

"Munspelsmannen" - Ja, som det låter.

"Jesustanten " - Springer runt och ropar kristna slagord, typ. Redan nämnd av TS.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Buss-tova: Kör bussen som om det vore formel 1 att ta sig till nästa busshållsplats för att sedan vänta där i några minuter och upprepa. Är allmänt dryg och är en kärring. Släpper in in folk på bussen (om den är där tidig) fast det är -35 grader ut. Vi hade en grupp på facebook som fick ca 500 (halva skolan) medlemmar innan den togs bort pga personangrepp.

Det är typ det värsta vi har här. Lite fyllon osv finns det väl också, även en vi kallar dragspelsturken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Kumla har vi Vargmannen. Han ser tämligen normal ut, brukar knalla runt med en slokhatt och när han har rakat sig så han inte ser så ovårdad ut skulle man kunna ta han för en lärare eller liknande. Hans sysselsättning är att gå runt och yla som en varg på kvällar/nätter. På dagar däremot uppför han sig normalt (varulv!)

I Örebro finns det ju Nisse Solsken, som jag bara träffat en gång och det var ett tag sen, vet inte så mycket om han egentligen. Gammal gubbe som går runt och är glad med en namnbricka där det står Nisse Solsken.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här i byn jag bor finns det två tanter, syskon(inte tvillingar,) som alltid går arm i arm och alltid har samma kläder på sig. Det ser ganska lol ut.

Finns ett gammalt par här i Östersund som alltid går lika klädda och arm i arm. Tror de var med i det där programmet med Filip & Fredrik, vad hette det... Skönaste människor? Äh, F&F-program var det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Örebro finns det ju Nisse Solsken, som jag bara träffat en gång och det var ett tag sen, vet inte så mycket om han egentligen. Gammal gubbe som går runt och är glad med en namnbricka där det står Nisse Solsken.

Han kommer ursprungligen från Hällefors, träffat honom ett par gånger.

I Svenstavik har vi Uno-Einars. Han är en gammal dräng (och lite crazy in the coconut.) som förlorade sitt jobb för ett par år sedan. Så nu går han omkring utanför ICA och pratar med alla som kommer i hans närhet. Ingen förstår vad han säger förutom de andra fyllegubbarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga lustigkurrar i London? :D

Det finns en man jag går förbi varenda morgon, vecka in och vecka ut. Han står utanför en resturang och säljer "The Big Issue" (motsvarigheten till Situation Stockholm). Han är välklädd, artig och trevlig om man ska jämföra med 99 % av alla andra som säljer samma magasin. Något som fått mig att respektera honom oerhört. Vad som är lustigt med honom? Well, lustigt och lustigt, men han säger "Good Morning" hur artigt, vänligt och snällt som helst till VARENDA EN som går förbi honom. Och här pratar vi inte om en random liten gata, utan en vältrafikerad gata där massvis med folk går förbi honom, ibland upp till 10 personer på 5 sek eller så (okej, lite överreaktion, men iaf väldigt mycket!). Hur som helst tittar han varenda person i ögonen och säger Good Morning vilket i alla fall får mig att må bra och få en bra start på dagen. Att jag sedan inte köpt magasinet från honom kan vi lägga åt sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Eskilstuna hade vi en som kallades "vädermannen". Han gick alltid runt med ett par påsar och så fort man frågade honom vad vädret var kollade han upp mot himlen och svarade. Mkt trevlig man.

Du glömmer den ultimata: Smugglarkungen är en Eskilstunaprofil som alla i staden känner till! Går alltid omkring med sina kryckor, käften går 24 timmar om dygnet och han pratar om allt ifrån att han var en rysk smugglarkung under 1400-talet (eller när fan det nu var) till hur han älskar människor ifrån utlandet!

En gång när jag var på väg till skolan så mötte jag honom, och han gick och talade helt för sig själv om hur ungdomar förstör samhället. Då tittade han på mig och sa "Men inte du, du är en fin pojke, du kommer ifrån utlandet". Född och uppvuxen i Eskilstuna, man tackar! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Mannen med skägget" - en riktig profil i innerstan. Jag har alltid trott att han har någonstans att bo eftersom han oftast ser hyfsat ren ut, och han har olika kläder ibland, men sedan jag flyttade in till stan så har jag sett honom vandra runt på nätterna. Han pratar inte med någon och det går många sägner om honom. "Han har våldtagit småbarn" "Hans familj är kvar i Afghanistan och han har svurit att inte ansa håret/skägget förrän de är här hos honom" osv osv.
Han ser så himla gosig ut! När jag och en kompis skulle gå på bio i Linköping en gång såg vi honom stå inne i biografen och smeka ett flipperspel som om han var ett litet barn som enbart ville spela en endaste omgång.

Här har vi inga lustiga personer om man bortser från alla som bor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...