Jump to content

The Elder Scrolls V: Skyrim


Crusader
 Share

Recommended Posts

I hus finns det ju folk man kan köpa/sälja av, men jag menar renodlade affärer. Som i Fallout. Men det funkar ju med människor med, mest det att man minns ju inte i vilka hus dessa människor är, när man väl skall handla nått. Vill ha typ en affär som säljer vapen, en som säljer redskap osv. Inte bara nån random snubbe som råkar ha nått på sig som man behöver.

Okej, så man gör smycken av gemen. Vad gör man med smyckena då? Bara säljer?

Pixi: Jag är ledig i helgen, lovar till 100% att kolla då. =)

Ringar halsband. DU kan även gifta dig i spelet för den delen om du söker på google så ser du vilka karaktären du kan gifta dig med o samt vad du behöver göra för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I hus finns det ju folk man kan köpa/sälja av, men jag menar renodlade affärer. Som i Fallout. Men det funkar ju med människor med, mest det att man minns ju inte i vilka hus dessa människor är, när man väl skall handla nått. Vill ha typ en affär som säljer vapen, en som säljer redskap osv. Inte bara nån random snubbe som råkar ha nått på sig som man behöver.

Hur kan du missa alla affärer i städerna? De har i princip alltid en liten skylt som hänger i närheten av dörren.

skyrim-riverwood-blacksmith_1236950_0.jpg

Skylten hänger i detta fall snett ovanför till vänster om kärran som står på marken. I detta fall rör det sig om smeden i Riverwood.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla svar.

En sista fråga (tror jag), när jag nu har en poäng så jag kan välja en perk till, så kan jag tex inte välja smithing. Det står nått liknande: Need level 40.

Det är alltså stjärnorna i stjärnbilden, jag inte kan välja. Beror det på att jag måste göra fler saker i spelet, vapen och så, för att höja min skill så att jag sedan kan välja den perken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla svar.

En sista fråga (tror jag), när jag nu har en poäng så jag kan välja en perk till, så kan jag tex inte välja smithing. Det står nått liknande: Need level 40.

Det är alltså stjärnorna i stjärnbilden, jag inte kan välja. Beror det på att jag måste göra fler saker i spelet, vapen och så, för att höja min skill så att jag sedan kan välja den perken?

Precis.

Ta blacksmithing som exempel. lvl 90 för att kunna smida deadric armors. Alltså måste du lvla upp BS till 90 med dina föregående kunskaper i den perken (hint. leather bracers och iron dagger ALL DAY LONG BITCHES).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis.

Ta blacksmithing som exempel. lvl 90 för att kunna smida deadric armors. Alltså måste du lvla upp BS till 90 med dina föregående kunskaper i den perken (hint. leather bracers och iron dagger ALL DAY LONG BITCHES).

Tack. Tycker det är helt skumt system.

Bara till att smitha iron daggers på löpande band alltså, så att min level höjs, sen kan jag välja en perk så att jag kan smitha nytt.

Man tvingas smitha saker man inte är i behov av.

Vanligtvis brukar ju ens allmänna level avgöra när man kan ta en specifik perk, inte skillens level.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack. Tycker det är helt skumt system.

Bara till att smitha iron daggers på löpande band alltså, så att min level höjs, sen kan jag välja en perk så att jag kan smitha nytt.

Man tvingas smitha saker man inte är i behov av.

Vanligtvis brukar ju ens allmänna level avgöra när man kan ta en specifik perk, inte skillens level.

Tänk så här: Om du spelar trummor ofta lär du inte bli bättre på att sticka grytlappar.

Man måste träna på det man vill bli bättre på :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack. Tycker det är helt skumt system.

Bara till att smitha iron daggers på löpande band alltså, så att min level höjs, sen kan jag välja en perk så att jag kan smitha nytt.

Man tvingas smitha saker man inte är i behov av.

Vanligtvis brukar ju ens allmänna level avgöra när man kan ta en specifik perk, inte skillens level.

Tänk vad tråkigt alla smeder måste ha det i Skyrim. Bara tillverka vapen och aldrig få använda dem. Du är lyckligt lottad! B)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla böcker man hittar, har de nån funktion? Nej?

Vssa böcker man öppnar höjer vissa skills har jag märkt, men kan man veta vilka de böckerna är eller man man måste plocka upp dem?

En sån där skillbok, när man fått den, lönt att ha den kvar eller man kan bara läsa den och sen gå vidare? (inte stoppa den i inventiry menar jag)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla böcker man hittar, har de nån funktion? Nej?

Vssa böcker man öppnar höjer vissa skills har jag märkt, men kan man veta vilka de böckerna är eller man man måste plocka upp dem?

En sån där skillbok, när man fått den, lönt att ha den kvar eller man kan bara läsa den och sen gå vidare? (inte stoppa den i inventiry menar jag)

Ingen bok har någon funktion mer än att ställas i bokhyllor i dina framtida hus om du vill ha böcker i dom. Läs och lämna om du inte tänkt inreda ditt hus.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...Sa ju att det var sista frågorna men...

1) Legion, de är de god, är det dem som är i whiterun?

1.5)Måste man joina dem för att köpa hus? För jag har inte fått upp det alternativet när jag pratar med försäljaren. (det är väl han som står brevid Jarl?)

2)Har många dragon scales & dragon bones, och de väger sjukt mycket. Så jag kan inte bära nått alls mer. Och vill inte sälja dem för man kan tydligen göra nån rustning av dem sedan. Så hur kan man lösa detta?

Hittar heller ingen perk som gör så att du kan bära mer.

Och som bonus fråga:

2.5) man kan ju hitta en guide på internet för hur man skapar olika potions. Men i spelet, hur hittar man recepten där?

Tack på förhand//Vice

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...Sa ju att det var sista frågorna men...

1) Legion, de är de god, är det dem som är i whiterun?

1.5)Måste man joina dem för att köpa hus? För jag har inte fått upp det alternativet när jag pratar med försäljaren. (det är väl han som står brevid Jarl?)

2)Har många dragon scales & dragon bones, och de väger sjukt mycket. Så jag kan inte bära nått alls mer. Och vill inte sälja dem för man kan tydligen göra nån rustning av dem sedan. Så hur kan man lösa detta?

Hittar heller ingen perk som gör så att du kan bära mer.

Och som bonus fråga:

2.5) man kan ju hitta en guide på internet för hur man skapar olika potions. Men i spelet, hur hittar man recepten där?

Tack på förhand//Vice

Om du funderar över sakerna, gå in på sidan som Renard länka till. Den har all info du kan tänkas behöva.

1: Ja dom är goda. Deras "bas" är i Solitude.

1.5: Man måste inte joina dom för att köpa hus. men om du vill köpa hus i solitude måste du köra hela Stormcloak questlinen. Eller göra ett visst antal uppdrag med Imperial Legion.

2: Köp huset i whiterun för 5000. Alternativ, hitta dig en packåsna (Companion). Jag sålde dock allt då jag inte tyckte om det setet så mycket.

2.5: I spelet så hittar du recept lite varstans. Men det lättaste sättet är att testa dig fram. Kan dock bli det dyraste :P

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

...Sa ju att det var sista frågorna men...

1) Legion, de är de god, är det dem som är i whiterun?

1.5)Måste man joina dem för att köpa hus? För jag har inte fått upp det alternativet när jag pratar med försäljaren. (det är väl han som står brevid Jarl?)

2)Har många dragon scales & dragon bones, och de väger sjukt mycket. Så jag kan inte bära nått alls mer. Och vill inte sälja dem för man kan tydligen göra nån rustning av dem sedan. Så hur kan man lösa detta?

Hittar heller ingen perk som gör så att du kan bära mer.

Och som bonus fråga:

2.5) man kan ju hitta en guide på internet för hur man skapar olika potions. Men i spelet, hur hittar man recepten där?

Tack på förhand//Vice

1. Whiterun har inte riktigt bestämt sig än var de stå, så nej. När det gäller goda eller onda är upp till var och en att bestämma. Legion är Imperiet iallafall och tvingas förbjuda en av sina Gudar pga en nation av Alver för att unvika krig med dem. Det är orsaken till inbördeskriget. Stormcloaks vill driva ut alla utomstående från Skyrim och återvända till de fornstora dagarna.

Oftast så är Legion på vänstra delen av världskartan och Stormcloaks på den högra.

1.5 Nej. De flesta hus kan man köpa oavsett vilken man är med. Men där finns ett par i andra städer som beror på vilka man går med. Men går med gör man inte i Whiterun.

2. Köp ett hus. Lättaste sättet är att göra tillräckligt med Quest i Whiterun så får du chans att köpa ett. Annars så kommer det krylla av drakar senare i spelets Main Quest (typ var 20:e minut) så du kan lätt få nya. :)

2.5 Testa testa testa. Vissa kan man köpa men de kostar en slant. Ett bra, men halvfuskigt sätt, är att spara och sedan testa tills man hittar en som funkar, ladda och gör om den som funkar och spara igen. Upprepa.

Redigerad av Crusader
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack.

det är i Whiterun som jag vet att m,an kan köpa hus för 5 papp, men det är just där som jag inte får upp frågan om jag vill köpa. Nåja, får sälja benen om det nu kommer fler drakar. Eller anvnda comapnion, för det har jag ju. smart tänkte inte på de Tack

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...