Jump to content

Football Manager 2011


iweX
 Share

Recommended Posts

Äntligen så har styrelsen meddelat mig att Anfield ska byggas ut med 9638 platser och beräknas vara klart den 1/10-11 så känns skönt att Anfield byggs ut med nya platser och hoppas snart på en ny Arena. Under dem gångerna jag har tränat Liverpool så har styrelsen vägrat bygga en ny arena eller byggt ut den så nu känns det ganska bra att få fler fans till matcherna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar inte använda tv-vy funktionen om jag inte märker att laget gör mål då jag använder mig av dessa snabbfunktioner en snabbis och återgår sen till att visa endast kommentarer då jag tycker matcherna går snabbare att spela genom.

Bara dumt att inte använda tv-vy nu med tanke på hur de utvecklat matchcoaching under de senast årgångerna.

Nån här som lirar EHM? Eastside Hockey Manager alltså, gavs ut av SI 2005 och 2007 men lades sen ner. Finns dock rätt många som fortfarande spelar och uppdaterar databasen så att den stämmer överens med verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Äntligen så har styrelsen meddelat mig att Anfield ska byggas ut med 9638 platser och beräknas vara klart den 1/10-11 så känns skönt att Anfield byggs ut med nya platser och hoppas snart på en ny Arena. Under dem gångerna jag har tränat Liverpool så har styrelsen vägrat bygga en ny arena eller byggt ut den så nu känns det ganska bra att få fler fans till matcherna.

Om du just byggt ut din arena så kommer det ta ganska lång tid innan dem kommer bygga en ny arena, sen måste du också ha en fullsatt arena, alla matcher på säsongen.. Och att inte din stadium går att bygga ut mera.

--

Nåja, det rullar på som Chelsea! Jag har över 20 matcher utan förlust just nu. Spelar FA Cupen och CL.

I kvartsfinalerna i CL möter jag atletic, där jag började med att åka till spanien och slå dem med 6-1! Så hemma matchen blir nog rent nöje. Jag har i varje fall byggt upp ett riktigt bra lag, som passar runt. Slog till exempel United med 3-1 borta, tottenham borta 3-0.. Fortsätter laget att spela så här är en liga vinst inte så långt borta, i CL blir det nog lite svårare dock. Vi får se!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

kukhelvetearabsnoppålrensfan

Fabregas borta 5-6 månader, jävligt roligt. Ligger förövrigt fyra i ligan just nu, Van Persie, Lavezzi och Babacar leverar stabilt på toppen. Har ganska stora skadebekymmer just nu, Lavezzi borta tre veckor, Vela borta fyra, Vermaelen borta i 12 dagar och som sagt Fabregas i 5 månader.

post-14196-0-15858100-1305463593.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kukhelvetearabsnoppålrensfan

Fabregas borta 5-6 månader, jävligt roligt. Ligger förövrigt fyra i ligan just nu, Van Persie, Lavezzi och Babacar leverar stabilt på toppen. Har ganska stora skadebekymmer just nu, Lavezzi borta tre veckor, Vela borta fyra, Vermaelen borta i 12 dagar och som sagt Fabregas i 5 månader.

Har du bra läkare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

kukhelvetearabsnoppålrensfan

Fabregas borta 5-6 månader, jävligt roligt. Ligger förövrigt fyra i ligan just nu, Van Persie, Lavezzi och Babacar leverar stabilt på toppen. Har ganska stora skadebekymmer just nu, Lavezzi borta tre veckor, Vela borta fyra, Vermaelen borta i 12 dagar och som sagt Fabregas i 5 månader.

Ajdå, du har riktigt stora bekymmer då alltså. Bara hoppas du har en bra läkare.. Tur är det i varje fall att dina forwards fortfarande levererar, annars hade det nog varit kaos. Jag är i semi i CL nu förresten, och kommer komma på top 2 placering i ligan. :naughty: Dzeko har gjort 26 mål i ligan, och Lee har gjort 23 mål. Dem bär mitt lag framåt, typ..

Hm, lätt spelschema man har då..

4 gånger united på mindre en månad.

Bild;

Arsenal N FA cupen semi 1-0

Arsenal B PL 2-0

Liverpool H PL 5-2

Man United H CL semi 2-1

Birminghan B PL 2-0

Man United B CL semi 4-1

Man United H PL 4-1

West Brom B PL 2-1

Man United N FA cupen Final 3-3, 3-2 till mig på straffar.

Arsenal N CL Final 1-0!

Går ju riktigt bra, 10-3 i målskinnad, 3 vinster mot ManU! :)

Första CL titeln får Chelsea!!! Och styrelsen har bestämt sig för att bygga NY STADIUM! Lite töntigt namn, men vadfan! Lampardstadiumen kommer stå klar 2019. Dock lite synd på publikkapaciteten "bara" 57500. Jag hoppas verkligen dem bygger ut dem så det blir +60k i varje fall.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

BUMPETIBUMPBITCHES!

Har återigen börjat lira detta underbar spel! Denna gången med kör jag en Svennis och kör med Leicester, låg etta efter tio matcher men har halkat ner till sjätte plats efter några svaga matcher.

Har förstärkt laget ganska mycket, för målet är att ta sig upp till Premier League och hålla sig kvar där.

Har tagit in John Guidetti på lån, han är grym i Championship. Har även Yakubu på lån från Everton, så har ett stabilt anfallspar. Köpte Mathias Ranégie (GÖTT SNACK) så jag har en helt okej anfallare sen när Guidetti och Yakubu går tillbaka till sina lag.

Alex Chamberlain har också anslutit sig till oss, spelar helt okej i Championship och i framtiden kommer han vara grym!

Köpte en vänsterback som heter Raul Bravo från något lag, verkar vara ganska skadebenägen så kanske fortsätter köra på Bruno Berner i laget.

Guidetti leder skytteligan i Championship just nu, stabilt lir, när han får chansen sätter han sina lägen.

Försökte även förstärka målvaktspositionen, just nu har jag Ricardo, den portugisiska målvakten. Dock är han 35 år nu. Försökte köpa in Kasper Schmeichel från Leeds, Leeds godkände budet men Kasper var inte intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga försökte värva Zlatan till Bayern Munchen men när man går ut i pressen av att man är intresserad av han så står det att han skulle typ skriva på om man ger han ett bra kontrakt och väntar på att man ska ge han ett kontrakt. Men när jag kommer fram till förhandlingarna så står det att han är inte intresserad av ett kontrakt kan stå så på andra spelare. Fast det står i pressen att man väntar på ett seriös bud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Football Manager 2012 släpps innan jul, utannonserar Sega tillsammans med Sports Interactive. Utvecklarna utlovar också en mängd förbättringar till årets version.

Bland förbättringarna märks bättre scout-rapporter om motståndarlagen, nya animationer i 3D-matchläget plus bättre vädereffekter, fler arenor och de nya kameravinklarna "Behind Goal" och "Director Cam".

Du ska nu kunna ta bort eller lägga till spelbara nationer när som helst, utan att behöva börja om. Ny layout visar mer innehåll på högupplösta skärmar med nya filter, kolumner, taktiker och översiktsvyer. En ny tutorial specifikt för Football Manager-nybörjare har skapats.

Andra områden som överhalats är mediasystemet, presskonferenserna, ungdomssystemet, vänskapsmatcher, med mera. Kort sagt en hel del.

ÄNTLIGEN! Tack äntligen nåt jag har sett fram emot att man kan lägga till spelbara nationer under pågående save nu slipper man göra 100000000 save filer om man vill träna nåt annat lag från nåt annat land som man inte har lagt till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÄNTLIGEN! Tack äntligen nåt jag har sett fram emot att man kan lägga till spelbara nationer under pågående save nu slipper man göra 100000000 save filer om man vill träna nåt annat lag från nåt annat land som man inte har lagt till.

Fast när man börjar en save lägger man ju till 20 länder och då slipper man hålla på så där..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast det blir det ju. :confused:

Njae, jag har testa att ha 10 länder och senare 20. Det blev ingen märkvärdig skilland enligt mig. Men ska ha man ha med 50 länder kan jag tänka mig det blir en större skillnad. Ett land har inte så stor laddningstid. Men i vilket fall som helst är det bra att dem inför att man kan "lägga till" länder i nästa fm utgåva, flera som klagat på det pga dem inte vetat vad det gör i början.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men det blir inte märkvärdigt segare.

När man lägger till fler länder oftast brukar jag köra 4-5 länder sen kan det slå mig efter ett tag fan det där laget vill jag testa att träna men då är det försent. Men sen med att det blir segare har jag märkt det första man får göra att lägga till de länder man vill träna när man har gjort det så ser man hur segt laddnings tiderna blir för mig. Jämfört med 1-2 länder då går det snabbare.

Men visst det är inget jag klagar över är bara glad att jag kan spela det men en säsong tar åt ett par timmar med min dator kanske 2-3 timmar. När jag körde på mammas dator så ja då gick det betydligt snabbare kanske tog 1 och en halv timme eller max 2 timmar bara. I och för sig hennes dator är bättre än min så men det är inget jag går och grubblar över är bara glad att jag kan spela överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man lägger till fler länder oftast brukar jag köra 4-5 länder sen kan det slå mig efter ett tag fan det där laget vill jag testa att träna men då är det försent. Men sen med att det blir segare har jag märkt det första man får göra att lägga till de länder man vill träna när man har gjort det så ser man hur segt laddnings tiderna blir för mig. Jämfört med 1-2 länder då går det snabbare.

Men visst det är inget jag klagar över är bara glad att jag kan spela det men en säsong tar åt ett par timmar med min dator kanske 2-3 timmar. När jag körde på mammas dator så ja då gick det betydligt snabbare kanske tog 1 och en halv timme eller max 2 timmar bara. I och för sig hennes dator är bättre än min så men det är inget jag går och grubblar över är bara glad att jag kan spela överhuvudtaget.

Och det är just därför man lägger till alla "större" länder. Typ, sverige/argentina/mexiko/brasilien/italien/spanien/holland/tyskland/england/frankrike/ryssland i början, då slipper jag allt trams med att byta save. Att du ser hur seg laddnings tiderna är på ett ungefär, det är absolut ingeting du ska ta hänsyn till. När du har lagt till 40k spelare, spelar det ingen roll om du har 40k eller 80k, den ändras inte. Och, ja ett land går ju snabbast, då kan du ju bara köra tex La Liga, så får du snabbast men då blir det ju inget roligt heller.

Hur lång en säsong är beror ju helt på hur snabb du är, jag har igång fm i 7 dagar, varav kanske 5 "aktiv" speltid. Och jag har lirat 5 säsong. Så.. ja. Men då letar jag ju igenom alla lag efter bra spelare, ändrar träningen, tittar på matcherna osv osv. Så går ju inte jämföra alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...