Jump to content

Football Manager 2011


iweX
 Share

Recommended Posts

Nej din save förstörs inte eller så, fake.inc tar helt enkelt bort fake-spelarna ur Tyskland och nåt landslag som är fake. Ingen risk att nåt dåligt händer.

Tackar men jag kan fortsätta spela på en och samma save utan att starta en ny? iwex: Jo jag såg igår att tyskland sökte en manager och ville testa på träna deras landslag så det finns planer till det.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Tackar men jag kan fortsätta spela på en och samma save utan att starta en ny? iwex: Jo jag såg igår att tyskland sökte en manager och ville testa på träna deras landslag så det finns planer till det.

Då besvarar ju du din egen fråga, du måste ta bort fake.inc för att kunna träna dem, och har du planer på att göra det är det bara att ta bort den. Går ju alltid patcha om spelet. Testa ta bort den, save filen borde inte påverkas i varje fall.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då besvarar ju du din egen fråga, du måste ta bort fake.inc för att kunna träna dem, och har du planer på att göra det är det bara att ta bort den. Går ju alltid patcha om spelet. Testa ta bort den, save filen borde inte påverkas i varje fall.

Oj dumt av mig. Men jag tog bort fake.inc filerna men kunde inte träna Tyskland på min nuvarande savefil utan fick börja på en ny så nu har ja riktiga namnen och kan träna Tyskland tackar för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säsongen har börjat bra, ligger etta i Premiere League med 10 poäng på fyra matcher. Känns som att laget är mycket tryggare denna säsongen. Förra säsongen så gjorde Van Persie 13 mål på 41 matcher vilket enligt mig inte är godkänt, men denna säsongen har han redan gjort sex mål på fyra matcher, så jag tror att något är på gång.

Förövrigt så har jag värvat en bra målvakt, Sergio Romero från AZ, för endast 37M kronor. Om ni saknar kvalité på målvaktsfronten så är det ett givet köp.

Redigerad av Flaskan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Säsongen har börjat bra, ligger etta i Premiere League med 10 poäng på fyra matcher. Känns som att laget är mycket tryggare denna säsongen. Förra säsongen så gjorde Van Persie 13 mål på 41 matcher vilket enligt mig inte är godkänt, men denna säsongen har han redan gjort sex mål på fyra matcher, så jag tror att något är på gång.

Förövrigt så har jag värvat en bra målvakt, Sergio Romero från AZ, för endast 37M kronor. Om ni saknar kvalité på målvaktsfronten så är det ett givet köp.

Vad fan, 13 mål på 41 matcher för en anfallare är helt klart underkänt.. Vilka andra var det som gjorde målen? Dvs, vem var bästa målskytt i laget?

Men sex mål på fyra matcher är bra, hoppas han klarar sig utan skada och att formen fortsätter vara bra!

Hm, ska titta på han då. Se hur bra han är 2016, och om han är intressant för mitt Lester. Annars är Alphonse Areola en riktigt grym målvaktstalang.

Jag har förresten Julio Cesar som målvakt i Lester. Värvade han på en Fri transfer, sjukt värt det!

Förresten, 2 tips på mittfältare som var riktigt heta i Championship för mig 2016 är Lilian Bochet och Matt Jarvis.

Matt gjorde 29 assister på 44 matcher, vilket är helt okej. Han börjar i Wolves förresten.

Lilian gjorde 6 mål och 17 assister, vilket är OK det med, eftersom han är en hårt jobbade mittfältare. Han börjar i Valenciennes FC.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nån modd eller vad man ska kalla det för menar när man har match så ser man sponsorerna på tröjorna som i la liga och andra ligor som har licens. Tycker det är lite tråkigt att se Liverpools röda tröja varje match.

Hittar bara enstaka kits för visa lag skulle vilja ha ett mega pack med alla home & away kits.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Gah, vadfan. Spelar EL mot APOEL, och mitt lag har haft 6 stolpträffar och 3 ribbträffar.. Herregud. Vilket jävla flyt APOEL. Helt sjukt.

Nu gjorde mitt lag visserligen 3 snabba mål, men borde stått minst 5-0 ju..

Jag leder PL efter 5 omgånger, bara vinster!

Och Chelsea ligger 18, Man C 17. Och dem fortsätter bara köpa spelare, herrejösses. ManU är tvåa, och Arsenal trea, så dem hänger kvar.. Men vadfan, dem två lagen som köper flest spelare ligger nästan sist, haha.

JAAAAA! Vände 2-0 i första halvlek till 3-2 till oss i förlängningen mot Chelsea, i ligacupen! Så nice!

Slog dem borta med 3-1 för 2 matcher sen i ligan också så!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nån modd eller vad man ska kalla det för menar när man har match så ser man sponsorerna på tröjorna som i la liga och andra ligor som har licens. Tycker det är lite tråkigt att se Liverpools röda tröja varje match.

Hittar bara enstaka kits för visa lag skulle vilja ha ett mega pack med alla home & away kits.

Alltså, man kollar ju i tv-vy, så kits spelar ju liksom ingen roll längre typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fan, 13 mål på 41 matcher för en anfallare är helt klart underkänt.. Vilka andra var det som gjorde målen? Dvs, vem var bästa målskytt i laget?

Men sex mål på fyra matcher är bra, hoppas han klarar sig utan skada och att formen fortsätter vara bra!

Förresten, 2 tips på mittfältare som var riktigt heta i Championship för mig 2016 är Lilian Bochet och Matt Jarvis.

Matt gjorde 29 assister på 44 matcher, vilket är helt okej. Han börjar i Wolves förresten.

Lilian gjorde 6 mål och 17 assister, vilket är OK det med, eftersom han är en hårt jobbade mittfältare. Han börjar i Valenciennes FC.

... Fan! Har som tur dock ett par stabila backups till honom, men självklart en spelare som man kommer sakna i laget.

Mittfältare är något jag inte behöver då jag har, Fabregas, Hamsik, Ramsey, Diaby, Wilshere osv osv.

post-14196-0-26529400-1304574095.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

... Fan! Har som tur dock ett par stabila backups till honom, men självklart en spelare som man kommer sakna i laget.

Mittfältare är något jag inte behöver då jag har, Fabregas, Hamsik, Ramsey, Diaby, Wilshere osv osv.

Ajdå. Du får försöka byta ut han mera i matcher där ni leder med 2-0/3-0 osv. Och ställa in att han bara spelar 45 min per landskamp.. Och spela han absolut efter en skada direkt efter.

I min save fil har han varit skadad i + 1 år sammanlagt, as mycket. Så.. ja.

Då borde ju kunna sälja en eller två mittfältare, så att inte vissa "går" nere sig, som det ibland händer när dem blir placerad i b-lagen, vilket är otroligt tråkigt.

Vad har du för anfallare som backup's då?

Hm, jag har ett litet dilemma. Jag har tänkt att gå till Italien när jag vunnit PL och EL med lester. Och jag har fått ett kontrakts förslag av Inter nu (i november.) Går det på något sätt att skriva "jag går dit efter säsongen" ungefär? Något ni har sett?

Roligt att jag vinner varje match med 2-1/1-0/3-1 eller så. Vänder oftast matcherna också, måste få mitt lag att inte släppa in något mål i första halvlek, då vinner vi nog matchen..

Så jag har uttryckt intresse för att gå till Inter/Chelsea/Man C.. Vill ju bygga upp ett lag, där jag inte hindras av pengar direkt.

Jaa, Chelsea ville ha mig så det blir CL i år istället för EL! :D

Fick 1 miljard att handla spelare, så nu ska jag förstärka laget och hoppas på att vi kan vinna ligan i varje fall..

Blir nog ganska svårt att vinna CL i år, men nästa år så borde vi vara med i varje fall!

Nu har jag värvat in lite spelare; Thiago, Thiago Silva, regen mittback, regen anfallare, Paulo Henrique, Regen högermittfältare, regen defensivmittfältare. :naughty:

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, man kollar ju i tv-vy, så kits spelar ju liksom ingen roll längre typ.

Brukar inte använda tv-vy funktionen om jag inte märker att laget gör mål då jag använder mig av dessa snabbfunktioner en snabbis och återgår sen till att visa endast kommentarer då jag tycker matcherna går snabbare att spela genom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ajdå. Du får försöka byta ut han mera i matcher där ni leder med 2-0/3-0 osv. Och ställa in att han bara spelar 45 min per landskamp.. Och spela han absolut efter en skada direkt efter.

I min save fil har han varit skadad i + 1 år sammanlagt, as mycket. Så.. ja.

Då borde ju kunna sälja en eller två mittfältare, så att inte vissa "går" nere sig, som det ibland händer när dem blir placerad i b-lagen, vilket är otroligt tråkigt.

Vad har du för anfallare som backup's då?

Ställer alltid in att han spelar 45 minuter per landskamp då jag vet att han är väldigt skadebenägen.

Backups skulle väl vara, Khouma Babacar - En av de bästa unga spelarna i hela spelet. Sen har jag ju såklart Walcott. Sedan en rutinerad polsk anfallare vid namn Ireneusz Jelen. Har Vela också men jag matchar honom som en offensiv mittfältare, då han gjorde 16 mål på den positionen förra säsongen. Om även de här spelarna skulle gå åt helvete har jag alltid Bendtner som jag kan stuva in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ställer alltid in att han spelar 45 minuter per landskamp då jag vet att han är väldigt skadebenägen.

Backups skulle väl vara, Khouma Babacar - En av de bästa unga spelarna i hela spelet. Sen har jag ju såklart Walcott. Sedan en rutinerad polsk anfallare vid namn Ireneusz Jelen. Har Vela också men jag matchar honom som en offensiv mittfältare, då han gjorde 16 mål på den positionen förra säsongen. Om även de här spelarna skulle gå åt helvete har jag alltid Bendtner som jag kan stuva in.

Jo, det är rätt. Har du sålt Chakmah? Är väll bara hoppas Babacar kan prestera då, när RvP är frånvarade. :)

Falcao är riktigt bra förresten, lätt värt pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det är rätt. Har du sålt Chakmah? Är väll bara hoppas Babacar kan prestera då, när RvP är frånvarade. :)

Falcao är riktigt bra förresten, lätt värt pengarna.

Chamakh blev lite grinig när han inte fick spela och trodde mig inte när jag sa att han skulle få speltid.

Så sålde honom till Sampdoria för 55M. Jag vet dock att Babacar kan prestera, han var helt okej sin första säsong och till denna säsongen har han utvecklats mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Chamakh blev lite grinig när han inte fick spela och trodde mig inte när jag sa att han skulle få speltid.

Så sålde honom till Sampdoria för 55M. Jag vet dock att Babacar kan prestera, han var helt okej sin första säsong och till denna säsongen har han utvecklats mycket mer.

Aha, okej. Jo, babacar blir sjukt bra om man spelar han ofta - och mycket.

Ligan är iaf jämn. "the big five" är 2-6, och lester leder ligan. Skiljer 9p just nu. Så jag har fått ordning på chelsea i varje fall.

Vad kör ni för taktik förresten? Jag spelar en 4-3-3, men kommer byta till en 4-3-1-2 i januari! Då Thiago, Henrique och några till anläder.

Har förresten sålt 6 spelare redan, så utrensning har börjat.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, okej. Jo, babacar blir sjukt bra om man spelar han ofta - och mycket.

Ligan är iaf jämn. "the big five" är 2-6, och lester leder ligan. Skiljer 9p just nu. Så jag har fått ordning på chelsea i varje fall.

Vad kör ni för taktik förresten? Jag spelar en 4-3-3, men kommer byta till en 4-3-1-2 i januari! Då Thiago, Henrique och några till anläder.

Har förresten sålt 6 spelare redan, så utrensning har börjat.

Kör 4-3-1-2, har gjort enda sedan jag kom till Arsenal och ja, Babacar blir grymt bra. Trots sin unga ålder kan man kasta in honom direkt i A-laget och han presterar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Är det nån som har hört nå nytt om Football Manager 2012 tycker det har vart lite dött om det.

Det kommer inte komma något nytt till åtminstone i sommar. Dvs, i sommar går dem ut vad som är nytt och förbättrat. FM brukar ju släppas i oktober så..

----

Nåja, nu har jag i varje fall FÖR bred trupp.

Jag har som mittfältare; Ramires, Thiago, regen DM, Essien, Granero, Dos Santos, Obi Mikel, Navas, Regen höger ytter.

Smått panik, eftersom jag måste sälja spelarna, så jag håller på att sälja Granero, Dos Santos och Obi Mikel tills vidare.

På anfalls sidan har jag; Falcao, Dzeko, Balotelli & regen som är grym, hade 1 till men har jag sålt nu, så jag försöker sälja Balotelli som är 26.. Lär ju dock få problem senare eftersom både falcao och dzeko är 31 år.

Är dock värst på back sidan, men jag försöker göra mitt bästa där också.. Terry tänker jag behålla bara "för att", en cl final till ska gubben få uppleva.

Det är 35 man i min trupp, eller var i varje fall. Ska försöka få ner den till 25 spelare i varje fall.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...