Jump to content

Need for Speed: Hot Pursuit


Kebab
 Share

Recommended Posts

Någon som har spelet? Jag tycker det är fan så roligt, fast riktigt rövig grafik. Och när jag ändrar inställningarna i ATI CCC så kraschar spelet vid uppstart. >_<

I alla fall, jag har inte spelat ett NFS-spel sedan Most Wanted (Carbon?) och undrar vad fasen som har hänt med styrningen på senare år? Det är både roligt och löjligt lätt på samma gång...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill verkligen tycka om det här spelet, jag är en av de som växte upp med spel som midtown madness, NFS II SE, NFS III hot pursuit och IV high stakes, men fysiken i det här spelet förstör det. Varenda bil kan slira runt kurvorna i 300 km/h, pallar inte sånt i ett halvseriöst spel när man kört riktiga bilspel.

Bilarna är annars djävulskt snygga och omgivningarna är välgjorda så spelet är helt OK m man hanterar fysiken. Singleplayer campaignen är lite väl enformig dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill verkligen tycka om det här spelet, jag är en av de som växte upp med spel som midtown madness, NFS II SE, NFS III hot pursuit och IV high stakes, men fysiken i det här spelet förstör det. Varenda bil kan slira runt kurvorna i 300 km/h, pallar inte sånt i ett halvseriöst spel när man kört riktiga bilspel.

Bilarna är annars djävulskt snygga och omgivningarna är välgjorda så spelet är helt OK m man hanterar fysiken. Singleplayer campaignen är lite väl enformig dock.

Det är ju byggt så och så har alla nfs spel varit, är ju ingen simulator.

Jag personligen gillar inte arkad racers men detta var ok :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har länge letat efter splitscreenspel till min PS3 och bilspel brukar gå hem hos de flesta i min familj. Jag har letat överallt men det enda som inte enbart är onlinespel är Sega Rally från 2006 (2007?). Och det är lite meh :confused:

NFS-serien har alla tyckt om sedan NFS 2, och NFS III Hot Pursuit låg ruskigt varmt om hjärtat. Är det bra? Borde jag skaffa det? :)

EDIT: (Jag har aldrig begripit mig på titelföljden i jättestora serier. Senast var det Gran Turismo HD Concept som skulle ha blivit ett Gran Turismo HD, men som lades ner, och sen blev det ett GT 5 Prologue som mynnade ut i GT 5 som ser likadant ut som HD Concept från 2006...

NFS Hot Pursuit heter spelet från 2010, när det redan finns "NFS III Hot Pursuit" från 199X och "NFS Hot Pursuit 2", vilket borde kallas "4", något år senare. Borde inte 2010-spelet heta NFS Hot Pursuit 3 då?)

...och EDIT 2:

Nähä. Inget splitscreen nu heller. Vad är det med denna anti-partyspelsanda egentligen? Varför är det roligare att sitta och skrika åt nån dum amerikan med hiphop musik i headsetmikrofonen, än att spela tillsammans med polarna i soffan? :(

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...och EDIT 2:

Nähä. Inget splitscreen nu heller. Vad är det med denna anti-partyspelsanda egentligen? Varför är det roligare att sitta och skrika åt nån dum amerikan med hiphop musik i headsetmikrofonen, än att spela tillsammans med polarna i soffan? :(

Är du säker? :unsure:

Edit: Oh, det där är alltså TVÅ konsoller. FAn vad värdelöst. Skulle ju varit ett säkert köp annars...

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker? :unsure:

Edit: Oh, det där är alltså TVÅ konsoller. FAn vad värdelöst. Skulle ju varit ett säkert köp annars...

Nu är det ju EA det handlar om och de brukar väl inte vara så behjälpliga, men Unreal Tournament III kom faktiskt inte med splitscreensupport från början, det släpptes i en ca 120 MB stor patchfil efteråt. Så det är inte omöjligt, det är bara det att EA inte är den typen av företag som expanderar ett spel med 50% utan att kräva pengar för det.

Jag hittade en tråd för det också - förhoppningsvis ger den resultat. Två tredjedelar (av bara 117 pers, visserligen) skulle använda split screen om det patchades in.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar att det är lite mer arkadlik racing, och inte någon racingsimulator som är såpass populärt nu för tiden.

Däremot saknar jag bilmodifikationerna och delen när man äger en bil, och kan köpa nya allt eftersom! Jag gillade Most Wanted.. Men Hot Pursuit är jävligt roligt, ingen tvekan om saken. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar att det är lite mer arkadlik racing, och inte någon racingsimulator som är såpass populärt nu för tiden.

Däremot saknar jag bilmodifikationerna och delen när man äger en bil, och kan köpa nya allt eftersom! Jag gillade Most Wanted.. Men Hot Pursuit är jävligt roligt, ingen tvekan om saken. :)

Jag är ingen sucker för bilspel... Men jag blev lite sugen på detta. Blir dock inget köp av något bilspel för ens det är mer likt NFS Underground 1 och / eller 2. Älskar även som du säger att äga en bil, kunna modifiera den och rejsa olika typer av race överallt i staden.

I wants Need For Speed: Underground 3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade lite idag hemma hos en klasskamrat, visserligen på tangentbord. Men allt jag kände om spelet var "Meh.."

Svårt att sätta fingret på det, men det jag främst ogillade var nog den stela bilfysiken samt att det kändes som man åkte i slowmotion hela tiden, det är väl ingen match att klara av ett race om det känns som man glider fram i 50 km/h trots att det står 180 på mätaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sopspel. Förstår inte hur ni kan tycka att det är underhållande? Spelat i 2-3 timmar iaf och jag känner att det räcker för mig. Nya bilar efter varje race, väldigt enformigt singleplayer och bilfysiken är riktigt tråkig. Fint att man kan åka in i en kurva på 90grader och drar man kryckan lyckas man ändå frontalkrocka i innerkanten...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket gnäll i den här tråden, förstår inte vad ni förväntat er. Jag tycker spelet är skit kul och bryr mig inte om hur orealistiskt det är. Arkad racing brukar inte vara särskilt realistiskt. Hur skulle spelet funka om man behöver bromsa som en dåre i alla kurvor med snuten i röven.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket gnäll i den här tråden, förstår inte vad ni förväntat er. Jag tycker spelet är skit kul och bryr mig inte om hur orealistiskt det är. Arkad racing brukar inte vara särskilt realistiskt. Hur skulle spelet funka om man behöver bromsa som en dåre i alla kurvor med snuten i röven.

Som ett bilspel kanske? Istället för ett flipperspel med bilar.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flipperspel med bilar? Kör ni in i väggarna hela tiden?

Nej jag tycker spelet är skitlätt, man använder ju samma teknik för alla bilar dvs gasen i botten och powerslide genom alla highspeed kurvor(dvs alla kurvor). Sen känns alla bilar likadant(Lancer hanteras likadant som en Viper.)

Fysiken är helt enkelt tråkig och pinsam. De fick till känslan för 13 år sen, varför inte nu? Bara menymusiken och grafiken som de träffat rätt med

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...