Jump to content

Lustiga personer där du bor!


Renard
 Share

Recommended Posts

I Kumla har vi Vargmannen. Han ser tämligen normal ut, brukar knalla runt med en slokhatt och när han har rakat sig så han inte ser så ovårdad ut skulle man kunna ta han för en lärare eller liknande. Hans sysselsättning är att gå runt och yla som en varg på kvällar/nätter. På dagar däremot uppför han sig normalt (varulv!)

Är inte han från Askersund?

Av respekt för personerna i fråga kommer jag inte använda deras namn, men det finns en dam som från morgon till kväll vandrar runt med flera väskor på sig som om hon var på nåt ärende, en gubbe som spelar munspel vid alla matbutiker och en annan översocial gubbe som bara går att bli av med om man frågar honom om han vill hänga med till jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MacDonalds-Tanten - En tant som går runt med tjocka kläder och läser upp streckkodsnummer på matvaror @ Willys, annars sitter hon på "Donken" och äter happy meal. Eva heter hon tror jag, har lust att gå fram och krama henne, men vågar inte. Sen bär hon 2 väskor också!

En ryggsäck med barnmotivet "Cars" och sedan har hon en sån där resväska med hjul.. Och på den hänger det en sån där skrattpåse.

Det sägs att hon har fullt med pengar i väskan.. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får ju inte glömma Daim-mannen! Han sitter på ICA och äter diverse olika chokladbitar och han tar tid på sig när han äter chokladen något djävulskt! Han kan seriöst sitta med en liten daim-bit i 25 minuter och bara sitta där. Sitter nästan alltid med en dunjacka på sig (på sommaren har han någon jävla hemmabyggd jacka) och har hästsvans!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Balkong-Hitler är namnet på en gubbe som bor 20 meter från mig och brukade stå och skrika på oss från sin balkong när vi lekte i grannskapet. "Gå hem till ert eget område och lek!" brukade han gorma trots att vi faktiskt var i "vårt eget område". Han fotograferade de som var riktigt högljudda och sa att han skulle skicka bilderna till polisen... vilket knappast var en särskilt genomtänkt plan. BH är ansvarig för 21 förbudsskyltar i området (runt 70 hus), det varierar mellan väldigt specifika skyltar såsom "rullskdridskoåkning förbjuden", generella skyltar såsom "PRIVAT OMRÅDE" och rena uppmaningar i form av "Välkommen till fots!" med en tillhörande cykelförbudsskylt; alla är förstås lagstiftade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte han från Askersund?

Av respekt för personerna i fråga kommer jag inte använda deras namn, men det finns en dam som från morgon till kväll vandrar runt med flera väskor på sig som om hon var på nåt ärende, en gubbe som spelar munspel vid alla matbutiker och en annan översocial gubbe som bara går att bli av med om man frågar honom om han vill hänga med till jobbet.

Mycket möjligt, men bor i alla fall i Kumla är jag rätt säker på. Har för mig att min storebrors kompis nästan bor granne med honom. Sen sitter han på samma tåg som mig ibland och går alltid av i Kumla.

---

Fittja-Tarzan var med i 100 Höjdare.

Redigerad av Frusciante
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flöjttanten! Fast hon har försvunnit nu.

http://www.facebook.com/group.php?gid=76866761342

http://www.youtube.com/watch?v=fT3fBVHDpt8

Hon brukade sitta hela dagarna och spela två olika toner på sin flöjt i hopp om att få pengar. Hon hade en skylt bredvid sin pengakorg med en bild på jesus, och texten "Jesus is coming, look busy". :D

Redigerad av IceCandy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Galningen i permobil" - en man med utländskt påbrå som åker jävligt fort och farligt med sin permobil. Kryssar mellan fotgängarna på trottoaren.

:lol: Var finns dem inte?

Tja, på en angränsande gata vid mig bor en kvinna som måste vara minst 150 år gammal och hon brukar gå på vår gata och stanna bilar för att hon anser att de kör fört fort - vilket de inte gör för den delen.

Hon har även en tendens att kunna gå naken utomhus emellanåt, men vad gör det.. :sick: Har dock haft turen att inte fått se na än i sin frihet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

EU-mannen i Gävle!

En tysk snubbe som springer runt och predikar om att vi borde gå ur EU och massa shit!

Burk-Dan, also Gävle!

Kort sagt, han samlar burkar varenda dag, i sol och regn, på sommaren och vintern. Ingen vet egentligen varför han gör det, men det finns ett antal teorier!

En är att han gillar ljudet när man pantar burkarna åtminstone!

Sen att han har en jävligt fint inred lägenhet också, ingen aning om det är från alla burkar han har pantat i sitt liv eller om det är pengar på nått annat sätt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Knarktanten vid Råcksta tunnelbanestation har jag råkat ut för vid otaliga tillfällen. Hon går omkring och frågar random människor om de är "fina människor". En gång hade en kompis till mig bara stirrat på henne surt och gått förbi. Nästa gång hon såg honom hade hon tydligen muttrat "jävla människa".

:ph34r:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...