Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Hur sätter man magi på vapen? Solugems eller vad det heter?

Fattar inte det?

Har en tvåhandsyxa som ger damage 98 men tänker att den kan bli fetare med nån magi. Hur gör jag då?

Och jag spelade bara oblivion typ 5 minuter sen tröttnade jag och sålde det. är det lika jävla bra som skyrim? Värt att köpa igen kanske

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur sätter man magi på vapen? Solugems eller vad det heter?

Fattar inte det?

Har en tvåhandsyxa som ger damage 98 men tänker att den kan bli fetare med nån magi. Hur gör jag då?

Och jag spelade bara oblivion typ 5 minuter sen tröttnade jag och sålde det. är det lika jävla bra som skyrim? Värt att köpa igen kanske

enchanting.

Hitta ett vapen som har någon kul magi. (Vi tar till exempel nu Fire damage.)

Ha sönder det på ett enchant table för att lära dig magin så du kan sätta det på andra vapen.

Då hittar du ett soul gem (Grand/black soul gem är att föredra.)

Då tar du din yxa och ditt soul gem och går till enchant bordet och fixart!

Välj vapen, välj gem, välj magi. Så ser du sluteffekten sen.

Ju högre skill du har i Enchanting desto bättre blir effekterna. Perks boostar också.

Finns potions som boostar din enchanting också ^^

@Oblivion.

Jag gillade Oblivion lika mycket som Skyrim om inte mer. Ge spelet en chans när du känner dig "klar" med Skyrim.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Har en fråga om Barbas. Man gör ett uppdrag med honom där man skall hämta en yxa. I slutet väljer man om man vill halshugga honom och behålla yxan eller lämna i från sig yxan och låta honom leva.

Men oavsett så förlorar man honom.(?) Kan man inte behålla honom efter uppdraget?

Kan ju vänta med uppdraget, men är det värt att vänta med uppdraget? Finns det några kommande fiender som är så pass svåra att han är bra att ha?

Hittils har fienderna varit ganska lugna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Har en fråga om Barbas. Man gör ett uppdrag med honom där man skall hämta en yxa. I slutet väljer man om man vill halshugga honom och behålla yxan eller lämna i från sig yxan och låta honom leva.

Men oavsett så förlorar man honom.(?) Kan man inte behålla honom efter uppdraget?

Kan ju vänta med uppdraget, men är det värt att vänta med uppdraget? Finns det några kommande fiender som är så pass svåra att han är bra att ha?

Hittils har fienderna varit ganska lugna.

Jag föreslår den här sidan när du stöter på ett problem, The Elder Scrolls Wiki. Där kan du även få reda på bakgrundshistoria om olika karaktärer, som Barbas som har varit med i tidigare TES-spel.

Och nej, du kan inte behålla honom oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Har en fråga om Barbas. Man gör ett uppdrag med honom där man skall hämta en yxa. I slutet väljer man om man vill halshugga honom och behålla yxan eller lämna i från sig yxan och låta honom leva.

Men oavsett så förlorar man honom.(?) Kan man inte behålla honom efter uppdraget?

Kan ju vänta med uppdraget, men är det värt att vänta med uppdraget? Finns det några kommande fiender som är så pass svåra att han är bra att ha?

Hittils har fienderna varit ganska lugna.

Vice du kan köpa en hund i markarth precis utanför bland hästarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ni tipsa om någon bra affär?

Jag säljer i princip bara saker i general store i whitrun, där jag har mitt hus.

Men de har i princip inga pengar. Max 2000 gold. Så jag får alltid bära omkring på dyra vapen och rustningar.

Dessutom köper de inte sådana där magiska stavar.

Så gärna tips på affärer som är större och har mer pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ni tipsa om någon bra affär?

Jag säljer i princip bara saker i general store i whitrun, där jag har mitt hus.

Men de har i princip inga pengar. Max 2000 gold. Så jag får alltid bära omkring på dyra vapen och rustningar.

Dessutom köper de inte sådana där magiska stavar.

Så gärna tips på affärer som är större och har mer pengar.

Vice om du nu inte läste min post för nån sida bak så hugg lite ved kanske 1-3 timmar om du orkar så ska du se att du får pengar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ni tipsa om någon bra affär?

Jag säljer i princip bara saker i general store i whitrun, där jag har mitt hus.

Men de har i princip inga pengar. Max 2000 gold. Så jag får alltid bära omkring på dyra vapen och rustningar.

Dessutom köper de inte sådana där magiska stavar.

Så gärna tips på affärer som är större och har mer pengar.

Det finns 3 smedar i Whiterun också. Den första som du ser när du går in igenom main gate är två. En utomhus och en inomhus. Båda har 1000 each tror jag.

Sen finns ju Eorlund uppe ovanför Companions =)

Finns även en General shop och en smed i Riverwood som inte alls är långt ifrån.

Där har du 6 affärer. Om du behöver fler, Åk till andra städer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns 3 smedar i Whiterun också. Den första som du ser när du går in igenom main gate är två. En utomhus och en inomhus. Båda har 1000 each tror jag.

Sen finns ju Eorlund uppe ovanför Companions =)

Finns även en General shop och en smed i Riverwood som inte alls är långt ifrån.

Där har du 6 affärer. Om du behöver fler, Åk till andra städer.

Tack!

Tänkte köra daedric quest men kan det hindra/stoppa/förstöra andra quest? Läste ntt om det på wikian men hittar inte det nu? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...