Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

Varje ingrediens har 4 effekter. Den första kan du få veta genom att äta ingrediensen. Men du får också känna av en mild version av dess effekt. På det sättet så kan du lättare para ihop olika ingredienser och skapa nya potions. T ex 2 ingredienser som ger hälsa blir en healthpotion osv.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hittills tre saker jag kan joina: thief guild, stormcloaks rebellion och imperial legion.

Spelar ödln med hevy armor och 2 handsvapen!

1) vilken skall/bör man joina?

2) Kommer det fler, bättre som man kan joina?

3) Kan man joina ett, och sedan gå ur och joina ett annat?

Vill helst vara med "de goda" första gången jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hittills tre saker jag kan joina: thief guild, stormcloaks rebellion och imperial legion.

Spelar Argonian med hevy armor och 2 handsvapen!

1) vilken skall/bör man joina?

2) Kommer det fler, bättre som man kan joina?

3) Kan man joina ett, och sedan gå ur och joina ett annat?

Vill helst vara med "de goda" första gången jag spelar.

Fixed.

---

Du kan endast välja EN av dessa Stormcloaks eller Imperial. Stormcloaks vill ha som Skyrim var en gång i tiden bara Nords dessutom är dem rebeller. Medast Imperial slåss för imperiet om jag minns rätt. Det är just dem två du kan välja vilken av dem vill du gå med i. Jag har själv kört genom att gå med i Imperial Legion fast dem försökte

hugga av huvudet

på dig. Thiefs guild o andra såna där side guild eller vad man kallar det som kan man joina så spelar inge roll. Men det är just bara Stormcloaks eller Imperial Legion du måste välja sida eftersom det är ett inbördeskrig.

Kan även tillägga att stormcloaks dödade

Kungen

av Skyrim.

EDIT: Såg din lilla lista nu

1: Som jag skrev det är upp till dig o skrev en liten förklaring vilka som är goda o onda.

2: Du kan joina vilket du vill.

3: Du kan joina vilka du vill men just detta inbördeskrig i Skyrim så måste du välja sida som jag gav en förklaring till.

4: Som du skrev att du vill helst vara med "de goda" så är det Companions o mage guild du ska gå med i samt Imperial Legions.

Redigerad av SilentViper
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hittills tre saker jag kan joina: thief guild, stormcloaks rebellion och imperial legion.

Spelar ödln med hevy armor och 2 handsvapen!

1) vilken skall/bör man joina?

2) Kommer det fler, bättre som man kan joina?

3) Kan man joina ett, och sedan gå ur och joina ett annat?

Vill helst vara med "de goda" första gången jag spelar.

1. Du behöver igentligen inte gå med någon men det finns ingen orsak att inte gå med så många som möjligt.

2. Där finns fler du kan gå med. Bla. Companions, Mage College, Dark Brotherhood.

3. Man behöver inte gå ur för att gå med i ett annat. Bara Stormcloaks och Legion som du måste välja mellan. Som Argonian så passar Legion bäst då Storcloaks är rasistiska och vill slänga ut alla som inte är Nords. Men de igentliga skurkarna är de Alver som tvingar Legion att göra som de vill och i grunden är orsaken till imbördeskriget.

Vill du vara god så ska du inte gå med "Dark Brotherhood". Dock kan du, om du vill, göra första uppdraget för att få träffa en av deras högsta ledare och döda henne och därmed krossa Dark Brotherhood i Skyrim för att tag. Thief Guild är lite mittimellan men de är inte lika neutrala som de var i tidigare spel. Du kan alltid testa att gå med och sedan inte göra fler quest om du ogillar vad de ber dig göra. Companions och Mage College är goda så där kvittar det helt.

Om du för någon anledning vill gå ur ett så är det bara att bryta mot en av deras lagar t ex stjäla något från en av deras medlemar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får lite småpanik.

Jag är en sådan person som inte kan gå förbi nått utan att undersöka.

Så är jag på väg till ett ställe i nått uppdrag, och går förbi städer/grottor/etc så måste jag gå in.

Vilket gör att jag har sjukt många uppdrag på min lista.

Det är ju omöjligt att inte få det, varje mänska man träffar ger ju en nån form av uppdrag i princip.

Så min fråga är: Spelar det nån roll i vilken ordning jag gör uppdrag?

Alltså, kan ett uppdrag påverka ett annat, så man missar något?

2) Jag gjorde ett uppdrag där man skulle hitta en del av wuuthrad. Nått grymt svärd, men jag får inga fler uppdrag där jag hittar resten, av personen. Får man det senare, eller av någon annan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får lite småpanik.

Jag är en sådan person som inte kan gå förbi nått utan att undersöka.

Så är jag på väg till ett ställe i nått uppdrag, och går förbi städer/grottor/etc så måste jag gå in.

Vilket gör att jag har sjukt många uppdrag på min lista.

Det är ju omöjligt att inte få det, varje mänska man träffar ger ju en nån form av uppdrag i princip.

Så min fråga är: Spelar det nån roll i vilken ordning jag gör uppdrag?

Alltså, kan ett uppdrag påverka ett annat, så man missar något?

2) Jag gjorde ett uppdrag där man skulle hitta en del av wuuthrad. Nått grymt svärd, men jag får inga fler uppdrag där jag hittar resten, av personen. Får man det senare, eller av någon annan?

1) De flesta quests är fristående, så ut och questa! Ett tips är att gå tillräckligt nära en grotta för att grottan ska hamna på din map som en ikon. På så sätt vet du alltid vart grottan ligger ifall du vill utforska den senare :)

2) Wuuthrad är Ysgramor's (cool snubbe) väldigt gamla yxa. Vill du klara hela Companions quest-line får du dock inte behålla yxan, det får du bara om du väljer att inte spela klart just Companion's story.

Prata runt lite med alla du hittar i Jorrvaskr. Någon borde ha en quest åt dig. Inte alla quests i Companion's quest-line handlar om Wuuthrad.

Däremot kan du hoppa över alla "någon-har-blivit-kidnappad-så-du-måste-rädda-honom/henne" quests. Dessa quests är inte unika, utan går att spela om hur många gånger du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men går jag nära en grotta så texten du har hittat X, så blir den vit. Då vet jag inte om jag varit där eller ej.

Jorvaskr är det en stad? Där har jag inte varit. Fick det första i witrun tror jag.

Är det vara kidnappning uppdrag som är oändliga?

Hur gifter man sig? Kommer info under spelets gång, eller man måste hänga med nån speciell? Vill gifta mig med min companjon, snygg och kan slåss. Jill eller vad hon hette

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men går jag nära en grotta så texten du har hittat X, så blir den vit. Då vet jag inte om jag varit där eller ej.

Jorvaskr är det en stad? Där har jag inte varit. Fick det första i witrun tror jag.

Är det vara kidnappning uppdrag som är oändliga?

Hur gifter man sig? Kommer info under spelets gång, eller man måste hänga med nån speciell? Vill gifta mig med min companjon, snygg och kan slåss. Jill eller vad hon hette

Om du dödat alla fiender i en grotta kommer det stå "Cleared" i vit text :)

Jorrvaskr är Companion's byggnad i Whiterun.

Kidnappningsuppdrag är oändliga ja. De finns till för att du ska ha något att göra när Companion's quest-line är slut.

Du måst ha på dig en Amulet of Mara. Sen kan du bara gifta dig med ett visst antal karaktärer. Här är en lista över alla karaktärer du kan gifta dig med!

OBS! När du väl gift dig en gång kan du inte gifta dig igen, inte ens om din fru dör. Så välj flicka noga nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Viktigt att påpeka: Utforska grottor osv innan man har fått quest dit kan i vissa tillfällen sabba questen du skulle ha fått. Dock ngäller det inga viktiga quest. Likadant så fungerar de oändliga random quest du kan få så att du får dem om där finns grottor eller liknande som du inte har utforskat i närheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Hur kan man höja sin magic?

Är på ett uppdrag jag skall in i en borg men blir inte insläppt om jag inte gör ett test. Slänger en formel av nått slag. Nån eld formel tror jag. Kan formeln men kan inte slänga den för min magi är för låg.

Enligt wikian kan man komma in genom att säga att man är en dargonborn med, men jag får inte upp det alternativet?!

Hur kan man lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2) Wuuthrad är Ysgramor's (cool snubbe) väldigt gamla yxa. Vill du klara hela Companions quest-line får du dock inte behålla yxan, det får du bara om du väljer att inte spela klart just Companion's story.

Nonono.

Det är bara att ta tillbaka yxan efter du ger den till statyn.

It's much better looking in your house then in that tomb ;)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan man höja sin magic?

Är på ett uppdrag jag skall in i en borg men blir inte insläppt om jag inte gör ett test. Slänger en formel av nått slag. Nån eld formel tror jag. Kan formeln men kan inte slänga den för min magi är för låg.

Enligt wikian kan man komma in genom att säga att man är en dargonborn med, men jag får inte upp det alternativet?!

Hur kan man lösa detta?

Kanske är ute och cyklar men det låter lite som du är påväg att joina The College of Winterhold, vilket alltså är en guild för magiker. Och du sysslar ju inte ens med magi...tongue_1181744_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det stämmer, det var dem. Kom förbi genom att ladda om och få en annan uppgift.

vet inte vad jag sysslar med, går runt och tar alla uppdrag jag får.

Finns det nått i Skyrim, jag inte får missa?

och/eller finns det nån trofee som man kan råka missa? Orkar inte spela om hela spelet (hur stort som helst ju) för en missad trofe

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga till:

Den här One with the Shadows

Returned the Thieves Guild to its former glory

"This trophy is missable!

This should probably go without saying, but do NOT sell the Thieves Guild Armor before you have obtained the last trophy for this questline."

Jag tror jag har sålt nån del av grejerna jag fått. Har bara stövlar och handskar kvar. är det kört för mig då? Fattar inte vad de manar när jag läser om trofeen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...