Jump to content

Football Manager 2011


iweX
 Share

Recommended Posts

Objection! All diskussion om cracks, piratversioner etc är strängt förbjudet!!!!! §1.4!!!!

Don't ask, don't tell.

--

Det går ganska bra för mitt Umedalen. Vi ligger delad fyra för tillfället och säsongen är inne i slutet av augusti. Jag köpte in en norsk forward och han spelade bra de första två-tre matcherna men nu har han gått ner sig totalt och får börja matcherna på bänken... I övrigt har vi har ett problem i att vi ständigt verkar underprestera mot lag som är mycket sämre på pappret. Det blir liksom en Sverige-Vitryssland-effekt, spelarna tror att de vinner utan att behöva prestera. Vad kan man göra åt det? :unsure:

Haha, isländska ligan tillsammans med gtasajtarna! :D

Angående att spelarna tror att dem redan vunnit, så tror jag att det inte finns riktigt något att göra åt det. Utan i halvtid kan du ju vara arg, eller besviken. Brukar fungera då, för då vill dem "visa" att dem kan.. Men, jo det är ganska svårt. Annars kan du ju spela med reserv mot sämre lag, så dem får visa upp sig med.

Jag har ett jävligt stort problem på anfallssidan. Higuain är skadad i 2-3 månader. Benzema underpresterar något grymt, och Caio spelar inte något bra eller. Kommer nog låna ut Caio & Benzema, och köpa in en till anfallare. Men jag är osäker.

Får se vad som händer i Januarifönstret. Spelar ju

BV-BC-BC-BH

MC-MC

OMH-OM-OMV

AC

Och ja.. Mitt mittfält är ganska fullt på spelare, så jag måste nog sälja Diarra, eller få ut han ur laget. Har ju Gago, Granero, Diarra på bänken. :s

Det fattas ju logos/faces, så jag länkar till några downloads som lägger till det som inte finns.

http://fm-base.co.uk/forum/downloads.php?do=file&id=1687

http://fm-base.co.uk/forum/downloads.php?do=file&id=1136

http://fm-base.co.uk/forum/downloads.php?do=cat&id=69

(FM2010 face/logopacks fungerar för 11an med, står hur du gör för att ladda ner allt.

Baca åkte ut mot Shaktar i första rundan i CL, jag vann över man united med sammanlagt 4-1.

Arsenal vann över Sevilla med 7-1.

Inter förlorande mot FCK med 2-1, Milan förlorade mot tottenham med 3-1. Chealsea vann. Kan bli spännande det här!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Lite regenspelare som kom andra januari i min save.

Celso: http://img201.imageshack.us/img201/8589/celsoprofilattribut.png

Gentil: http://img141.imageshack.us/img141/3163/gentilprofilattribut.png

Denis: http://img718.imageshack.us/img718/962/dnisprofilattribut.png

Tänkte spela tills 2015, och säsongen är "klar" sen byta lag, dvs ifrån Real till något annat lag, och satsa bara på Regens spelare.

Hur går det för er andra förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Dubbel, men nåja.

Är det någon annan än jag som spelar FM fortfarande? Jag har iaf fått tillbaka suget nu, och tränar med Leicester City nu!

Är i ligacup final, och ska spela FA cupen femte omgången nu, leder också ligan med 30 raka vinster (!). Så är på god väg att gå upp till PL, känns riktigt roligt! Haha, jag vann Ligacupen mot Sheff United med 4-1. Riktigt jävla gött, med tanke på att det blir EURO spel nästa år då! Nu gäller det bara att gå långt i FA cupen och gå upp också!

Men, till det roliga. I Kvartsfinalen av Ligacupen lottas city mot united, och i FA cupen femte omgången så lottas dem lika.. Lite "wtf?" på det.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började lira det igen i fredags!

Började som arbetslös och skrev på för Sylvia i Division 1.

De låg på sista plats och det var 8 matcher kvar av säsongen.

När det sedan var klart att de skulle åka ut så avgick jag och var arbetslös ett tag.

Skrev sedan på för Motala AIF som precis gått upp i Division 1.

Värvade massa unga löften men laget spelade inte som det skulle och vi slutade 12:a.

Avgick efter det och letar just nu efter jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började lira det igen i fredags!

Började som arbetslös och skrev på för Sylvia i Division 1.

De låg på sista plats och det var 8 matcher kvar av säsongen.

När det sedan var klart att de skulle åka ut så avgick jag och var arbetslös ett tag.

Skrev sedan på för Motala AIF som precis gått upp i Division 1.

Värvade massa unga löften men laget spelade inte som det skulle och vi slutade 12:a.

Avgick efter det och letar just nu efter jobb.

Fint! Du borde försöka satsa på att stanna i ett och samma lag i mer än ett år, så du lär "känna" laget. Första året brukar vara det svåraste när man börjar träna en ny klubb, speciellt i dem lägre divisionerna. Hitta hur laget presterar bäst, vilket uppställning också vidare.. Allt sånt där!

Är iaf i Semi i FA cupen, ska spela mot city! ska bli riktigt roligt i varje fall. Och jag har vunnit ligan! Så jävla skönt, var tipsad sexa! Beror mycket på ett underbarn vi har, Phil Lee heter han. Han har gjort 32 mål (!) på 30 matcher, helt sjukt. Han är 16 bast, och helt jävla outstanding. Hahaha, vann en match över ett lag med 6-0 Varav 5 av målen svarade min 16 åring. Han är fenomenal. Seriöst, 13 mål på 6 matcher är inget man bara "gör så där".

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir så trött..

Började om på nytt med Arsenal, kollade schemat och såg att några träningsmatcher var inbokade.

Mötte Livingston i första matchen, Van Persie såg kanonbra ut. Han gjorde två mål och en assist. Sedan i 90:e minuten så blir han fälld i straffområdet och måste bli utbytt pga skada. Efter matchen så får jag se på läkarrapporten att han är borta i tre månader. :(:angry:

Bollar dock mellan några olika alternativ nu:

Att antingen köra med någon reserv

eeeeeeeeeeeeeellllllllllllleeeeeer

så försöker jag värva en ny bra forward som sedan när RvP är tillbaka kan forma ett bra anfallspar.

EDIT: Problem solved! Marek Hamsik

hamsikr.th.png

Redigerad av Flaskan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Det är därför man inte kör med sina bäst hela träningsmatcher, pga skaderisken! Iosf, händer det inte så ofta spelarna blir skadade men ändå.

Jag har börjat på en ny save, med Palermo. Har lånat in Pippo tills vidare, och ska försöka fin in någon bra vänsterback också, alternativ låna in några löften. Wilshere lyckades jag få nu, på lån. Gäller att tagga någon back då, eller anfallare eftersom Cavani lämnar..

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

arsenalpremier.png

Tog precis titeln med Arsenal! :D

Det avgjordes i sista rundan, var en poäng bakom United.

Sista matchen mötte vi Fulham där vi tog en enkel 3-1 seger, United hade dock enklare motstånd - Blackpool.

Men United lyckades bara plocka en poäng mot Blackpool och gav alltså förstaplatsen till oss!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

arsenalpremier.png

Tog precis titeln med Arsenal! :D

Det avgjordes i sista rundan, var en poäng bakom United.

Sista matchen mötte vi Fulham där vi tog en enkel 3-1 seger, United hade dock enklare motstånd - Blackpool.

Men United lyckades bara plocka en poäng mot Blackpool och gav alltså förstaplatsen till oss!

Grattis! Hur har det gått i CL, FA cupen & ligacupen då?

Du borde installera logo pack, så du ser dem "riktiga" logorna förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis! Hur har det gått i CL, FA cupen & ligacupen då?

Du borde installera logo pack, så du ser dem "riktiga" logorna förresten.

I CL så mötte jag Inter i kvarten och åkte ut.

I FA cupen så förlorade jag på straffar mot Tottenham, och i Ligacupen fick jag pisk av United.

---

Har försökt installera både facepacks, logopacks och allt.

Jag får allt att fungera, alla spelarna har bilder, alla lag har loggor. Dock ser jag inga tröjor på typ taktikbrädan etc.

Redigerad av Flaskan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är därför man inte kör med sina bäst hela träningsmatcher, pga skaderisken! Iosf, händer det inte så ofta spelarna blir skadade men ändå.

Jag har börjat på en ny save, med Palermo. Har lånat in Pippo tills vidare, och ska försöka fin in någon bra vänsterback också, alternativ låna in några löften. Wilshere lyckades jag få nu, på lån. Gäller att tagga någon back då, eller anfallare eftersom Cavani lämnar..

Försvinner ju poängen med träningsmatcher.

Tog upp Norwich i Premiership igen. Blev glad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I CL så mötte jag Inter i kvarten och åkte ut.

I FA cupen så förlorade jag på straffar mot Tottenham, och i Ligacupen fick jag pisk av United.

---

Har försökt installera både facepacks, logopacks och allt.

Jag får allt att fungera, alla spelarna har bilder, alla lag har loggor. Dock ser jag inga tröjor på typ taktikbrädan etc.

Ah, okej. Hoppas det går bättre nästa säsong då!

Okej, då förstår jag. Jag undrade över logopack eftersom du inte har Arsenal märket, utan ett tecknat bara.

Försvinner ju poängen med träningsmatcher.

Tog upp Norwich i Premiership igen. Blev glad.

Nja, man kan ju spela halva matchen med sina bästa. Går ju att testa sig fram om vi säger så, hur bra vissa spelare är på olika positioner också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nån som har ett svar på varför man inte kan träna Tysklands landslag? Har vart så sen FM 09 vad jag vet att det inte går att träna Tyskland och alla spelare där är gråa varför?

Rättighetsproblem. För att fixa:

C:/Program/Sports Interactive/FM2011/data/db/1100/Inc/All - Ta bort fake.inc.

Om du patchat spelet, gör först det jag skrev ovan och gå sedan in i updates-mappen som ligger data-mappen, och gå in i t.ex update 1110/db/1110/inc/all och ta bort fake.inc där också. Om du patchat flera gånger (så du har flera updates mappar) upprepa proceduren i alla för att vara på den säkra sidan.

Flaskan: Kits visas inte på taktikbrädan, det visas på t.ex laginformationssidan och på "översikt" eller vad det heter på matcher. Rätt onödigt att dra ner kits med andra ord då de syns så sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nån som har ett svar på varför man inte kan träna Tysklands landslag? Har vart så sen FM 09 vad jag vet att det inte går att träna Tyskland och alla spelare där är gråa varför?

Oliver Kahns fel. Mer eller mindre för att han tyckte att han hade för stor näsa i ett gammalt FIFA.laugh_1182782_1.gif

(nåja...det är inte riktigt hela historien, men likväl sant)

Redigerad av Dusse
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flaskan: Kits visas inte på taktikbrädan, det visas på t.ex laginformationssidan och på "översikt" eller vad det heter på matcher. Rätt onödigt att dra ner kits med andra ord då de syns så sällan.

Vet det. ;) Det är de vanliga tröjorna som inte syns på taktikbrädan för mig.

EDIT: STAVNING LIKZ0000000ooo000M YAO!

Redigerad av Flaskan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rättighetsproblem. För att fixa:

C:/Program/Sports Interactive/FM2011/data/db/1100/Inc/All - Ta bort fake.inc.

Om du patchat spelet, gör först det jag skrev ovan och gå sedan in i updates-mappen som ligger data-mappen, och gå in i t.ex update 1110/db/1110/inc/all och ta bort fake.inc där också. Om du patchat flera gånger (så du har flera updates mappar) upprepa proceduren i alla för att vara på den säkra sidan.

Flaskan: Kits visas inte på taktikbrädan, det visas på t.ex laginformationssidan och på "översikt" eller vad det heter på matcher. Rätt onödigt att dra ner kits med andra ord då de syns så sällan.

Kommer det där på verka min nuvarande save fil såfall? Vill helst inte förstöra den då det har gått bra för mig i PL med pool. Vann PL med en poäng före Man united och är nästan halvvägs genom andra säsongen med pool.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer det där på verka min nuvarande save fil såfall? Vill helst inte förstöra den då det har gått bra för mig i PL med pool. Vann PL med en poäng före Man united och är nästan halvvägs genom andra säsongen med pool.

Om du inte tänkt träna tysklands landslag känns det ju aningen onödigt att ta bort filerna om du är osäker. Har du tänkt träna tysklands lanslag, ta bort den då. Det borde inte påverka spelet i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...