Jump to content

Football Manager 2011


iweX
 Share

Recommended Posts

Imorgon släpps ju FM11, men dem som är intresserade vet nog att man redan innan kunnat ladda ner spelet.

Är det några här på forumet som spelar det? Jag spelar det i varje fall... Vore kul att få veta om det är flera än jag som spelar det.

Agenter är nytt, vilket är kul. Blir svårare att värva sina dröm spelare då..

Men är det någon mer än jag som gillar det här spelet? :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket är egentligen bäst av FIFA Manager och Football Manager?

Jag har bara spelat Football Manager 2010 och tyckte det var lite småkul, men vad finns det för nyheter i 2011?

FIFA Manager har jag inte testat, men jag tror det är sämre pga, mindre folk spelar det och för man inte hör lika mycket om det.

Det här är väll det nyaste, vad jag vet i varje fall.

- Improved training options

- More complex module for searching new players

- Improved graphics and 3D view of the game

- Introduction of football agents to the game

- Playing games in evenings (so called night effect)

- Differentiated weather conditions

- Dynamic League Reputation

Du kan läsa mer här http://www.footballmanager.com/games?&game_version=pc

Jag spelade också FM10, och FM11 är en uppgradering tycker jag. Grafiken är ifrån Fifa. Det nya Agent systemet tycker jag också väldigt bra, agenterna kontaktar en och så får man en rapport över dem spelare han är agent till, hur mycket han tror en spelare kan gå för, vilka som är på lån, vilka som är listade också. Man kan ha privata samtal med spelare, och dem kommer till en om dem har något problem. Du berömmer spelare, säger åt dem vad dem ska träna sig på och allt i Privata samtal vilket jag tycker känns mycket bättre än att man måste säga det, och sen får ett dåligt/bra svar, nu svarar dem och då får man svara, så det blir som en konversation istället.

Redigerad av iweX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är knappt en fråga imo. Det är som att mäta euhm.. nu kommer jag inte på något bra exempel men Football Manager är hästlängder bättre än FIFA Manager :lol:.

Jag, som är mer allmänt intresserad av fotboll finner FIFA Manager bättre. Är väl så med det mesta, FIFA är för de mer... novisa. PES, FM mfl är för hardc0r3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat Football manager sedan 08 fanns och tycker att 11:an är bättre. Men det är lite svårare att värva spelare i 11:an än tidigare spel. Då man måste sitta med den spelaren man ska köpa eller förnya kontraktet samt deras agenter.

Men det är en bra del att man får sitta med spelarens agent, och erbjuda kontrakt. Eller om man nu ska förnya kontraktet. Det tycker jag är en bra grej, att jag inte kan få alla mina spelare jag vill ha så enkelt, utan att det blir lite med realistiskt. I dem förra spelen var det ju så, erbjöd du ett kontrakt och spelaren sa nej, då var du tvungen att få ditt bud accepterat igen, också. Vilket är segt tycker jag då. Jag tycker Agenter känns jävligt bra att ha i spelet. Bidrar mycket tycker jag!

Tror inte jag har spelat FM sen 2008-versionen. Jag tycker de har blivit lite för invecklade för oss med ett mer avspänt förhållande till fotboll... Ska kanske ge det här en chans dock.

Visst är det invecklat, men du lär dig spelet ganska fort tycker jag. Sen behöver du ju inte alltid fördjupa dig i spelets alla saker. Hur mycket din OM-H ska löpa eller inte. Testa på, och skriv om du har någon fråga eller så!

@ Gof, jag spelar bara Manager för jag tycker det är kul att köpa, och coacha. Inte för att se min spelare göra målockså.

PES har jag inte spelat, men just nu är det ju FIFA som gäller när man spelar som ett lag, och inte coachar. När man ska coacha är FM bäst, just för att det är så "djupt" och realistiskt som det är. Visst är det lite mer hardcore, men det är ju samtidigt ett fullt normalt spel om man gillar vara tränare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag, som är mer allmänt intresserad av fotboll finner FIFA Manager bättre. Är väl så med det mesta, FIFA är för de mer... novisa. PES, FM mfl är för hardc0r3

Mycket möjligt, dock står jag fast vid att är man ute efter att vara Manager i ett spel så är det för mig inget val, FM är en självklarhet :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag rekommenderar er att värva Aaron Ramsey. Spelare i Arsenal, han brukar oftast bli grymt bra. Dodô blir också bra.Kadlec/Neymar med. Det är dem som jag har värvat, och spelat med hittills.

Några roliga saker jag upptäckt i spelet är att 2011 skriver zlatan på för Milan, med pep som tränare.. Var det inte pga pep han lämnade? Rivaldo snörar på sig skorna vid 38 års ålder..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag rekommenderar er att värva Aaron Ramsey. Spelare i Arsenal, han brukar oftast bli grymt bra. Dodô blir också bra.Kadlec/Neymar med. Det är dem som jag har värvat, och spelat med hittills.

Några roliga saker jag upptäckt i spelet är att 2011 skriver zlatan på för Milan, med pep som tränare.. Var det inte pga pep han lämnade? Rivaldo snörar på sig skorna vid 38 års ålder..

Jo det var pga av pep att zlatan lämnade med en del konflikter mellan dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag rekommenderar er att värva Aaron Ramsey. Spelare i Arsenal, han brukar oftast bli grymt bra. Dodô blir också bra.Kadlec/Neymar med. Det är dem som jag har värvat, och spelat med hittills.

Några roliga saker jag upptäckt i spelet är att 2011 skriver zlatan på för Milan, med pep som tränare.. Var det inte pga pep han lämnade? Rivaldo snörar på sig skorna vid 38 års ålder..

Rivaldo har inte lagt av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rivaldo har inte lagt av.

Nej, jag vet det. Men känns ändå pinsamt att det kommer upp som en stor "händelse" i spelet för mig. En spelare som var bra för ca 10 år sen..

Jag har iaf börjat på min "riktiga" save nu när min dator fungerar igen, och patchen är ute. Har inte hunnit speciellt långt, har spelat i cirka 2-3 månader.. Men är det någon annan som har köpt spelet, och spelar över steam? Vore intressant att spela nätverksspel lite senare!

Tråkigt är det att det är 2 gula, sen en matchs avstängning i Spanien. Blir riktigt irriterad över det, haha. Skador har jag haft ganska många också, Özil, Carvalhoe.. Riktigt tråkigt det med, men jag klarar mig tills vidare i varje fall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina bästa spel var i fm2007 (2x UEFA-cupen med Bajen) och 2009 (Allsvenskt topplag, CL-spel, Ekonomi i världsklass med Piteå lol). Kom aldrig riktigt in i 2010-versionen även om den nya Editorn var trevlig. Årets editor är ännu bättre och det verkar faktiskt möjligt för en idiot som jag att återskapa Europeiska Mästarcupen där endast mästarlag från alla europeiska länder deltar.

Vill dock ha ett 2007-skin. Tyvärr får ju endast Steamanvändarna ett riktigt snyggt skin (Retro).

Vilka ligor brukar ni köra? Har typ bara kört England, Spanien, Italien och Sverige...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Värva spelaren Caio. Brasiliansk forward, han har gjort tre säsonger för mig. Skjutit hem två allsvenska guld, tre Svenska Cup-guld och fram till semifinal i Champions League. Tror han snittar 1,5 mål/pm om man spelar honom som måltjuv.

Sålde grabben till Real Madrid för 550MKR.

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina bästa spel var i fm2007 (2x UEFA-cupen med Bajen) och 2009 (Allsvenskt topplag, CL-spel, Ekonomi i världsklass med Piteå lol). Kom aldrig riktigt in i 2010-versionen även om den nya Editorn var trevlig. Årets editor är ännu bättre och det verkar faktiskt möjligt för en idiot som jag att återskapa Europeiska Mästarcupen där endast mästarlag från alla europeiska länder deltar.

Vill dock ha ett 2007-skin. Tyvärr får ju endast Steamanvändarna ett riktigt snyggt skin (Retro).

Vilka ligor brukar ni köra? Har typ bara kört England, Spanien, Italien och Sverige...

Äsch, att göra med Editor är ju bara tråkigt! Eftersom du kan in princip ändra allt. Men det är ju upp till dig!

Retro skinnet älskar jag! Sjukt snyggt är det!

Jag brukar köra England, Spanien, Italien, Sverige, Brasilien, Mexico, Holland, Tyskland.

Mexico kör jag enbart pga det brukar bli fina talanger där. Tyskland med, och det brukar vara kul att träna tyska land när man bli less på dem vanliga ligorna.. (PL, la liga & seria A). Holland gör jag också just för det är kul att variera, och det blir fina spelar där med!

Värva spelaren Caio. Brasiliansk forward, han har gjort tre säsonger för mig. Skjutit hem två allsvenska guld, tre Svenska Cup-guld och fram till semifinal i Champions League. Tror han snittar 1,5 mål/pm om man spelar honom som måltjuv.

Sålde grabben till Real Madrid för 550MKR.

Hur gammal är han, och vilken modersklubb har han? Är han en talang eller? Låter intressant iaf, skulle gärna vilja se ett SS med han stats.. :)

En ny patch har kommit förresten, den gör inga ändrar i databasen, utan fixar lite små fel. Tex att det nu krävs 5 gula i Spanien för att bli avstängd och inte två längre. Det höll jag på att bli galen på. Man var ju tvungen att spela taktiskt som en idiot. Tror man inte behöver göra en ny save för att det ska funka, men det känns skönt att dem har redan efter 1 vecka släppt två patcher!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, då var man beroende av det här jävla spelet än en gång. Tack som fan, iwex... :whistling:

Vilka ligor brukar ni köra? Har typ bara kört England, Spanien, Italien och Sverige...

Sverige, Norge, Danmark, England, Tyskland, Holland, Spanien, Frankrike, Italien.

--

Vari ligger tjusningen att lotsa storlagen? Det roligaste är ju att börja som arbetslös och greja med blåbärsklubbarna.

Mvh.

Umberto

Manager, Umedalens IF yes_1119563_0.gif

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...